Collegetröja att ha över skinnställsjackan

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Värmen är den största fördelen tycker jag.

Jag brukar slänga på mig en windstopper eller flecceväst ovanpå skinnstället för att täcka alla ventilationshål i det.

är det höst/vår så kör jag en gammal jacka över stället.

ICON har en väst som inte ser ut som skit och fladdrar som en flagga när man kör.

Annars kan man botanisera friskt i närmsta arbetsklädsaffär där det finns gott om "varselplagg" i olika former.

Bifogat

• icmilspcvst07-1.jpg
    icmilspcvst07-1.jpg
    40.3 KB · Visningar: 58
  • icmilspcvst07.jpg
    icmilspcvst07.jpg
    56 KB · Visningar: 70
Last edited:

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
2807902 Ghey. :fakta

Lustigt hur fåfänga sporthojare är, jag undrar varifrån det här befängda modet kommer? Är det DTM, RoLLER eller någon annan sporthojsidol som har börjat med detta och så har alla hakat på?

Highjackvarning:

Vilka fördelar finns det att köra med tröja över, mer än att det är mode?
Det lustiga är att du som engagerar dig (om denna "fåfänga") och skriver okonstruktivt trams får skopvis med ovett tillbaks, som sig bör såklart! Fint att det finns lite riktigt och trevligt/vänligt/hjälpsamt mc-folk här, ni är väldigt värdefulla i diverse frågor, Tack till Er!!! :tummenupp Tycker vi försöker fortsätta så. Förstår inte varför du engagerar dig i tråden från första början. Men det lustigaste av allt är att du kör samma PRO-hoj som min en gång i tiden då 70-åriga (Sveriges äldsta körskollärare påstog han) körde. Men den är säkert alldeles underbar, inget ont om den. :D

Till sist bör tilläggas svar på din fråga, man syns bättre med en bjärt collegetröja än med mörkt/svart skinnställ. Och dessutom kan man applicera nått schysst tryck på etc. osv. mm.

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
jag är vissst också lite gay gillar också tröjja över stället, ett alternativ vore väll o ha en med samma märke som din hojj eller nåt?

finns risk att detta inlägg blir dubbel gayigt:D

hasse_ld

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2006
Hoj
Ducati 900 SS
Spelar det egentligen någon roll om man har en tröja utanpå skinnstället?
Varför detta tramsande angående klädseln?
Egentligen gillar vi väl att åka hoj,,,, men vissa verkar ha mer intresse av klädhängare än styren.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Hoodie över skinnställ är ju kanon för fan!

Får jag bara råd ska jag också ha det, som alternativ till min textiljacka.

Frågan är bara vad man ska/bör ha under.

t-shirt + kroppsskyddsväst + munkjacka

eller som nämnts:

t-shirt, ryggskena, någon skinnjacka och sen munken.

edit: kan fan inte fatta när hur och varför en munkjacka blev "geyig" ?`:va

Det som är skönt med munken är att man då inte ser ut som värsta marsmänniskan när man klivit av hojen och ska in på affär/butik..

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Personligen så har jag regnjacka över stället om det regnar, tröja eller vindjacka om det är kallt ute och varselväst om det är mörkt/dimmigt (måste bli bättre på det).

Jag har lite svårt att förstå folk som tvångsmässigt drar på sig sin coola hoodie med tribaltryck mitt i kalasvarma sommaren, men det är ju egentligen upp till var och en, en del sprutar in silikon i läpparna, andra klär på sig varma kläder när det är 30 grader ute. Folk är olika :D.

Det finns fler fördelar än bara modet som vissa tycker.... Det är mycket lättare att tvätta en tröja med flugskit än en skinnjacka med flugskit! Men vill man ta den jobbiga vägen var så god....! Jag kommer iaf att köra med tröja över skinnjackan och sen skiter jag vad alla andra tycker!!
Den där ursäkten brukar alltid komma upp och den är ju fan svinrolig :D. Jag lider sällan av att jag har fullt med flugskit på mitt skinnställ, beror det på att jag a) är en slusk som inte ser skiten eller b) att jag kör i särskilt flugfria områden?

ICON har en väst som inte ser ut som skit och fladdrar som en flagga när man kör.
De där såg trevliga ut, vad kostar dom?

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
jag har typ en sån pukkel på ryggen, så om jag skulle sätta på en hoodtröja så skulle jag se ut som ringaren i notre dame :D

LilleSKUTT

heldre på drift(ing) än ur kurs
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
ktm 640 lc4 -02
jag åker i sporthoj hoddie samt svarta tygbrallor utanpå stället funkar kanon

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hoodie över skinnställ är ju kanon för fan!
För att det ser coolt ut?

Får jag bara råd ska jag också ha det, som alternativ till min textiljacka.
Knölar du tillräckligt mycket och köper en XXXL-tröja så kan du köra med den över din textiljacka, varför vänta när du kan vara cool redan idag?

edit: kan fan inte fatta när hur och varför en munkjacka blev "geyig" ?
Folk med munkjackor är ofta homosexuella, det är därför.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
För att det ser coolt ut?

