Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ja, och efter ditt uttalande vred de sig rätt igen eftersom man inte kan producera energi.
Det är sant att det etablerade ordet ”energiproducent” innehåller en fysisk omöjlighet eftersom all energi är konstant.

Om man byter ut ordet ”producera energi” till ”överföra energi” så blir det mer rätt, men i praktiken mindre begripligt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fast då kan ni starta en tråd som handlar om det. Denna tråden skulle ju handla om Commercial Bank Grand Prix of Qatar. Jag tycker att ni är seriöst off topic. För oss som vill följa / delta i diskussionen kring Qatar och som inte loggar in 511ggr/dag så är detta bara störigt. Håll er till ämnet...
Jag förstår vad du menar men å andra sidan är racet avslutat och ingen verkar vara intresserad av att diskutera det mer. Vore lite skillnad om ni 3 som "klagat" försökte diskutera racets efterspel men det kan jag inte se att ni gjort.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Så, här har ni alla babbelkärringar som verkar vilja diskutera allt annat en det som trådskaparen önskade.

Ladda hem luktprov, diskutera om den är något för er eller på tok för manlig för respektives smak.

SEN kan vi andra diskutera GP.

handväska.jpg

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Motogp live experiance finns o ladda ner på appcake för er som har jailbreakade iphones.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Så, här har ni alla babbelkärringar som verkar vilja diskutera allt annat en det som trådskaparen önskade.

Ladda hem luktprov, diskutera om den är något för er eller på tok för manlig för respektives smak.

SEN kan vi andra diskutera GP.

View attachment 383001

Men förstår du inte att diskussionen om racet är slut?
Och ifall det finns något mer intressant att diskutera om racet, kommer det diskuteras, oavsett sidodiskussioner.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Oj, menar han att Vale har tagit över som roboten i fältet? :D Det tycker inte jag passade så bra. Det finns många före Rossi i kön bakom Lorenzo.

Inte så många före i söndags trots att det inte ens är hans favoritbana men vi får se efter säsongen hur många som är före kungen förutom möjligtvis lorenzo då!

Annars var det bara en harmlös bild jag tyckte var lite kul och inget jag ville ha en tolkningsdisskussion runt men bilden verkar vara en nagel i ögat på dig så snart kanske jag laddar upp en till:D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bra race, och snygg uppkörning av Rossi.

Tycker dock att reaktionerna är en aning överdrivna; Rossi sitter på en fabriksspecad YZR M1 och med tanke på Lorenzos prestation vore något annat än en andraplats åtminstone ett halvt misslyckande.

Det finns definitivt en kung i MotoGP just nu, och han heter Hårr-he.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Tycker dock att reaktionerna är en aning överdrivna; Rossi sitter på en fabriksspecad YZR M1 och med tanke på Lorenzos prestation vore något annat än en andraplats åtminstone ett halvt misslyckande.

Oj! Du existerar fortfarande!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
En förklaring till de "överdrivna reaktionerna" är nog de tvivel om Rossis förmåga som många spridit utan att riktigt förstå de problem han hade hos Ducati.

Med tanke på att han var "Rostig", "sopslut" osv tycker iaf jag att en andraplats i årets första race var över förväntningarna :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5782820 skrev:
En förklaring till de "överdrivna reaktionerna" är nog de tvivel om Rossis förmåga som många spridit utan att riktigt förstå de problem han hade hos Ducati.

Med tanke på att han var "Rostig", "sopslut" osv tycker iaf jag att en andraplats i årets första race var över förväntningarna :)
Han förmåga hos Ducati visade sig vara begränsad, inte minst mot bakgrund av hans ingenjörs tvärsäkra uttalanden om problemlösningar på under minuten.

