Cigarr-tråden

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Hmm, låter ju inte helt fel.

I rådande kyla är det uteslutet att boffa utomhus. Är dock ganska lyckligt
lottad då jag och en kompis har riggat upp ett rejält kolfilter från ett nedlagt rökrum
i vårt hojgarage. Det är i alla fall varmt å skönt och filtret är grymt effektivt.
Det får duga tills vidare.

Ska vi sno filmtiteln Dansar med vargar och byta till: "Boffar med hojar"? :D

Plåtis visade annars på ett trevligt alternativ om man inte vill frysa arselet av sig. JoLo på Västmannagatan (nära Odenplan).

Biljard-bira-cigarr-god mat värmer själen i midvinternattens köld... :tummenupp

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ska vi sno filmtiteln Dansar med vargar och byta till: "Boffar med hojar"? :D

Plåtis visade annars på ett trevligt alternativ om man inte vill frysa arselet av sig. JoLo på Västmannagatan (nära Odenplan).

Biljard-bira-cigarr-god mat värmer själen i midvinternattens köld... :tummenupp
When ???:banana:banana:banana

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ojdå.. En sen julklapp till mig själv.
Aha, efter lite snabbt googlande för att se vad det är för nå´t
så står det klart att detta tydligen anses vara en mycket bra, liten icke-kuban.

Nå? Stämmer det?:)

Börjar själv bli mer o mer förtjust i de små formaten. Dom här kanske man ska prova då...eller?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Trotsade kylan igår och tog en Maduro Robusto Torpedo av Mellgrens egna märke.

Den var inte så dum, särskilt efter 1/2 var rökt. Men jag saknade ngt jämför med tex Griffins Maduro.

Fråga: Hur tar det det sig ut på smaken om cigarrerna är lätt överfuktade?
misstänker att det kan vara så i min humidor. Dock brinner de alltid fint, lättända utan skärbrännare och draget är normalt.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jose L Piedra Brevas är för priset en hiskeligt bra cigarr. Under 30 kronor stycket för en äkta Havanna.

piedra_brevas.gif

Håller med, jag tror dessutom att det är en short filler så den går rätt snabbt att röka. Jag kan ha fel dock. Annars är Jose L Piedra Petit Cazadores en bra cigarr på c:a tio cm och som lämpar sig väl för en lunchsittning.

Fast jag tycker att du skall börja importera Toscanos från Italien, de är inte som vanliga cigarrer utan har betydligt skarpare smak och de kommer i 15 centimeters längder som man sedan klipper på mitten, eller i valfri längd. Samma lilla cigarr som Clintan röker i västernfilmerna.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Håller med, jag tror dessutom att det är en short filler så den går rätt snabbt att röka. Jag kan ha fel dock. Annars är Jose L Piedra Petit Cazadores en bra cigarr på c:a tio cm och som lämpar sig väl för en lunchsittning.

Fast jag tycker att du skall börja importera Toscanos från Italien, de är inte som vanliga cigarrer utan har betydligt skarpare smak och de kommer i 15 centimeters längder som man sedan klipper på mitten, eller i valfri längd. Samma lilla cigarr som Clintan röker i västernfilmerna.

Alldeles säkert en short filler då den är maskinrullad.

Clintan rökte inte Toscanos utan den amerikanska, som jag för stunden inte kommer ihåg vad den heter, varianten som ser likadan ut. Däremot, om jag inte är helt fel underrättad, så hade han klagat på att dom han fick inte smakade något och ville ha Toscanos istället. :crash

Att bjuda på en "skitcigarr", som Toscanos faktiskt är, när man fått barn är nog lite väl snålt utan då ska det fanimej vara en riktig cigarr. Dock bör tilläggas att jag personligen älskar Antico.

Last edited:

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Tackar för svaren!
Jose L Piedra Brevas är uppskriven på listan. Ska se om jag kan få tag på en och prova lite innan det är dags. Fyll gärna på med mer förslag. Länkar till någon näthandel som man kan lita på är välkommet det med!
/Per

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Tackar för svaren!
Jose L Piedra Brevas är uppskriven på listan. Ska se om jag kan få tag på en och prova lite innan det är dags. Fyll gärna på med mer förslag. Länkar till någon näthandel som man kan lita på är välkommet det med!
/Per

Enklare om du skriver mer precis vilken prisklass du vill ha tips på. :tummenupp

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Trotsade kylan igår och tog en Maduro Robusto Torpedo av Mellgrens egna märke.

Den var inte så dum, särskilt efter 1/2 var rökt. Men jag saknade ngt jämför med tex Griffins Maduro.

Fråga: Hur tar det det sig ut på smaken om cigarrerna är lätt överfuktade?
misstänker att det kan vara så i min humidor. Dock brinner de alltid fint, lättända utan skärbrännare och draget är normalt.