Knölar du tillräckligt mycket och köper en XXXL-tröja så kan du köra med den över din textiljacka, varför vänta när du kan vara cool redan idag?

Folk med munkjackor är ofta homosexuella, det är därför.

Jupp, coolt var ordet! Precis som du säkert tycker cleant skinnställ är bäst.
Med rätt ställ på rätt person tycker jag också det.

Vidare så skriker det jantelag över mycket i den här tråden, man kräks.

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ett j_vla tjat om "ghey"..

Hade jag gillat män på ett sexuellt plan så vore livet en fest.. Tänk att slippa allt jidder från kärringar över 30!!! :tuttar

Med anledning av era "tröj-problem", så kunde man lätt tro att ni var klent utrustade hela högen!! SPELAR ROLL!!!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling

De där såg trevliga ut, vad kostar dom?

55 Dollar.

Observera att dom bytt model -07 och det finns en med "Instructor" tryck på ryggen istället för "ICON"

Dessutom finns det en model i "nät" och en tät.

http://www.kneedraggers.com

Tänk att slippa allt jidder från kärringar över 30!!! :tuttar

Med anledning av era "tröj-problem", så kunde man lätt tro att ni var klent utrustade hela högen!! SPELAR ROLL!!!

Men det passar när man vill ha hjälp med sina muttrar ?

Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Tänkte ha en collegetröja över skinnställsjackan...

Jag kör med en crosströja ibland! Skitbra tycker jag tunn, tight, sval, snyggare än collage eller väst!

Do it my way! - Köp crosströja!

Kawas crosströjor syns väl nästan lika bra som en gul väst:confused:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Men det passar när man vill ha hjälp med sina muttrar ?[/QUOTE]

Så kidsen vill veta om man vågar köra med tröja över stället, eller kallingarna över hjälmen eller... osv..
Vad fan har det med mina "muttrar" att göra?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Det finns fler fördelar än bara modet som vissa tycker.... Det är mycket lättare att tvätta en tröja med flugskit än en skinnjacka med flugskit! Men vill man ta den jobbiga vägen var så god....! Jag kommer iaf att köra med tröja över skinnjackan och sen skiter jag vad alla andra tycker!!

Precis, jag kör på det konceptet. Fast är det en glad o varm sommardag så skippar jag tröjan då ja vill ha all vind ja kan få.. :tummenupp
Och när jag vet att det har regnat lite o fuktigt i backen så att lite skit kan stänka upp då tar jag på mig tröjan så ja slipper göra rent stället det första ja gör..

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Det lustiga är att du som engagerar dig (om denna "fåfänga") och skriver okonstruktivt trams får skopvis med ovett tillbaks, som sig bör såklart! Fint att det finns lite riktigt och trevligt/vänligt/hjälpsamt mc-folk här, ni är väldigt värdefulla i diverse frågor, Tack till Er!!! :tummenupp Tycker vi försöker fortsätta så. Förstår inte varför du engagerar dig i tråden från första början. Men det lustigaste av allt är att du kör samma PRO-hoj som min en gång i tiden då 70-åriga (Sveriges äldsta körskollärare påstog han) körde. Men den är säkert alldeles underbar, inget ont om den. :D

Till sist bör tilläggas svar på din fråga, man syns bättre med en bjärt collegetröja än med mörkt/svart skinnställ. Och dessutom kan man applicera nått schysst tryck på etc. osv. mm.

Ok.

Var väl kanske inte meningen att göra om tråden till en tröja-över-ställ-eller inte-tråd, så min fråga om fördelar och nackdelar var onödig. Kör ni vidare med era tribalhoods och se lustiga ut.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Det tämmer nog. Ställ ska han nog byta ändå om det är gammalt och sunkigt, men det finns ingen anledning att använda en 12-13 tkrs ställ som flugfångare. Det finns ändå inget som slår surfing shorts, hawaii skjorta, Tegera handskar och ett par Vans på fötterna :)

jag har typ en sån pukkel på ryggen, så om jag skulle sätta på en hoodtröja så skulle jag se ut som ringaren i notre dame :D

Nu..ehh förstår jag inte riktit...Kör du en 125:a och har på dig ett ställ med puckel ?

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det är ghey att tycka att det är ghey :gnissla

Att ta krädråd från en sporthojare är som att ta kostråd från en 300 kilos tjockis :D

Skinställ är ghey om något, men det fyller en viss funktion så det finns inte så mycket att göra åt det. Det e bara att se ghey ut och vara glad.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..

Finns dessa att köpa i en svensk butik, eller åtminstone en europeisk? Med 10$ tillägg för internationella beställningar, frakt, moms och tull blir västen för dyr.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ghey att tycka att det är ghey :gnissla

Att ta krädråd från en sporthojare är som att ta kostråd från en 300 kilos tjockis :D

Skinställ är ghey om något, men det fyller en viss funktion så det finns inte så mycket att göra åt det. Det e bara att se ghey ut och vara glad.

Helt rätt! :tummenupp :hihi

/gay

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM