Clip-ons och vajerdragningar

Eller så filar man bort pinnen. Den sitter nog där mest för att reglaget skall hamna i standardiserat läge vid produktionen.

Grattis till nya sporthojen!
- Pinnen med sin låsning i hål behövs för att fixera reglaget i rotationsriktning tyvärr. Det är inte ett skruvförband som håller det på plats tyvärr.
Tack, jag har bara kört hojen ett par km i lugn takt till ett förråd hittills.

det låter liiite sketchy att fodra clip on:sen med silvertejp för att de ska greppa? jobbigt om de skulle vrida sig framåt vid en hård inbromsning helt plötsligt?
- Ja, instämmer. Men med den extra "förtjockningen" känns de faktiskt bergfasta nu. Ska stötprova när allt är helt ordnat och åtdraget.

Gör det enkelt för dig och be den lokala hydraulikverkstan att göra en ny snyggare bromsslang i rätt längd. Måtta med den långa och bestäm hur mycket kortare den nya ska vara, kom ihåg att kolla vid fulla styrutslag åt båda håll.
Och vid maximalt utfjädrad gaffel, det är jättedåligt om det är bromsslangen som stoppar gaffelrörelsen.
Man får ju offra sig lite om man ska impa vid korvtjorren med att göra en stoppie från 200+
Annat schysst tips är att kapa bort en bit av bromslangen och skarva ihop med ett rör och två slangklämmor. :tummenupp
Appapp, inte slangklämmor, det är alldeles för tunga grejer, jag kör alltid med buntband när jag kortar av bromsslangar sådär på hojar :fakta

Jag undrar saker:
1. Bottnar klämman på clip on-styrena? Eller varför fick du fylla ut?
2. Är styrhalvorna helt raka, alltså ingen nedåtvinkel?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick