Halva sanningen. Hjärnan blir beroende och lurar dig därför att tro att det är gott. Om du slutar att dricka läsk under ett halvår och sedan tar ett glas igen kommer du undra hur i hvete du kunde uppskatta den sörjan.För att det är gott?
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Mvh
Halva sanningen. Hjärnan blir beroende och lurar dig därför att tro att det är gott. Om du slutar att dricka läsk under ett halvår och sedan tar ett glas igen kommer du undra hur i hvete du kunde uppskatta den sörjan.För att det är gott?
1500 kcal/dag = 40% av dagsbehovet?
Jag väger 88 kg och är 185 lång, mitt dagsbehov för att hålla vikten är ca 2100 kcal och för att minska mot mitt mål på 84 kg så är det 1580 kcal, allt enligt hälsovakten.
Halva sanningen. Hjärnan blir beroende och lurar dig därför att tro att det är gott.
Men så är kalorier bara en värmeenhet också, så glass måste vara rena bantarmaten eftersom det är frusna(inverterade) kalorier?
Du är medveten om att lighten sötades med aspartam fram till mitten av förra året någongång. Sedan blev det sucralosjunket som man sabbade produkten med. Nu är den gamla lighten tillbaka fast med namnet zero.
Anna Skipper är ett popsnöre med en vända-kappan-efter-nyaste-trenden-attityd.Det där med sockerberoende är sånt där Anna Skipper-skitsnack. Däremot är jag nog beroende av koffeinet, men ser inte det som ett bekymmer.
Anna Skipper är ett popsnöre med en vända-kappan-efter-nyaste-trenden-attityd.
Men drick din sockerdryck käre vän. Sockerberoende eller inte så är det en bra väg mot sockersjuka, och det är ju väldans mysigt!
Mvh
Massor med information...
Tack för svaret!, jag frågade enbart för att få reda på hur det ligger till!
Mvh // Xyron
För att det är gott?
Our study shows that APM is a multipotential carcinogenic compound whose carcinogenic effects are evident even at a daily dose of 20 mg/kg bw, much less than the current ADI for humans in Europe (40 mg/kg bw) and in the United States (50 mg/kg bw).
Aspartame (L-phenylalanine N-L-alpha-aspartyl-1-methyl ester) is an artificial sweetener with widespread applications. Previously published results have shown that among rats receiving aspartame a significant increase of lymphoreticular neoplasms, brain tumours and transitional cell tumours occurred. The aim of our short-term experiment was to investigate the biological effect of aspartame consumption by determining the expressions of key oncogenes and a tumour suppressor gene.
After one week per os administration of various doses of aspartame to CBA/CA female mice, p53, c-myc, Ha-ras gene expression alterations were determined in individual organs.
The results showed an increase in gene expressions concerning all the investigated genes especially in organs with a high proliferation rate: lymphoreticular organs, bone-marrow and kidney.
Aspartame has a biological effect even at the recommended daily maximum dose.
med reservation för att jag kan ha fel(har hänt en gång förut) så chansar jag på att du inte är någon vidare "träningsmänniska". stämmer det?
Intressant och höra vad du grundar det på!
Den verkar inte vara så lätt att komma åt dessvärre.
Den andra studien kommer jag inte åt.
Intressant och höra vad du grundar det på!
Sprang sthlm marathon förra året. Mer tränad än så är jag inte!![]()
Då är vi överens om fröken Skipper då.För det första är anna skipper inget annat än en inkompetent katastrof. Ett stort faktafel. Det mesta av det hon säger är inte bevisat och är rent felaktigt ibland.
För det andra så leder inte lightprodukter till någon diabetes. Håll gärna koll på din vikt för att minska risken för typ 2 diabetes, och kolla även dina blodfetter då och då för att slippa kärlsjukdomar.
Bara för att man tränar betyder det inte att man inte kan dricka läsk. Det var nästan bland det löjligaste jag hörtNågot så banalt som personlig erfarenhet. Ju mer jag tränar desto mer ökar min kärlek till vatten..
Det säger mig ingenting då jag har en kompis som har sprungit maran 2(?) år i rad utan någon som helst träning(nja löpning iaf) utöver det! :s ....![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |