Cigarr-tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Flyttade för några veckor sedan från en hyresrätt på 33 kvm och utan balkong som jag bott i i ca 6 år, till en bostadsrätt, 2'a på 60 kvm och en underbar balkong på ca 50 kvm om jag räknat rätt, med Vätterutsikt :cool:

Tre lägenhetskomplex totalt, gemensam garage under marken, grannhuset har en bastu på taket och huset längst bort har en terrass på sjunde våningen.

Igår blev det invigning av terrassen tillsammans med en San Pellegrino och en Por Larranaga.

LIVET LEKER!

terrassen_01.jpg
terrassen_03.jpg
terrassen_02.jpg

Så här ser det ut från min egna balkong på morgonen

balkongen_morgon.jpg

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Flyttade för några veckor sedan från en hyresrätt på 33 kvm och utan balkong som jag bott i i ca 6 år, till en bostadsrätt, 2'a på 60 kvm och en underbar balkong på ca 50 kvm om jag räknat rätt, med Vätterutsikt :cool:

Tre lägenhetskomplex totalt, gemensam garage under marken, grannhuset har en bastu på taket och huset längst bort har en terrass på sjunde våningen.

Igår blev det invigning av terrassen tillsammans med en San Pellegrino och en Por Larranaga.

LIVET LEKER!

View attachment 460984
View attachment 460987
View attachment 460985

Så här ser det ut från min egna balkong på morgonen

View attachment 460986
Ser riktigt nice ut. Grattis.

Hur stor ökning på cigarrbudgetposten har du räknat med per månad?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Kanske man borde ha döpt tråden till "Tobakstråden" eller nåt.

Hur som helst hakar jag på med min pipa, jag har väl 5-6 stycken, brukade köpa en i varje land jag besökte. Just denna köpte jag för $14 av två tanter på en slags laduloppis som vi råkade stanna förbi längs väg 101 (södra Portland eller norra Californien) på väg söderut. Pipan var helt igensatt så när vi kom hem till Sverige fick jag borra igenom den, sen rökaPipeSmoke.JPG den varm, och sen dra igenom den flera gånger med piprensarna. Nu är den toppen att röka, Borkum eller Greve Hamilton gillar jag.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kanske man borde ha döpt tråden till "Tobakstråden" eller nåt.

Hur som helst hakar jag på med min pipa, jag har väl 5-6 stycken, brukade köpa en i varje land jag besökte. Just denna köpte jag för $14 av två tanter på en slags laduloppis som vi råkade stanna förbi längs väg 101 (södra Portland eller norra Californien) på väg söderut. Pipan var helt igensatt så när vi kom hem till Sverige fick jag borra igenom den, sen rökaView attachment 461060 den varm, och sen dra igenom den flera gånger med piprensarna. Nu är den toppen att röka, Borkum eller Greve Hamilton gillar jag.
Farsan rökte Hamilton och Borkum Riff är var jag började innan jag snöade in på aromater (ofta danska blandningar).

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett stopp Halberg Blue i min Savinelli. Något torr efter att humidoren fått stå för sig själv för länge, men fortfarande rökbart.IMG_20210525_162820.jpg

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Savinelli One. Har fuktupptagande balsa-stavar i skaftet också. Köpte billigt av en snubbe på det forna cigarrforumet.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
IMG_20210617_154613 (1).jpg

Precis fyllt på humidoren med:
  • Alec Bradley Black Market Punk
  • Camacho Criollo Robusto
  • Camacho Connecticut Robusto
  • Port of Gothenburg Classic Selection Robusto
  • Cohiba Siglo II
Hur gör ni andra med plasten? Behåller på eller kör med bara "nakna" cigarrer i humidoren?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fan, jag och mina kompisar snoppar för brutalt :(

(Skakade "sönder" under min cykelfärd (låg på en tjock tröja, i en väska, i korgen fram på cykeln) hem inatt och jag hittar dessutom bara 2 av 10 minimala skruvar)

b5973b792e75225f416bcf7642350ec2.jpg
bfaeb3d17429793c2a09d1dd7143b9f5.jpg

Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tog en VegaFina Nicaragua Gran Toro igår kväll på terrassen och läste återigen en essä av Deirdre McCloskey, "Dygder, individer, samhällen", som handlar om etiken och politiken kring samhällskontraktet, med åsikter och teorier från diverse tänkare från antiken till nutid.

Intressant samtidigt som det gäller att komma ihåg att många av dem inte levde i, eller ens hade en ärlig försmak av vårt välfärdssamhälle, västvärlden på denna sidan millenniumskiftet, i synnerhet inte Sverige 2021.

Vila i fred, Andreas 1988-2021.

1625306496751.png

1625306551230.png

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Helgen bjöd bl.a. på en födelsedagsfest som började tidigt och det blev mer alkohol än jag hade tänkt. Allt var väldigt trevligt och så, men mängden alkohol gjorde att jag dels var lite osmart och plockade med mig en Tektor cigarr (ca 280 kr) och dels rökte vi inte cigarrerna förens sent så kunde aldrig riktigt uppskatta dom, men men… hehe

1 st. Tektor från Gotland
1 st. Steffo Törnqvist (från Dom.Rep.)
1 st. Rafael Gonzales från Kuba

8091d99df851ffd5803dce3856bbd11f.jpg

Skickat från min iPad med Tapatalk

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Half Corona är liten men naggande god. Kanske lite för liten för att ha som kvälsscigarr.

Det problemet går att lösa...
919eb0adb71c51348d502d41375fd261.jpg

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Half Corona är liten men naggande god. Kanske lite för liten för att ha som kvälsscigarr.

Det problemet går att lösa...
919eb0adb71c51348d502d41375fd261.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom