Under hundringen finns det fortfarande massor att välja mellan.Hallå där! Vilken trevlig tråd.
Jag har två frågor till er proffs:
Var bör man gå i Skåne för att köpa bäst cigarrer eller vem har bäst utbud? Bor i Landskrona så Malmö/Lund/Helsingborg är att föredra.
Fråga två: jag är ganska snål (eller ja, hade jag haft pengar hade jag kunnat spendera dem på cigarrer ) men jag vill ändå inte röka vilket billigt skit som helst. Om man vill lägga under hundringen, vad ska man satsa på då?
Vill du komma undan riktigt billigt men ändå röka en mycket anständig pinne så ska du prova Jose L Piedras - Cremas. Inte så snygg kanske men
skenet bedrar, en äkta kuban med oslagbar "bang for the buck".
Går att köpa hos framresor.se (380:-/25st.).
Trust me (I´m Swedish), dom funkar riktigt bra.Trehundraåttio spänn delat med tjugofem likamed FEMTON SPÄNN STYCKET!?!?!?!?!!! För äkta Kuban? Vadfaanmissarjag???
PLÅÅÅÅTIS, kan man röka sånt????
I så fall sprintar jag till Framresor imorgon!!!!!!
M-B, priset jag gav gäller bara på nätet. Han lägger på en del om du
handlar över disk...men om du raidar spargrisen så har du nog råd ändå
Ja. Man kan faktiskt röka både José L Piedra och Rafael Gonzalez, tro det eller ej. Jag har dom som bjud/vardagsgarre och det är otroligt mycket cigarr för pengarna. Personliga favoriten är JLP Cazadores. (450:- / 25 st)
Ok, har Framresor Cazadores också?
Perfekt att ha lite "vardagsgarrar" med hygglig kvalité som man även kan använda som bjudboffa till ickeentusiasterna och större tillställningar. Ungefär som att plocka fram Famous Grouse och lämna Ardbeg Supernovan i skåpet när polare som ändå inte känner skillnaden hälsar på...
Ja. Testa följande:
Rafael Gonzalez Panetelas Extra.
Jose L. Piedra Cazadores.
Quintero Brevas.
Sancho Panza Non Plus.
Du behöver inte tacka. Du kan få äran bjuda på en cigarr. :bolma
Torsdag efter jobbet?
När du ändå är här i boffatråden och härjar....Linda hälsar att cigarrlådan var lite för bred och låg, så om du har vägarna förbi nån cigarrnasare får du gärna greja en till/annan.
Var beställer ni ifrån, och är det amerikanska siter som gäller?
Hur ser utbudet ut i europa? Finns det några bra alternativ?
Har tidigare noterat promocigar.com, finestcubancigars.com & puroexpress.com i tråden.
Hur är kvaliteten på dessa ställen, finns det kanske bättre? Och har ni några generella råd kring vad man ska undvika när man beställer på nätet?
Edit: Ytterligare en fråga. Fryser ni era cigarrer före de åker in i humidoren? Förr i tiden var skadedjur ett reelt problem, är det fortfarande det?
Då jag nästan enbart röker Havanna så är det europeiska handlare samt en från Hong Kong som jag lägger mina beställningar hos. Vill man ha annat än kubanska cigarrer skulle jag kolla i det stora landet i väster, ja.
Ah, tankevurpa. Jag syftade egentligen på "utanför europa" när jag skrev usa, efter att ha surfat på amerikanska siter ett tag.
Hur ser risken med tullavgifter ut? Jag antar att man fortfarande betalar mindre trots tull jmf med svenska priser och att man borde räkna med pålagd tullavgift när man gör beställningen. Vad har ni för uppfattning om hur mycket som blir avgiftsbelagt?
Stort tack för svaret. Behövde bara få lite mer kött på benen innan jag började lägga beställningar.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |