Dom där såg riktigt tilltalande ut.
Recension tack!
Ska bli intressant att se om vad blacktriple tycker är samma som mina egna åsikter om den cigarren.
Jodå, igår kväll efter en lång och hektisk dag med bunkring, proviantering och passagerarbyte i Los Angeles skämde jag bort mig själv lite med en short story.
Det visuella intrycket är trevligt. Känns väldigt välrullad. Spännande form, dels med sin koniska diameter och dels med knoppen i änden.
Näsan vänjer sig fort vid lukter och innan min näsa hunnit vänja sig fick jag spontant luktintrycket av salt gräddkola från den otända cigarren.
Cigarren är väldigt lätt att tända. Gasa på ett par sekunder på den lilla knoppen och trots att glöden är liten är där bra drag redan från första blosset.
Röken har fin dencitet och är lagom tät. Svagt sötaktig ton från röken. Samma svaga sötaktighet finns kvar som bismak på läpparna.
Tyvärr har jag nollgräns gällande alkohol ombord så jag fick dricka vatten till cigarren. Kan dock föreställa mig att den gör sig bra med en mörk rom.
Genomgående är att det finns en svårdefinerad småfruktighet i både cigarrsmak och röksmak. Röken lägger sig tyvärr dessutom som en tyngd på svalget. Inte mycket men tillräckligt för att noteras.
Den känns välrullad hela vägen igenom. Röken luktar gott. Mot slutet ger röken en viss sälta på tungspetsen. Askpelaren är vacker med tydlig marmorering.
Jag skulle vilja ha den här cigarren som en solig eftermiddagscigarr. Kanske den dagen man sitter och väntar på att kompisarna ska komma över på grillning. Solen lyser och man tappar upp sig en liten mojito.
40 minuter trevlig bekantskap.
Jag kommer nog se till att denna short storyn alltid finns representerad i min humidor och gårdagens bekantskap ger dessutom mersmak för att utforska fler syskon i Hemingwayfamiljen.