Chassinummer på CBR 900

Lemaro

Guest
Polisen ringde för en stund sen.
De ville kolla på hojen igen, nästa steg i utredningen är att ta kontakt med Vägverket och få klargjort hur numret såg ut vid inregistrering i Sverige, eftersom den var tysksåld från början.
 

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Det finns inte instansat på ett andra ställe ??? Läste ngnstans att det kan finnas på fler ställen......
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Det brukar väll sitta ett på motorblocket också?, min Mille har det ivarjefall.

Japp! Motornr sitter på blocket och chassienr sitter bara instansat på ett ställe på ramen plus en ev. nitad bricka eller klisterlapp.
 

Lemaro

Guest
Jag hade två poliser hem till mig igår som tittade på ramnumret med mikroskop.
Deras uppfattning var att stansen kunde ha "hoppat till" när ramnumret stansades. Så de tyckte inte att det såg så märkvärdigt ut egentligen.
 

Lemaro

Guest
Ja, just nu ligger saker och ting på is, jag får antagligen reda på mera imorgon eller på onsdag hur det blir.
 

Lemaro

Guest
Jaha, då var det onsdag, polisen har inte ringt.
Jag ringde till polisen, frågade efter polisen som hade hand om fallet, men han hade tydligen gått för dagen och skulle inte komma tillbaka förrän på fredag.
Jaha, så jag letade upp personen i telefonkatalogen och ringde upp honom och frågade hur det går med fallet.
Han sade att det ser mörkt ut.
Efter samtalet med polisen ringde jag till förra ägaren och hörde om han var intresserad av ett återköp av hojen. Han blev lite paff eftersom han inte hade all kosing som jag gav för hojen kvar.
Jaha, så vad gör man nu...

Jag forskade fram några ägare före honom.
Frågade personen om den kände till ett eventuellt rambyte, men det gjorde hon inte.
Hon i sin tur hade köpt motorcykeln av sin sambo så hon skulle höra med honom, jag skulle ringa upp lite senare.

Så nu på kvällskvisten ringde jag upp igen och hörde med hennes sambo om han kände till ett rambyte. Tro det eller ej, men han sade faktiskt att ett rambyte hade skett då han lade ner hojen i en rondell.
Så nu gäller det bara att få ett intyg från verkstaden som gjorde bytet så borde allting vara klart...
Men jag har lärt mig vid det här laget att man inte ska ropa hej än.

Jag börjar se ljus i tunneln.

//Leo
 

Lemaro

Guest
Efter nu 3 veckor av forskningar och utredningar, så blir jag tyvärr tvungen att häva köpet.
De har kommit fram till att ramen är bytt, men det finns inte några kvitton eller några anteckningar på försäkringsbolag om detta.
Larmtjänst och polisen på Åland har sammarbetat ihop med det här fallet och de misstänker att ramen är stulen. I och med att hojen står på mitt namn kommer jag att bli skyldig ramägaren pengar om det visar sig att den är stulen.
Lika bra att bli av med eländet, så att man slipper lida mera och kan söka åt sig en annan.

Men alltid lär man sig något nytt, i framtiden kommer jag att vara väldigt skeptisk till ramnummer och dylikt, och kommer även att kontrollera det en extra gång innan det blir affär.

Case closed.

//Leo
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Väldigt tråkigt för din skull! Men det är nog bra i det långa loppet att stöldgods blir väderlöst. Det kanske inte känns så just nu, men när du har en ny fin hoj parkerad utanför dörren, kanske det gör det.
 

Lemaro

Guest
Ja, jag förde tillbaka motorcykeln till sverige i lördags, dagen därpå hittade jag en CBR 900 -99 på Åland som jag köpte.

Slutet gott allting gott. :D :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top