Bumpity bump.. ingen som vill dryfta novisens fråga?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Coolt med en kanalpassage utan att kanalen var ett självändamål. Vi går mellan Miami och L.A. just bara för att passera kanalen.
Hur reste du och med vilket fartyg?

För att hålla oss till trådens ämne fick jag ett paket från cigars international igår. Innehöll bland annat en låda Arturo Fuente corona imperial shade grown och en bunte Gran Habano från 2002.

Med karaktär som en sprutnarkoman höll jag mig i två timmar innan en Arturo Fuente avnjöts. Fin tobakssmak utan att för den delen ge någon nämnvärd otäck röksmak i munnen.

Just en Arturo Fuente blev jag rekomenderad av Roberts tobak idag. Fast jag valde en annan modell från dom, kortare och några spänn dyrare. Ska bli kul att testa.
Vid 12-slaget imorgon får det nog brännas av en Camacho trippel maduro.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag fick en Davidoff Millenium Blend Robusto av en polare idag för att ha som nyårscigarr. Är det något gott eller?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag fick en Davidoff Millenium Blend Robusto av en polare idag för att ha som nyårscigarr. Är det något gott eller?

Nej. :rolleyes:

..fast smak är ju extremt olika. Det finns många som gillar den. Jag tycker inte den smakar ett skit.

Att fråga Plåtis om Davidoff är bra är som att fråga en AIK:are om det finns några bra Djurgårdare... eller kanske mer exakt, att fråga en inbiten Ferrariägare om Golf GTi är en snabb bil... :D

Davidoff Millenium Blend klassas av många som en riktigt bra cigarr. Är du en ovan cigarrökare som bara testat torra "Statoilcigarrer" på nyårsafton tidigare kommer den definitivt vara den bästa du upplevt gissar jag. :)

Men som Plåtis antyder... det finns trevligare cigarrer att avnjuta för det priset (200 kr/st).

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Att fråga Plåtis om Davidoff är bra är som att fråga en AIK:are om det finns några bra Djurgårdare... eller kanske mer exakt, att fråga en inbiten Ferrariägare om Golf GTi är en snabb bil... :D

Davidoff Millenium Blend klassas av många som en riktigt bra cigarr. Är du en ovan cigarrökare som bara testat torra "Statoilcigarrer" på nyårsafton tidigare kommer den definitivt vara den bästa du upplevt gissar jag. :)

Men som Plåtis antyder... det finns trevligare cigarrer att avnjuta för det priset (200 kr/st).
Jag är något av en Golfmänniska. Men inte ens jag skulle väl säga att en Golf GTi är så värst överväldigande snabb. :gnissla
Dessutom var ju inte frågan ställd specifikt till metallmannen. Han såg bara sin chans att hugga snabbt som en kobra. :D

Det har varit lite blandad kompott från någon Phillies och upp mot någon kuban för ca 150kr.

Tja, och risken finns väl att jag kommer att vara en aning påstruken när det är dags att få fyr på rökverket. Så sålänge den inte smakar som ett paket gula Blend så lär jag nog vara full och glad och tycka att den är skitsmaskig. :tummenupp

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Vi får hitta ett datum i januari som passar :tummenupp

Tja, och risken finns väl att jag kommer att vara en aning påstruken när det är dags att få fyr på rökverket. Så sålänge den inte smakar som ett paket gula Blend så lär jag nog vara full och glad och tycka att den är skitsmaskig. :tummenupp

Appropå det: Vad kommer folk att avnjuta på 12-slaget?

Själv tar jag med ett 4-pack Davidoff Sublimes Puro d'Oro, en ganska ny bekantskap i bra "vinterformat" (petit panetela 15x114mm).

Gott nytt år, gott folk :)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
En spontan tanke från en något förfriskad cigarramatör:
Om den brinner bra, smakar bra, så är det bra, liksom..:tummenupp

Jo men jag tycker mig ana en genomgående ton i samtliga rökverk.

Tänkte att någon kunnig kunde beskriva tonen utan att jag avslöjar den för att på konfidens i mina misstankar

Får väl testa o minska fjäderförspänningen på fuktaren. ;=)

Edit: Ikväll blir det ingen cigarr, har svårt att platsa in tid på nyår för god lugn cigarrökning. Hade gärna tagit en efter middagen med en whisky men då fuckar jag upp smaken på nyårs champangen. Får bli en cigarill eller Mediumfiller efter 12 slaget om det blir ngt. I-landsproblem!

BitterFmode ON: Tråkigt att se fyllon yra omkring ute i snön med en raket i ena näven och ett glas med champange i andra + en salivdränkt söndertuggad finkuban i munnen, slöseri! BitterFmode OFF

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...