Cigarr-tråden

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Nice!! Ser fram emot att provboffa markisen...;)

Boffa markisen? You bet! :D

Har börjat fylla upp humidorerna lite mer inför sommaren. Fick en leverans idag - 3-pack Zino Platinum, en halv låda Edmundos och en låda San Cristobal El Principe (tack för tipset Plåtis). :tummenupp

Lär bli en El Principe efter hockeyn... eller före... :gnissla

Bifogat

• san-cristobal-el-principe.jpg
    san-cristobal-el-principe.jpg
    55.3 KB · Visningar: 78

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Gjorde en djupdykning i humidoren nyss och hittade den här ganska långt ner. (Visst, jag var medveten om dess existensmen någonting måste man ju börja inlägget med...)

Den är inköpt i Hong Kong troligtvis 2003 och med största sannolikhet av Cubansk härkomst. Jag har för mig att den kostade strax över 100 HK$ vilket med dåtidens penningkurs motsvarar ungefär 150 SEK.
Inga övriga markeringar än peacesymbolen som för övrigt inte är det första jag förknippar med cigarrer gällande rökverk. :rolleyes:

Någon som har någon aning om vad det är för cigarr?

Bifogat

• P1000771.JPG
    P1000771.JPG
    171.8 KB · Visningar: 85

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Montecristo No. 1

Idag blev det en Montecristo No. 1 (Lonsdale)

Brann fint med stabil fin aska.

Dåligt drag, fick ta i.

Enligt mitt tycke medium i styrka, smakade bra men var inget särskilt.

Dock bättre (mer) smak än Montecristo Open master. Trä, ingen pepprighet.

Riktig skönt att sitta på altanen i vårvädret

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Inga övriga markeringar än peacesymbolen som för övrigt inte är det första jag förknippar med cigarrer gällande rökverk. :rolleyes:

En superjoint? Peacemärken brukar ju hänga ihop med joints lr..
Nä skämt åtsido så har jag aldrig sett det märket på en cuban men ....

Riktig skönt att sitta på altanen i vårvädret

Jo infravärmaren förpassades till förrådet. Själv avnjöt jag en cohiba robusto, en vegas robaina unico samt en villa zamorano i helgen. Det var riktigt skönt att kunna sitta ute utan att förfrysa.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gjorde en djupdykning i humidoren nyss och hittade den här ganska långt ner. (Visst, jag var medveten om dess existensmen någonting måste man ju börja inlägget med...)

Den är inköpt i Hong Kong troligtvis 2003 och med största sannolikhet av Cubansk härkomst. Jag har för mig att den kostade strax över 100 HK$ vilket med dåtidens penningkurs motsvarar ungefär 150 SEK.

OneOff från Nicaragua

http://www.cubancrafters.com/cigar/2011/oneoff-cigars-offer-unique-smoking-experience/

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Jag gör mina inköp där (i affären, har inte handlat via nätet). Mycket trevlig ägare. Jag skulle inte tveka att handla av honom över nätet.

Just nu puffar jag faktiskt en Ramon Allones Small Club köpt hos honom. :tummenupp

Skittrevlig prick i butiken. Jag har börjat köpa provapå och lösplugg cigarerr av honom och sedan storpack på nätet. Puroexpress tog exakt 5 dagar att få hem prylarna från. Räkna dock in 26% tull och 25% moms på beloppet inklusive tull samt 2 spänn per cigarr i tobakskatt. Sen lägger posten på 100:- för att de skriver pappren. Det blir ändå billigare än att handla över disk i sverige. Small club är Ok.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nyss hemkommen från Canarias är det nog dags för en liten avgiftning.

Sol, värme och fritid i kombination med rom och cigarrer går lätt överstyr :D

Blev nog 2-3 om dagen under 10 dagar. Frångick mina nyare vanor med mindre ringmått oxå.
Alla fasoner strök med. Från 36 (RoJ Sport Largos) till 52 (Monte Grand Edmundo LE)
Har kommit på att jag är nog "kubahora" jag med :D
Tycker att allt smakar mer eller mindre bra bara förutsättningarna är dom rätta.

Det blev en hel del varierade lösplugg och delade vinnare blev:

Två slöa timmar i sällskap med Zacapa XO, några espresso och Herr Grand Edmundo.
Samt en aningens kortare seans med Trinidad Fundadores.
Jösses vilka fantastiska rökverk !:yoparty:yoparty

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Förkylningen i stort sett borta.

Så tog tillfället att låna syrrans hund, och gå ut i finvädret boffandes på en Siglo II:a. "Dom små sakerna i livet" som det heter.

Testade nya kameran med :)

Bifogat

• SAM_0015.jpg
    SAM_0015.jpg
    243.9 KB · Visningar: 86

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Jag kollade hur stor differensen blev på senaste beställningen(puroexpress) 3335 kontra 4500 här hemma. Det blir ngt helrör från bolaget det att avnjuta till garrarna.

Det får bli en beställning av Unicos när man får lön.

Jag provade Bolivaren igår men tyvärr var den inte så bra i jämförelse med Monte#2 eller VegasR Unicos. Ja ja, nu blir det en Punch Punch ikväll

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Berätta gärna om puro priset inkluderar skatt tull etc. Alltid intressant att veta.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Gubben jag handla hos sist, lurade på mig en sånhär "Playboy".

Var förmodligen det värsta jag rökt. Nånsin.

Det enda man kunde urskilja efter att ha dragit lite i den, var bara en bitter smak av rök :5sure

Usch och fy.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Berätta gärna om puro priset inkluderar skatt tull etc. Alltid intressant att veta.

Japp det gör det. Puroexpress drog 1995:-. Resten tillkom här i sverige.
26% tull 22 kr tobakskatt och 25% moms på allt. Observera att Tullen/momsen beräknas på dagsaktuell kurs och inte på det Puroxpress drog men ca 1360 spänn fick jag betala när jag löste ut paketet på det lokala utlämningstället. Så 1995 + 1360 = 3355 kontra 4500.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Realtidsrapport från Helsingborg;

Har precis tänt en Arthuro Fuente Hemingway short story och läppjar försiktigt på en Appelton Estate rom. Tiden är tio i åtta, termometern visar knappa 18 grader och det är vindstilla. Livet är bra härligt. :)

Bifogat

• P1000885.JPG
    P1000885.JPG
    160 KB · Visningar: 99

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Har precis tänt en Arthuro Fuente Hemingway short story och läppjar försiktigt på en Appelton Estate rom. Tiden är tio i åtta, termometern visar knappa 18 grader och det är vindstilla. Livet är bra härligt. :)
:tummenupp Så där ska de se ut!
Hoppas återhämtningen går så bra som det ser ut på bild:D.

Gjorde likaledes hos en kompis i eftermiddags.
Åkte förbi på liten spontanare och så blir man bjuden på en skvätt
Mount Gay Black Eclipse och en Partagas D 4.
Sådana vänner är man rädd om:)

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj

Det var en rätt skön lördagskväll i Helsingborg också så då avnjöts en Partagas#2. Fast jag fick nöja mig med en teacher's whiskey.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...