CE-kort

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Som någon redan har nämnt, kostar gratis genom AF.

C= tio veckor, då ingick även truck och ADR.
E= fem veckor.

Det är då heltidsstudier, om man nu räkna 8-15 som heltid:)

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag gick en ettårig utbildning till yrkesförare och fick CE, truckkort, adr -tjosan och en massa annat kul (dock ej herpes) och vi hade en hel del roliga fester på kvällarna, vi fick betala arbetskläder, böcker, sprit, mat och boende.
Dessutom så tror jag inte att det var någon som inte blev erbjuden jobb efteråt.

edit: glömde korten ju

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Eftersom folk säger att man måste kunna visa upp intyg på att man får jobb efter utbildningen för att kunna komma in på Yrkesförarutbildning måste jag motbevisa er.

Jag sökte och lämnade inte ens in slutbetyg, och kom in på den.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Emmi skrev:
Eftersom folk säger att man måste kunna visa upp intyg på att man får jobb efter utbildningen för att kunna komma in på Yrkesförarutbildning måste jag motbevisa er.

Jag sökte och lämnade inte ens in slutbetyg, och kom in på den.

Hur sökte du då?
Via arbetsförmedlingen?

De har ju inte en krona nu säger de varje dag.
Får du bara CD eller DE med? Truckutbildning?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Truck, ADR och CE... Sökte via komvuxkatalogen.
Kan dock inte ta utbildningen för jag har fått ett annat heltidsjobb och hinner inte med. :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Emmi skrev:
Truck, ADR och CE... Sökte via komvuxkatalogen.
Kan dock inte ta utbildningen för jag har fått ett annat heltidsjobb och hinner inte med. :(

JAG kan ta utbildning :Bugar

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
26000:- inkl allt för CE på Erikssons i Malmö! Ska dit på måndag o sätta igång, sen får man se hur lång tid det tar beroende på hur mycket tid man har!

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Då jag låg i lumpen fick vi förarbevis (gäller bara i det militära) på lb men inte körkort, de hade inte pengar. Det här var nån gång i början/mitten av det glada 80-talet, jag vet inte hur det ligger till idag men tvivlar på att de har mer stålar idag.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Mavve skrev:
Är helt beslutsam att ta mitt svarta bälta nu - tränar varje dag.
Kunde haft det nu och varit instruktör,
750Rr

Det är väl inget skit att sträva efter, det hänger bara upp byxorna och bevisar inte ett skit hur bra fighter man är. Att köra en massa löjlig pomse, och gradera sig bara för att i princip få det blir man inte bättre av. Jag tränade i 10 år innan jag ens orkade bry mig om att gradera till 1:sta dan. De ändra reglerna så att man var tvungen att ha minst 1 dan för internationella tävlingar.

:felämne

Oscar, ska du börja köra för Skåneligan Racing :va

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Robban_C skrev:
Då jag låg i lumpen fick vi förarbevis (gäller bara i det militära) på lb men inte körkort, de hade inte pengar. Det här var nån gång i början/mitten av det glada 80-talet, jag vet inte hur det ligger till idag men tvivlar på att de har mer stålar idag.

Jag känner ett par som nu har CE tack vare lumpen, och det kostade gratis!

ZS: Vet inte riktigt vad du menar, men om du menar CE så tar jag det bara för att det kan vara bra att ha! :)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag tog bussbehörigheten tillsammans med mina klubbkompisar i Eskilstuna Motorklubb, av 27 pers va vi bara två som klarade de. tror kostnaden blev under 3000:- för behörigheterna (B)E C DE.
(C)E betalade företaget jag jobbade, för skulle tro att det gick på uppåt trettiotusen.
Sen i sommras blev det äntligen komplett med det sen länge saknade A:t.. :banana

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
ZS: Vet inte riktigt vad du menar, men om du menar CE så tar jag det bara för att det kan vara bra att ha! :)

Det är bra att ha.

Ska du bekosta det själv då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
HOj= under 3000:-
Bil=under 2000:-

Och jag tog båda för mindre än 4 år sedan, har inte blivit mycket dyrare heller.

Angående komvux-utbildning, hur går man tillväga för att ta alla kort genom det?

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Tog BE CE sommaren -97, gjorde teorin på trafikskola och övade privat, fick låna bil av samma åkare till uppkörning, fick jobb där och jobbar fortfarande kvar.
Kommer inte ihåg exakt kostnad men vet att det var under 5000kr, fick sedan ADR och truck av AF. Men det var ju några år sen nu....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
Skåneligan = Alla RR åkare så klart ! säg nu till Farsan din, att det finns ett par fina bussar som Fritidsresor säljer, Bara ut med sätena och inreda - koppla sen till ett släp med alla hojjar.

www.jagvillhaoscarsomprivatbutler.nu

Leta upp en FÄRDIG rejsbuss i bra skick så är det nog inte omöjligt. Har ju lyckats lura på honom att köpa en ny KTM, och om jag känner honom rätt så är det nog inte omöjligt med en rejsbuss. Han måste ju ha någonstans att bo under GGN... :hihi

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...