Ja, för att få till fermentering av bladen behövs värme och avsaknad av syre i kombination med något som kan mata jäsningen.
Ok, fermenteringsugnen funkar med att hålla jämn inställd temperatur.
Så, de torkade bladen sprayades med socketvatten och fick ligga och suga sig mjuka. Bladen togs sen upp och rätades ut varpå de lades i en hög som i sin tur lades in i en vakuumpåse, ni vet en sån man tömmer med hjälp av en dammsugare. Väl där sögs luften ut och påsen förseglades.
Ner med påsen i fermenteringsugnen och i med kontakten. Temperaturen inställd på 42 grader, givaren till termostaten ligger nära värmefläkten för jämn temperatur vilket resulterar i att tempen bladpacken håller pendlar mellan 39 och 41 grader.
Det borde funka, inte sant?
Hur länge skall de fermenteras? 1 månad? 3?
View attachment 411729
View attachment 411730
Ja, för att få till fermentering av bladen behövs värme och avsaknad av syre i kombination med något som kan mata jäsningen.
Ok, fermenteringsugnen funkar med att hålla jämn inställd temperatur.
Så, de torkade bladen sprayades med socketvatten och fick ligga och suga sig mjuka. Bladen togs sen upp och rätades ut varpå de lades i en hög som i sin tur lades in i en vakuumpåse, ni vet en sån man tömmer med hjälp av en dammsugare. Väl där sögs luften ut och påsen förseglades.
Ner med påsen i fermenteringsugnen och i med kontakten. Temperaturen inställd på 42 grader, givaren till termostaten ligger nära värmefläkten för jämn temperatur vilket resulterar i att tempen bladpacken håller pendlar mellan 39 och 41 grader.
Det borde funka, inte sant?
Hur länge skall de fermenteras? 1 månad? 3?
View attachment 411729
View attachment 411730
Är det någon här som upptäckt att om man tränar mer och får upp flåset så blir man mindre röksugen? Så har jag det och det är skittrist
Annat njutbart som anses som icke hälsosamt, hur är det med din konsumtion och ditt sug efter det?
Jag tänker på typ öl, vin, godis, chips, fet mat och liknande?
Jo, att sitta ute en ljummen sommarkväll är svårslaget.Efter en bra träningsvecka så blir jag ofta ölsugen, ljust lager helst då. Tror det är en vitamingrej. Bullar gillar jag alltid men det är för att jag är sockerknarkare. Annat onyttigt är jag gudskelov inte sugen på i normalfallet eller nu.
En alternativ teori till att röksuget minskar är att det är snålblåst och mulet hela tiden, sånt kan ju påverka.
Jo, att sitta ute en ljummen sommarkväll är svårslaget.
Det låter inte som de optimala förutsättningarna för en angenäm cigarr.Jag skall ev. börja jobba på sjön, skall bli intressant att se hur -15° och 20sekundmeter påverkar cigarrsmaken
Det låter inte som de optimala förutsättningarna för en angenäm cigarr.
Supplybåt i Nordsjön?
Hisstrikare?
I kronans regi?Stridsbåt 90
I kronans regi?
Militär grundutbildning är speciell, om den inte knäcker dig blir du knekt...Det är tanken. Om jag lyckas på de sista testerna. Annars får jag köra hjullastare eller motsvarande, då är det hellugnt med rökningen
Militär grundutbildning är speciell, om den inte knäcker dig blir du knekt...
Du vill bli helknekt till sjöss. När är du färdigtestad?Knäckt knekt är jag redan men bara på deltid. Vill bli helkneCkt. Eller iaf prova på lite sjöliv, har en romantiserad bild av det som jag måste sätta på prov. Är det kul blir det att söka mot KBV lite längre fram.
Du vill bli helknekt till sjöss. När är du färdigtestad?
Håller tummarna!V.48 bör jag veta närmare hur det gått.
Håller tummarna!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |