Civilstatus+poll

Civilstatus?

• Antal röstningar
    0

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En blixt från klarblå himmel slog ner denna veckan...

skulle vilja ändra mitt "sambo sedan 2 år" till "ensam, förstörd singel"....

Kia

Guest
Gift + 4 barn varannan vecka + 2 bilar (en "familjebuss") + villa + 3 katter + x antal hojjar i garaget (vet inte exakt antal eftersom jag inte har tillåtelse att gå in där, men jag vet att iaf min hoj står därute.) :tummenupp
Livet är en fest.

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Gift + 4 barn varannan vecka + 2 bilar (en "familjebuss") + villa + 3 katter + x antal hojjar i garaget (vet inte exakt antal eftersom jag inte har tillåtelse att gå in där, men jag vet att iaf min hoj står därute.) :tummenupp
Livet är en fest.

Får du inte gå in i ditt egna garage? Ja dä låter verkligen som livet är en fest

Gabor

Guest
Garage är till för MÄN.

Jag äger ingenting, det blir enklast så....:D .

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Livet är en fest.

Flickvän + bor hemma
4 bilar + villa
1 katt + 2 hojar
företag på uppstarten.

Livet är en fest.

Har du tänkt någon gång på att du kanske inte är så jävla rik som du tror :rolleyes:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
:D :D

Jag är precis så jävla rik som jag tror..... :yoparty :yoparty

Inga skulder, bara tillgångar!! :tummenupp

Men det va ju inte det tråden handlade om.
Vill du jämföra tillgångar och kontoutrdag är du välkommen att PMa istället.... :D :D :D
Ja, det måste vara enormt. Kan knappt tänka mig vad en hushållerska (hemmafru?) tjänar..

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Pengar är jävulens påfund!! Bättre å va rik på kärlek ist :fakta ...inte för jag är det men

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
:D :D

Jag är precis så jävla rik som jag tror..... :yoparty :yoparty

Inga skulder, bara tillgångar!! :tummenupp

Men det va ju inte det tråden handlade om.
Vill du jämföra tillgångar och kontoutrdag är du välkommen att PMa istället.... :D :D :D

Har inga skulder heller, inte mina föräldrar heller.

Nej jag vill inte jämföra kontoutdrag, det jag skrev är sålångt jag går eftersom jag
och majoriteten av befolkningen (de som är friska i skallen) tycker det är PINSAMT att hålla på och skryta om sina pengar.
Tyvärr vägrar du insé detta.

Men det får vara ditt problem.

Gabor: Jag vill inte lägga mig i ditt val och erat äktenskap,
men jag hoppas verkligen, jag riktigt hoppas att hon bara gör sig till över internet.

Edit: 50år, 26år... ja jag vet ju vad jag tror iallafall.

Last edited:

Gabor

Guest
Inskränkthetens forum.

Det roliga är att folk inte fattar att det inte handlar om pengar, det är det som är det ironiska.
De flesta tror att det alltid handlar om pengar när man påstår att folk är rika.

Kapitalistvärderingar gör att man då tror att rikedom är det samma som EKONOMI. Tänk om, det finns annat som gör att man är rik.

Men det är lugnt, det kommer med tiden , insikt. :D

Har inga skulder heller, inte mina föräldrar heller.

Gabor: Jag vill inte lägga mig i ditt val och erat äktenskap,
men jag hoppas verkligen, jag riktigt hoppas att hon bara gör sig till över internet.

Edit: 50år, 26år... ja jag vet ju vad jag tror iallafall.

Du har helt rätt, det handlar inte om pengar...:D , så ja, hon driver med er.
Men få fattar det, för att folk ser det mesta bara som £££,$$$$$ tecken.

Så vad tror du ?? Ta det på PM , helt ok, eftersom du blandade in mig i det hela. :D

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Nu va det ju du som fick någon tvångstanke att citera mitt inlägg och ifrågasätta att jag "kanske inte är så rik som jag tror..." Är du inte intresserad så fråga inte, enkelt. Ja, det var uppkäftigt av mig att skriva och fråga om jämföra kontoutdrag osv men dum fråga får dumt svar.
Det var x antal innan mig på tråden som räknat upp civilstatus och hemförhållanden. Många räknade upp villa, vita knutar, volvo, vovve, vitt staket osv... Att du retar dig på just mitt inlägg är DITT problem.

De andra skrev med glimten i ögat, inte rena skrytinlägg som dina 700 andra.

BTW. Storvreta är jätteglamoröst :rolleyes:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Sambo, 2 monster, 2 marsvin. Har fri tillgång till att stöka runt i garaget och får t.o.m hjälpa till och mecka om jag känner för det :yoparty

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Livet är en fest.

1. Om du är hemmafru utan egen inkomst i X-antal år för att sedan bli singel bör du tänka igenom ett par saker utifall att du i framtiden skulle skiljas. Pensionen exempelvis baseras ju på vad du haft för inkomst från att du är 27 fram tills pensionsåldern, om du är gift från att du är 25-45 så får du det väldigt fattig som pensionär.

2. Finns det ett äktenskapsförord? Det är klart att man tror och hoppas på att det kommer att hålla när man är nygifta och svävar på rosa moln. Men tänk på hur både du och din man skrivit om era ex här på forumet.

3. Jag anser att ett utopiskt förhållande är när man inte har någon form av beroende av sin partner utan är med varandra enbart för att man vill det. Inte för att man har ett gemensamt ansvar för sina barn, eller att man inte skulle klara sig så bra ekonomiskt på egen hand.

Var lite smart och se till att din framtid är tryggad även om din rike, kärleksfulle man skulle dumpa dig för en yngre förmåga om 15 år. När du inte själv kan ha ett eget sparande p.g.a. ni gemensamt kommit fram till att du ska vara hemma och sköta om ert hem och era barn, se till att han sätter undan pengar på ett konto som du äger samt att han pensionssparar åt dig.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024