Som ni kan se på ramnumret så är de 6 sista bokstäverna/siffrorna sneda jämfört med de andra.
På chassiplåten så finns det märken vid popnitarna som de också lade märke till.
Min personliga åsikt är att det inte är gjort på fabrik.
Två saker talar för det:
1. Snedheten på siffrorna, jag kan nog garantera att Honda inte sätter ramnummer för hand, de brukar alltid sitta rakt och snyggt.
2. Skrapmärken under popnitarna på den lilla skylten, det visar en sak, den har någon gång blivit flyttad från en ramen. Detta kan man ju göra på sin egen ram om man tex lackerar om eller polerar den men det ser inte ut att vara gjort med din ram. Original är det inte popnitar utan vanliga nitar.
Jag skulle gissa att din hoj fått en ny ram och gamla ramnumret är överflyttat, för att detta ska vara okej måste man reggbesiktiga hojen igen och då ta med gamla styrhuvet som bilprovningen lägger i sitt förråd.
Om inte denna procedur är gjord så kan du få problem som du märkt.
Det bästa du kan göra är att ringa tidigare ägare och fråga om de bytt ramen och kolla i så fall om gamla ramen finns kvar eller om det i alla fall finns kvitto kvar på ramen. Är ramen importerad av honda mc så kanske de kan hjälpa dej att få fram identiteten.
Lycka till!
/Fredde
Edit: Honda brukar dessutom ha lite speciell form på sina 0
r eller om det är 8
r.