Efter att ha ätit sig proppmätt på ödmjukhetspaj under två år var det glädjande att se Rossi konkurrenskraftig igen, även om han knappast kommer rå på sin teamkamrat.
Jag tror även att fabrikshondorna blir svåra för Rossi att rå på över en hel säsong.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Han förmåga hos Ducati visade sig vara begränsad, inte minst mot bakgrund av hans ingenjörs tvärsäkra uttalanden om problemlösningar på under minuten.
Rossi har väl hela tiden hävdat att han är förare, inte ingenjör, och att han bara kan säga vilka problem han upplever. Ducatis oförmåga att ge förarna de förändringar de vill ha var ju även en anledning till att Stoner fick nog och gick till Honda.

Efter att ha ätit sig proppmätt på ödmjukhetspaj under två år var det glädjande att se Rossi konkurrenskraftig igen, även om han knappast kommer rå på sin teamkamrat.
Jag tror även att fabrikshondorna blir svåra för Rossi att rå på över en hel säsong.
JB blev nog mätt ganska fort :hihi

Att Lorenzo tar titeln är ingen högoddsare men jag är inte helt säker på att det blir så. Vart efter VR och MM blir varma i kläderna tror jag att JL får det jobbigt då han inte kan ligga och tuffa på i sitt eget tempo. DP känns redan som en svag titelkandidat men med tanke på hur han avslutade förra året är han svår att räkna bort.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Ducatis oförmåga att ge förarna de förändringar de vill ha...
Det handlade väl lika mycket om ovilja som oförmåga - konstruktörerna blev närmast förbannade på förare som hade oförskämdheten att klaga på deras produkt.

Att Lorenzo tar titeln är ingen högoddsare men jag är inte helt säker på att det blir så.
Kvalar #46 så att han är med från start blir det nog inte så enkelt att bara åka ifrån honom - och i närkamp tror jag Vale fortfarande vinner.
Tror snarare Hondorna kommer att ställa till problem, såg ut att axa bra mycket bättre ut på rakorna och går minst lika fort.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det var ju sättet Rossi tog sin 2:a-plats på och inte Att han gjorde det som gör att det känns som han kommer vara med på allvar denna säsongen.

Vad låg han? Nästan 8sek efter Crutchlow, Pedrosa och MM och en 14varv kvar(kommer inte ihåg och orkar inte kolla exakt....)när han gick förbi Bradl och tog upp jakten.

Att därifrån först köra ikapp det gänget och även ta sig förbi Är starkt och ett tydligt tecken på att han kommer vara med på riktigt denna säsongen, tror(och hoppas)iaf. jag.

Visst, hade MM passerat Pedrosa tidigare och fått fritt spår hade Rossi nog fått kämpigt att hinna upp honom, om MM hade hållit sig på hjulen och banan då............

Finns förutsättningar för en helt fantastisk säsong i år, tror det kommer vara fight om titeln mellan alla 4 hela vägen in i kaklet om alla får vara hela och rena denna säsongen. :)

Vill ha helg nu!

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Han körde ju faktiskt snabbare än Lorenzo under andra halvan av loppet. Tror som andra, att utan försprång är det inte självklart att Lorenzo kommer före.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu

Nja, tror nog att du underdriver, enligt min åsikt självklart :)

Från att ha harvat runt på platser långt ifrån pallen i två år, och första racet på M1:an komma tvåa (speciellt med tanke på omkörningsmisstaget). Den uppkörningen är inte att leka med - vilka hade klarat av det?

Jorge har haft flera år på M1:an, och dessutom regerande mästare - vore skandal om Rossi hade varit snabbare. Jag är ändå oerhört impad och för mig råder det ingen tvekan om att Rossi kan utmana stallkamraten.

Det avgörande tror jag är att Rossi tror verkligen att han kan utmana Jorge och co, och det tror jag att han tror på :)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad låg han? Nästan 8sek efter Crutchlow, Pedrosa och MM och en 14varv kvar(kommer inte ihåg och orkar inte kolla exakt....)när han gick förbi Bradl och tog upp jakten.
Nej, han låg som mest 3.6 sekunder efter Crutchlow och 8.2 sekunder efter Lorenzo. Det är en väldig skillnad det, även om jag också uppskattade uppkörningen.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...