Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han körde ju faktiskt snabbare än Lorenzo under andra halvan av loppet. Tror som andra, att utan försprång är det inte självklart att Lorenzo kommer före.
På varv tretton låg han 8.2 sekunder efter Lorenzo, som då ledde med 4.8 sekunder och gick in i cruise mode, vilket han hade minskat med ruskiga en sekund till 7.2 sekunder på varv 21. Att marginalen i mål var 5.9 berodde så klart på att Lorenzo tog det lugnt sista varvet.
Visst hade det blivit ett annat race om Rossi haft rygg på Lorenzo hela racet men som det utvecklade sig kan man inte läsa in för mycket i den sekund han lyckades ta på Lorenzo under andra halvan av racet.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Framgår inte av klippet.
No shit, Sherlock...

För din skull:

Jorge Lorenzo has refused point-blank to continue his complaints about the tactics employed by Fiat Yamaha team-mate Valentino Rossi during their thrilling podium fight at last weekend’s Japanese Grand Prix. Lorenzo felt Rossi’s overtakes in an epic final two laps at the Twin Ring Motegi bordered on being too aggressive as they touched in the closing stages. The Spaniard felt Rossi had taken too many risks to beat him to third, potentially jeopardizing his prospects of wrapping up his first MotoGP world crown in 2010. The 23-year-old was so angered that he complained to Yamaha management and Rossi was told by senior race boss Masao Furusawa not to adopt similar tactics in a fight against his teammate in the future.

Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
På varv tretton låg han 8.2 sekunder efter Lorenzo, som då ledde med 4.8 sekunder och gick in i cruise mode, vilket han hade minskat med ruskiga en sekund till 7.2 sekunder på varv 21.

Ja, det var bara en sekund han tog in. Och Lorre gick så klart inte för fullt. Men Rossi behövde samtidigt ta sig förbi flera stycken på vägen. Så han kunde också ha kört fortare. Kanske.

Självklart är Lorenzo bättre.

Jag håller ofta på underdogen. I MotoGP gillar jag Rossi. Så nu har jag drömsäsong framför mig.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Kan inte vänta på fler race. Vill se vad som händer när Rossi och Lorenzo möts head to head nu. Rossi har väll gått vinnande ur alla (kanske bara är två?) "dueller" mellan de två?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Rossi har väll gått vinnande ur alla (kanske bara är två?) "dueller" mellan de två?

Nja,vill minnas fighter där lorenzo gått ut som segrare också, kommer inte på någon direkt, men motegi 2009 tror jag var en...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
P€RRA;5783472 skrev:
Det var en omkörning, ingen fight direkt. För övrigt ett bra race där Rossi och Pedrosa fightades om andra platsen :)

Laguna Seca. Rossi V/S Stoner. Det var en hårig historia. :tummenupp

På presskonferensen efteråt ser Stoner lite förnärmad ut och säger att det var dom värsta duellerna han varit med om i HELA sin karriär. Och då har han åkt länge. :fakta En sån här skulle han använt. Om han haft någon.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Om jag minns rätt var Stoner minst sagt fly förbannad på Rossi efter Lagunga för saker som enligt honom inte synts på TV. Han fick iaf en lektion han sent skulle glömma :)

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Laguna Seca. Rossi V/S Stoner. Det var en hårig historia. :tummenupp

Hur kommer det sig att det alltid tas upp Laguna Seca 2008 när man talar om bästa fight? Varför talar man inte om Catalonia 2007? Är det bara för att utgången var annorlunda??? Nu är ju visserligen jag ett Stoner fan men ändå? För er som inte sett det loppet så är det ett måste :rock

Förlåt för OT. Lovar att inte älta detta mot ett vettigt svar :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hur kommer det sig att det alltid tas upp Laguna Seca 2008 när man talar om bästa fight? Varför talar man inte om Catalonia 2007? Är det bara för att utgången var annorlunda??? Nu är ju visserligen jag ett Stoner fan men ändå? För er som inte sett det loppet så är det ett måste :rock

Förlåt för OT. Lovar att inte älta detta mot ett vettigt svar :)
Grymt race :tummenupp

En härlig fight mellan Rossi och Stoner men för egen del förtas den av att Rossi inte ens kan slipstream sig om medan Stoner viker ut och flyger förbi på start/mål. Ducatin gick så sjukt bra rakt fram det året att det bara blev larvigt.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
De hårigaste fajterna ligger framför oss/dem :)
Rossi vs MM Kommer bli finfint under säsongen. Båda är av samma skrot och korn. :banana
Undrar om de kommer vara lika goda vänner efter säsongens slut.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO