Cigarr-tråden

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Coolt, om ungen kommer får vi boffa till din ära, annars ses vi imorrn! Plåtis och apmannen dyker också upp, ser det ut som :tummenupp

Ungen behagade dyka upp igår, så förhoppningsvis får jag permis.

Plåtniklas skrev:
Det kommer inte vara utebolmarvänligt väder imorgon.. Någon som vet en uteservering med lite mer regn/vindskydd än Sturehofs?

Supper istället?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Ungen behagade dyka upp igår, så förhoppningsvis får jag permis.

Gratulerar! :tummenupp

Supper istället?

Vi kan göra såhär:
1. Bra väder ses vi på Cigarrummet 17.30 (Birger Jarlsgatan, Stureplan)
2. Skitväder, kallt & regn ses vi på Supper 17.30 (Tegnérgatan 37)

Vi får hålla oss uppdaterade här om vad vi klassar som bra/dåligt väder :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag föreslår att vi tar Bistro Boheme. Plats för mycket fler cigarrdoftande herrar och mindre vind/regnkänsligt.

Drottninggatan 71A.

[EDIT] Jag tänker även svänga förbi Framresor innan och håller tummarna på att han jobbar över.

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Snackade precis med en av 08 Bolmers och tydligen så är Bistro Bohème inte direkt vänligt inställt till cigarrökare längre. Personalen hade varit dryg och otrevlig sist dom var där.

:mad:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Snackade precis med en av 08 Bolmers och tydligen så är Bistro Bohème inte direkt vänligt inställt till cigarrökare längre. Personalen hade varit dryg och otrevlig sist dom var där.

:mad:

Jasså?
Men de har en uteservering där man får röka? :va
Som man ropar får man svar, och jag kan också vara både dryg och otrevlig om det är så dom vill ha det...

Nu ska jag faan dit och boffa bara därför. På lunchen!!! Det blir en Kräft- och örtfylld Pangasiusfilé med gräslökssås och kokt potatis, och efter det en Edmundo till kaffet. Nu djävlar. :mad:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jasså?
Men de har en uteservering där man får röka? :va
Som man ropar får man svar, och jag kan också vara både dryg och otrevlig om det är så dom vill ha det...

Nu ska jag faan dit och boffa bara därför. På lunchen!!! Det blir en Kräft- och örtfylld Pangasiusfilé med gräslökssås och kokt potatis, och efter det en Edmundo till kaffet. Nu djävlar. :mad:

Tydligen så hade det kommit klagomål från några andra gäster och det var servitrisen otroligt snabb med att meddela. Att det sedan satt ett par cigarrettrökare precis brevid var tydligen helt kosher. Man blir förbannad! :mad::mad:

Fuck it. Vi kör på Bistro! Nu jefvlar!

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Märks att vi är i Svårgie, klaga på rök utomhus...

Kan de inte göra ett par rökfria bord på uteserveringen o sen får resten gilla läget eller äta inne? Här i väst är uteserveringarna väl tilltagna så det borde ju gå att lösa efven i Hufvudstaden!?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Kan de inte göra ett par rökfria bord på uteserveringen o sen får resten gilla läget eller äta inne? Här i väst är uteserveringarna väl tilltagna så det borde ju gå att lösa efven i Hufvudstaden!?

Jag tror att problematiken med passiv rök kommer att bli ännu tydligare i framtiden. Hörde på nyheterna att New York har förbjudit rökning i parker och på trottoarer. Det är visst dessutom en lag på G i Sverige som skall förbjuda rökning på lekplatser och på perronger.

Snart har vi nog bara våra egna trädgårdar kvar att sitta i när vi njuter av våra cigarrer.

Förrästen, ni som beställt av puroexpress, från det att ni fick leveranskvittot, hur lång tid tog det innan ni hade paketet hemma?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Trist detta, är ju trevligt att kunna röka på publika platser öht. Men alla rökare kanske inte är så bra på o visa hänsyn.

Gott att ha en stor altan och utfällbar mys/rök hörna i garaget för kalla vintrar.

När jag beställt från puroexpress.com så har det tagit mellan 3 o 14 dagar.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tydligen så hade det kommit klagomål från några andra gäster och det var servitrisen otroligt snabb med att meddela. Att det sedan satt ett par cigarrettrökare precis brevid var tydligen helt kosher. Man blir förbannad! :mad::mad:

Då hade jag helt sonika vänt mig till det klagande bordet och i lugn uppfostrande ton berättat för dom att de sitter på en uteservering där det är tillåtet att röka, och att om de inte tycker om rök i så fall bör uppsöka en uteservering där det inte är tillåtet att röka. :mattias

Fuck it. Vi kör på Bistro! Nu jefvlar!

Jag går dit som testpilot på lunchen och ser hur det utvecklar sig... :tummenupp

I hufvudstaden tenderar krogägarna att vilja maximera sin vinst, och då hufvudstadsborna har något av ett beteende som mest kan liknas med en enorm fiskmåsflock innebär det att så fort solen tittar fram på vårkanten sitter 140 % av restaurangens gäster på uteserveringen.
Ja, 140 %, för de överskjutande 40 % som defakto inte är restauranggäster är kompisar som inte har råd att beställa utan bara vill sitta där i solen och se coola ut... :huvet

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hmm, bättre i väst. Här går det att vara yvig i kroppsspråket utan att råka fimpa garren i örat på nån 140-procentare.

Vore kul o samla ett gäng SH medlemmar i väst för att bolma.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Hmm, bättre i väst. Här går det att vara yvig i kroppsspråket utan att råka fimpa garren i örat på nån 140-procentare.

Vore kul o samla ett gäng SH medlemmar i väst för att bolma.

Jag är i Malmö 7-8 och Göteborg 20-21 juni :tummenupp
Sen kommer damen & jag ner till Götet den 1 juli för att se Iron Maiden :yoparty

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Vi kan ju höras för ev rök när det börjar dra ihop sig om det passar herrn, jag har satt en kråka i kalendern 20-21/6 ivf. Det kanske är nån mer i krokarna som nappar?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...