Cigarr-tråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har börjat om med Cohiborna från dominikanska. Jäklar vad det tjänade att lägga dem i humidoren ett par månader. Nu smakar de lite av Dr. Pepper/cherry coke, sötfruktigt på något vis.
Tog ut en La Gloria Cubana som legat i länge också. Från fantastiskt till magiskt god hade den utvecklats.

Är det någon mer som gillar Camacho Connecticut? Just nu den bästa vardagsgarren, om än lite överprisad för just vardagsbruk.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Äntligen en stilla afton med lite värme, A. Fuente Hemingway signature och en Apa från brygghuset Finn.

uploadfromtaptalk1433442812356.JPG

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nu har jag fått humidorkaos. Den håller 80% luftfuktighet mest hela tiden. Jag jobbar borta så jag kan bara kontrollera den på helgerna.
Tidigare har det varit så att det snarare varit för torrt i den om jag lämnat den okontrollerad. Cigarrvolymen har varit mer eller mindre konstant hela tiden.
Nu noterar jag att några cigarrer fått vitt mögel på sig också. Alla cigarrer som blivit mögliga har varit quinteros, övriga cigarrer har inte uppvisat några möglingstendenser öht. Kan det vara så att sista påfyllningens quinteros hade en egen inneboende fuktighet och att det är det som ställer till RH:n?

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Nyimportat brukar ställa till det för mig. De verkar vara ruskigt fuktiga och Rh sticker alltid iväg precis när man lagt ner dem.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har originalfuktaren som kom med humidoren. Fyller på med destillerat vatten när det behövs. Är det skillnad med beads menar du, isf hur artar sig skillnaden?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Rotade lite i plastidorerna. Helt bortglömd låg den stackars Olivalådan som ett för mig oprövat kort...
sååå, Oliva serie V maduro especial 2013. Till den ett glas vin. uploadfromtaptalk1435514243629.JPGuploadfromtaptalk1435514264933.jpguploadfromtaptalk1435514283001.JPG

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Sancho Panza non plus. Köpenhamn i fjärran och ett för stunden utlokaliserat kontor...ImageUploadedByTapatalk1435753378.337834.jpg

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Ibland kan det vara trevligt att ha dåligt minne :)

Tyvärr levde inte smaken upp till förväntningarna.

Cigarren hade alla förutsättningar; Lagrad i rätt fuktighet en hygglig tid, cederlåda med individuella fack för optimal cederdopning, begränsad upplaga från en hyggligt välrenommerad cigarrtillverkare och en stilla sommarkväll.

Rökvärd, men inte så god som jag trodde.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Tyvärr levde inte smaken upp till förväntningarna.

Cigarren hade alla förutsättningar; Lagrad i rätt fuktighet en hygglig tid, cederlåda med individuella fack för optimal cederdopning, begränsad upplaga från en hyggligt välrenommerad cigarrtillverkare och en stilla sommarkväll.

Rökvärd, men inte så god som jag trodde.
Ett litet tips på en smaskig (i mitt tycke) icke-kuban. Aging Room. Har nu provat både Bin no. 1 C major och f55 concerto. Båda två var top notch både vad gäller smak och uppbyggnad. Neptune cigars var dessutom väldigt trevliga att handla med. Du kanske redan provat, om inte så rekommenderas ett test varmt.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tog en Cuaba perfecto precis i värmen i Prag. Trivsamt.
Insåg dock att cigarrer är i regel nyttigare än piprökning. Pipan är mycket omildare mot mina luftvägar, det gäller alla tobakssorter jag provat i den.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Äntligen riktig sommar!

En delikat Aging Room m365 Toro Gordo och en skvätt Berrys 15 årig sockerrörsjuice under min egen lilla "korkek".
Glad sommar alla cigar lovers! :yoparty:tummenupp20150703_190234.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...