Sveriges svenskaste tråd?
En kille med en 9-5 kombi vill chippa bilen för att han tror att den tappat kraft när den i själva verket faktsikt gått lika illa hela tiden. Han frågar likasinnade och får därmed sin spegelbild bekräftad - de svaren han vill ha.
Han går och chipar bilen i tron om att han inte måste mappa den och kör till jobbet för att berätta det direkt för de andra att hans ruttna ScaniaSaab är tamefan det bästa i stan just nu. Kollegorna vill fräsa åt honom för deras räntebetalning på huset inte tillåter att chipa sin egen mögiga Saab men tycker att han är ball för att man inte i Sverige ska klanka ner på andra trots att man hatar dem.
Sälj Saaben eller kör den direkt till skroten nu inatt och bara ställ den med nycklarna utanför. Sen köper du en riktig bil från början och håller inte på med chipning o grejjer.
Undrar hur lång tid det tar innan Sverigemaffian kommer?
Haha, du är en så stor tönt som aldrig upphör att förvåna
Jag, till skillnad från dig, är inte en tönt som bryr mig om vad det står på bakluckan eller sitter för märke i fronten. Jag köpte en 9-5 kombi 2.0t för 72 000:- med 1 ägare, fullservad med all utrustning och säker som få. Jag själv kommer knappt köra med den, jag köpte den till min sambo. Hade jag känt för att haft en "fränare" bil så hade jag köpt det för dyrare pengar men jag är inte en sån som vill springa och ta lån för att köpa en bil. Och jag är dessutom en sån jävla anal pedant så jag räknar ut in i minsta detalj vad grejjerna jag köper kommer kosta, när det rör sig om bruksbilar tex. Denna Saab var det som gav mest bil för pengarna, jag kollade även på BMW men det var som att kasta pengarna i sjön.
Så jag tycker du ska ta dina fula Villa-medusa-tatueringar och hålla dig borta från denna tråd och istället gå och skryta för småpojkarna i kvarteret om hur mycket pengar du tjänar för att ha råd med hela 3st beemers. För jag är inte imponerad, jag har troligtvis det betydligt bättre ställt än dig och antagligen snyggare brud och större kuk och är bättre på att laga mat och har haft betydligt fler häftigare bilar än vad du kan drömma om, dessutom kan jag skruva med dem själv också. Så, nu är det slut på skrytet, då kan du också hålla käften. Eller så kommer du med något vettigt men det har ju aldrig hänt förr så återgå till föregående exempel.
Jk=SWE=, styling är inte min grej när det gäller bruksbilar. När jag "stylar" mina bilar så brukar det vara av praktiska orsaker och dessutom så är jag lite allergisk mot alla dessa jävla plast-stylade bilar. Jag är lite mer lagd åt 60-talets muskelbilar med stora motorer och det är det enda jag kan tänka mig att "styla" i form av ett enormt huvscoop för att få plats med prylarna eller en vinge för att hålla ner bakhjulen i högre hastigheter.
Förvisso så beställde jag hem 1 liter färg idag för att jag tänkte lacka listerna och handtag i samma färg på bilen men detta gör jag bara för att jag kan och att det inte kostar ett dugg och att det blir snyggt och man slipper smörja listerna/handtag för att de ska vara svarta för jämnan. En simpel detalj som tar mig en förmiddag att göra, perfekt att utföra medan "rain-off" på rutan torkar så man slipper använda torkarna när det regnar.
Ljud är samma sak där, jag har påkostade anläggningar i hemmet istället som jag använder om jag vill lyssna på musik då jag anser att ljud i bilen är behagligt men det ska inte höras utanför att man lyssnar på "mammas nya kille" i P3 på onsdagar efter klockan 16.00. AS2-paketet eller vad fan det heter räcker gott åt både mig och tjejen.
Angående framhjulsdriften så spelar det ingen roll vart hjulen driver på en bruksbil för de ska rotera i samma hastighet som de icke drviande hjulen. Den ska ha antispinn och antisladd så att jag inte behöver oroa mig över att tjejen har dragit av vägen pga avsaknad av dessa.
Men återigen, det är aldrig fel med några fler hästar då denna motor är underdimensionerad. Kopplingen byter jag utan problem om det skulle behövas, men förhoppningsvis slipper jag. Några lampor som lyser vore tråkigt, men givetvis kommer utövaren frågas om detta kan ske, de jag har kollat upp hittills fungerar ihop med TCS etc utan problem iaf.
Så, ska det fortsättas leka sandlåda så kan ni ta det i Mavves projekttråd eller i hans gästbok, här hör det inte hemma.
Skulle det mot förmodan dyka upp så får moderatorn ta bort det hädanefter.
Det där får du gärna utveckla. Är det några som vet vad de sysslar med och som ställer upp för sina kunder är det väl ändå Nordic.
Nu har jag visserligen Maptuns programvara för tillfället, men jag har haft Nordic tidigare och hos mig slår de fortfarande högst.
Personliga erfarenheter sedan lång tid tillbaka, möjligt att de har skärpt sig numera men det tänker jag inte utvärdera.
Även Maptun var bra tidigare men nu har de vuxit sig för stora känns det som men det törs jag inte uttala mig om. Har kompisar som har Maptun-bilar och de är nöjda men säger att det var bättre förr. Men vad var inte bättre förr, allt typ?
Gös i agenthatt, nu dricker jag iofs inte kaffe så jag vet ju inte riktigt hur lång en kafferast är. Men jag skulle tippa på att det utföres runt 2-3 timmar med bilen på lyften. Jag kanske är för positiv men förhoppningsvis får jag aldrig reda på det. Dessutom har jag äran att vara vän med en mekaniker som jobbar på en Saab/Opel-verkstad så jag har tillgång till specialverktyg och tekniskt kunnande om det skulle visa sig vara en för svår uppgift för mig. Men häromdagen lyckades jag skruva isär en av bilarna, bytte då hjullager, åkte och fick det urpressat, skruvade tillbaka allt och åkte och besiktigade om bilen och var tillbaka på jobbet exakt 55 minuter efter att jag lämnade jobbet, då hade jag samtidigt kört totalt 2mil också mellan de olika punkterna. Så det går att skruva fort om man bara vill.