Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Varldens mest kopta cigarr tror jag (Platis, ratta mig om jag har fel..?)
Montecristo No. 4 är världens mest sålda Havanna. Om det är den mest sålda cigarren vågar jag inte uttala mig om.
Varldens mest kopta cigarr tror jag (Platis, ratta mig om jag har fel..?)
Absolut!Jag var i garaget i stället och skruvade ihop första hojen. Så jag kom inte ner till Rosenhilll förrän i Lördags. Då var där rätt tomt kanske beroende på regnskurarna. Däremot vart det en Ramon Allones i solnedgången på balkongen.
Idén är god, vi kanske skulle mötas upp på en miniherf där ngn solig eftermiddag/kväll.
Plåtis, skulle du kunna berätta lite mer om hur lagringen har påverkat smaken?
Den älsta cigarr jag rökt vad från sent 1920-tal och hade verkligen åldrats med värdighet. Mild som fan men kanongod!
Vad var det för någon och var fick du tag på den?
Tyvärr har jag inte kvar lappen som jag fick med så det kan jag inte svara på. Den fick jag med som bonuscigarr i en trade jag gjorde för något år sedan.
HerfHerfHerfHerf!
Hur blir det med vår herf egentligen? :bolma
Litegrann som skillnaden mellan omogen och mogen frukt?Jag är usel på att beskriva och sätta ord på smaker men man kan säga att en cigarr blir snällare, rundare och mindre vass i smaken, samt mer komplex. För mig ligger "lagom" runt tre-fem år för en vanlig Havanna sen tycker jag det oftast blir för tamt.
Litegrann som skillnaden mellan omogen och mogen frukt?
Hur blir det med vår herf egentligen? :bolma
Jag kommer...om inte ungen behagar komma. Då blir det cigarr på SÖS istället![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |