Ch Racing WSM/WXE 125. Ta frågorna här.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Du vet inte vad du pratar om så jag tänker inte diskutera, däremot så litar jag fullt på förra ägaren.




Face the truth grabben, alla kan inte vara lika tuffa sig dig :Bugar


Tog inte många minuter att inse varför sidan har fått sitt rykte... Tyvärr

Nä, det är ju lite ensamt här uppe på toppen, det må jag säga.


Tycker du ska ge sidan en chans till. Vi är trevliga och hjälpsamma.

Men det fodrar ju att man inte kommer in med en "världsmästarattityd" och är allmänt otrevlig.



dumma frågor ger dumma svar. därav sidans rykte.

jag har aldrig känt dålig stämning hos stammisarna här på sh. men jag kan hålla med. lite väl spydigt har det varit mot nykomlingarna. men det börjar bli tröttsamt när det ligger 15 trådar med samma topig på första sidan. sen att topicen håller samma nivå som en 14åring som precis lärt sig ordet moped gör inte saken bättre.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Du vet inte vad du pratar om så jag tänker inte diskutera, däremot så litar jag fullt på förra ägaren.

Kan du då förklara varför mätaren var felinställd?


Face the truth grabben, alla kan inte vara lika tuffa sig dig :Bugar

Tog inte många minuter att inse varför sidan har fått sitt rykte... Tyvärr

Det är väll så att folk har börjat tröttna på tuffa moppepojkar som kommer hit från bajk.se och ska vara störst, bäst & vakrast, samt veta allt om allting, för det har dem läst på nätet...och då är det sant.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
dumma frågor ger dumma svar. därav sidans rykte.

jag har aldrig känt dålig stämning hos stammisarna här på sh. men jag kan hålla med. lite väl spydigt har det varit mot nykomlingarna. men det börjar bli tröttsamt när det ligger 15 trådar med samma topig på första sidan. sen att topicen håller samma nivå som en 14åring som precis lärt sig ordet moped gör inte saken bättre.

Majoriteten här är 15-18 år och nivån på sånna brukar ju va hyffsat låg.. Är bara bita i äpplet och visa att Du är mogen så tar förhoppningsvis folk efter
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Jag moterade en plåt från styrfästet med en liten lysdiod igår, funkar fint :tungan


Jag blev också CH-ägare för exakt en vecka sen :) Tyckte direkt att effekten inte var speciellt mycket att hänga i gran, men den gick ju ändå 100-105 så det får duga under vintern.
Men jag började tvivla mer och mer på hasstigheten så igår plockade jag loss cykeldatorn för att kolla om det var glädjemätare. Däckomkretsen var inställd på 215 cm och i verkligheten var den bara 185 cm, alltså drygt 16% glädje. Så dom där 100-105 km/h blev 84-88 km/h och 119,3 som jag fick upp den i en lång nerförsbacke motsvarar 99,96 irl :yoparty

Tur man har kvar mopparna om man behöver köra fort nån gång :D

Testa att ställa dig på badrumsvågen. Går den sönder så är det inte fel på hojen. Annars har du mätt helt galet eller så har du köpt en söndrig håj.

Lösningen på den "dåliga stämningen" heter www.google.com
 

Emil123

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Norsjö
Hoj
CH Racing WSM 150
Kort sagt så varvade min ut (med två kugg mindre bakdrev) helt i nerförsbacken då det gick ~120 på mätaren. Men i verkligheten var det ~100, hur mycket varvar inte era raketer som utan problem cruisar över 100? Eller alla ni kanske har pizzadrav fram och väger 30 kg?

Kanske finns en anledning till att det står maxhastighet 94 km/h på vägverket för samtliga WSM.

Som vanligt är det ett känsligt ämne för fd. moppefuckon som trodde att deras urpluggade dracar gjorde 100+


Känns rätt meningslöst att lägga tid på er men jag måste bara sätta punkt.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Kort sagt så varvade min ut (med två kugg mindre bakdrev) helt i nerförsbacken då det gick ~120 på mätaren. Men i verkligheten var det ~100, hur mycket varvar inte era raketer som utan problem cruisar över 100? Eller alla ni kanske har pizzadrav fram och väger 30 kg?

Kanske finns en anledning till att det står maxhastighet 94 km/h på vägverket för samtliga WSM.

Som vanligt är det ett känsligt ämne för fd. moppefuckon som trodde att deras urpluggade dracar gjorde 100+


Känns rätt meningslöst att lägga tid på er men jag måste bara sätta punkt.
Hahah, nu får du ge dig va?

Det kan ju faktiskt vara så att din älskade Ch inte är helt hundra..


Och jag garanterar dig, ingen som har svarat på dina infantila uttalande i denna tråden är MF's..
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kort sagt så varvade min ut (med två kugg mindre bakdrev) helt i nerförsbacken då det gick ~120 på mätaren. Men i verkligheten var det ~100, hur mycket varvar inte era raketer som utan problem cruisar över 100? Eller alla ni kanske har pizzadrav fram och väger 30 kg?

Kanske finns en anledning till att det står maxhastighet 94 km/h på vägverket för samtliga WSM.

Som vanligt är det ett känsligt ämne för fd. moppefuckon som trodde att deras urpluggade dracar gjorde 100+


Känns rätt meningslöst att lägga tid på er men jag måste bara sätta punkt.

i papperna för min 125exc står det maxhastighet 80km/h :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Kort sagt så varvade min ut (med två kugg mindre bakdrev) helt i nerförsbacken då det gick ~120 på mätaren. Men i verkligheten var det ~100, hur mycket varvar inte era raketer som utan problem cruisar över 100? Eller alla ni kanske har pizzadrav fram och väger 30 kg?

Kanske finns en anledning till att det står maxhastighet 94 km/h på vägverket för samtliga WSM.

Som vanligt är det ett känsligt ämne för fd. moppefuckon som trodde att deras urpluggade dracar gjorde 100+


Känns rätt meningslöst att lägga tid på er men jag måste bara sätta punkt.

i papperna för min 125exc står det maxhastighet 80km/h :)



KTM 525 är lite giftigare med sina 88:yoparty fast iofs. det är ju 400cc mer så man fattar ju att den går fortare. varför de inte va mer än så är väl för att de e 4t:va

husaberg 650 ligger oxå däromkring.

skumt är det:va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
KTM 525 är lite giftigare med sina 88:yoparty fast iofs. det är ju 400cc mer så man fattar ju att den går fortare. varför de inte va mer än så är väl för att de e 4t:va

husaberg 650 ligger oxå däromkring.

skumt är det:va
Men det är ju som du säger, husan å kotten är ju somsagt 4-t. Och det suger ju!! Ska vara 2-t mycket bättre. Går snabbare mm, mm, mm.

tycker inet alls det är skumt.

Men det med kubiken är lite lurigt :confused:

Som min pappas håde ska egentligen bara gå i 115 :va

Men min moppe drog den ändå. Är det för att det är 2-t på moppen eller visa mätaren fel? Måste vara mätarfel!? :va
 

Emil123

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Norsjö
Hoj
CH Racing WSM 150
Hahah, nu får du ge dig va?

Det kan ju faktiskt vara så att din älskade Ch inte är helt hundra..


Och jag garanterar dig, ingen som har svarat på dina infantila uttalande i denna tråden är MF's..

Varför ska jag ge mig? För det första så har du ingen CH. Och för det andra så har du ingen aning om vem du pratar med, jag jobbar på fritiden med motorsimuleringar och har trimmat ~30 moppar och motorcyklar, tvåtakt som fyrtakt, så jag har ganska bra koll på vad som krävs för att uppnå vissa hastigheter och effekter. Med CH´ns ynka 8 bakhjulshästar, ungefär som en effektrörsmoppe så går dom inte speciellt hårt.

Hade däremot någon sagt att deras effektrörsmoppe hade gått över 100 så hade alla idiotförklarat honom direkt, så varför blev alla så tvärs över bara för att det gäller en av de slöaste fyrtakts-125orna som finns på marknaden?

Du kan däremot hålla dina infantila uttalanden för dig själv.


Hade fel om hastigheterna på vägverkat, my bad.



Väntar spänt på nästa svar, det är roligt att skratta ut er :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Kan inte någon med en CH pressa den max på hyffsat platt väg med en GPS, borde ju vara ganska rättvisande
 

Emil123

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Norsjö
Hoj
CH Racing WSM 150
Kan inte någon med en CH pressa den max på hyffsat platt väg med en GPS, borde ju vara ganska rättvisande

Håller med :) Eller så kan ni ta en titt på mätaren, kan guida er hur ni kollar däckomkretsen i cykeldatorn :)

Edit: Plocka lös cykeldatorn, tryck på den lilla gummikknappen på baksidan då den står på total distans, om jag minns rätt så kommer omkretsen fram direkt då!
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Varför ska jag ge mig? För det första så har du ingen CH. Och för det andra så har du ingen aning om vem du pratar med, jag jobbar på fritiden med motorsimuleringar och har trimmat ~30 moppar och motorcyklar, tvåtakt som fyrtakt, så jag har ganska bra koll på vad som krävs för att uppnå vissa hastigheter och effekter. Med CH´ns ynka 8 bakhjulshästar, ungefär som en effektrörsmoppe så går dom inte speciellt hårt.

Hade däremot någon sagt att deras effektrörsmoppe hade gått över 100 så hade alla idiotförklarat honom direkt, så varför blev alla så tvärs över bara för att det gäller en av de slöaste fyrtakts-125orna som finns på marknaden?

Du kan däremot hålla dina infantila uttalanden för dig själv.


Hade fel om hastigheterna på vägverkat, my bad.



Väntar spänt på nästa svar, det är roligt att skratta ut er :)
Jag syftade inte på att du skulle ge dig angående hastigheten. Det var attityden jag tänkte på...


För att som ny komma in på en sida och i princip håna andra användare i ett av sina första inlägg funkar inte. Speciellt inte om man vill ha hjälp eller en seriös diskussion.

Skoj för dig att du jobbar med motorsimuleringar.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
får jag be exakt ALLA att dra ner på attityden några snäpp samt inga fler påhopp.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Varför ska jag ge mig? För det första så har du ingen CH. Och för det andra så har du ingen aning om vem du pratar med, jag jobbar på fritiden med motorsimuleringar och har trimmat ~30 moppar och motorcyklar, tvåtakt som fyrtakt, så jag har ganska bra koll på vad som krävs för att uppnå vissa hastigheter och effekter. Med CH´ns ynka 8 bakhjulshästar, ungefär som en effektrörsmoppe så går dom inte speciellt hårt.

Hade däremot någon sagt att deras effektrörsmoppe hade gått över 100 så hade alla idiotförklarat honom direkt, så varför blev alla så tvärs över bara för att det gäller en av de slöaste fyrtakts-125orna som finns på marknaden?

Du kan däremot hålla dina infantila uttalanden för dig själv.


Hade fel om hastigheterna på vägverkat, my bad.



Väntar spänt på nästa svar, det är roligt att skratta ut er :)

Shit du vann ju då.



ädit:

jag tar åt mej av de rosen säger. känner att jag lägger näsan i blöt lite för ofta.

men du kompis. du är säkert jätteanvändbar på forumet pga ditt yrke men softa lite på attityden. du behöver inte slå dej igenom en arme som tar emot dig med öppna armar...
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Kort sagt så varvade min ut (med två kugg mindre bakdrev) helt i nerförsbacken då det gick ~120 på mätaren. Men i verkligheten var det ~100, hur mycket varvar inte era raketer som utan problem cruisar över 100? Eller alla ni kanske har pizzadrav fram och väger 30 kg?
Inte för att vara sån, men om jag inte minns helt jävla fel så är CH'ns problem att den är för svag, precis som även du säger, och inte orkar därför inte varva ur helt..är det inte då ganska dumt att dreva ner bak och upp fram?:va

Som vanligt är det ett känsligt ämne för fd. moppefuckon som trodde att deras urpluggade dracar gjorde 100+

Förlåt? Vem är moppefuckot?

Tur man har kvar mopparna om man behöver köra fort nån gång :D


Håller med :) Eller så kan ni ta en titt på mätaren, kan guida er hur ni kollar däckomkretsen i cykeldatorn :)

Edit: Plocka lös cykeldatorn, tryck på den lilla gummikknappen på baksidan då den står på total distans, om jag minns rätt så kommer omkretsen fram direkt då!

Jo tack, men nu är det så att jag hade min CH i ~2 år, så jag var tvungen att byta batteriet på den, och alltså med andra ord ställa in omkretsen själv. Och det blev ingen som helst skillnad mot hur det var innan.


Men för att sluta vara så jävla gnälliga och få tråden på rätt spår igen..vad är problemet?:)
Att dinhoj har ställt in fel omkrets på din mätare?
 

Emil123

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Norsjö
Hoj
CH Racing WSM 150
Shit du vann ju då.



ädit:

jag tar åt mej av de rosen säger. känner att jag lägger näsan i blöt lite för ofta.

men du kompis. du är säkert jätteanvändbar på forumet pga ditt yrke men softa lite på attityden. du behöver inte slå dej igenom en arme som tar emot dig med öppna armar...

Jag tog åt mig så mycket att jag skickade ett PM till han :) Dags att sluta fred här :tummenupp

HannesH: Hur mycket toppar din plan mark normalt sittande ställning? Minns du vilket mått du skrev in? :)
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag tog åt mig så mycket att jag skickade ett PM till han :) Dags att sluta fred här :tummenupp

HannesH: Hur mycket toppar din plan mark normalt sittande ställning? Minns du vilket mått du skrev in? :)
Var inte så jävla ofta jag låg och pressade rakt fram, hur kul är det liksom?
Men jag kommer inte ihåg exakt, är ju trots allt ett bra tag sen jag körde den men den gjorde ju alltid en 105-110 km/h på plan mark i "normala" förhållande.

Och omkretsen har jag ingen aning om vad jag skrev in..är ffs 2 år sen jag bytte batteri:hihi
Kan ha varit 1882, eller det är kanske på 625'an..
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
ROGER IN!
Hehe...:D Blev ett jävla liv av en liten hastighetsmätare. Men eftersom jag var förra ägaren till den Ch;n som Emil äger så måste jag med handen på hjärtat träda fram och säga att jag inte ens visste att man kunde ställa om den. Men 85 lär väll vara en underdrift eller? sen beror det ju ganska mycket på vad man väger och hur mycket luft man fångar när man kör en ch då dem är ganska effektsvaga:fakta Däremot roliga som fan när man kör på kurviga vägar!

ROGER UT!
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top