76 kgVad vägde Simoncelli?
183 cm
Bekräftelse av hypotesen att det är en väsentlig fördel att vara lätt i MotoGP?
http://www.motogp.com/en/riders/Marco+Simoncelli
http://youtu.be/m2BKiBTNyaM
Last edited:
76 kgVad vägde Simoncelli?
Det går bra att hitta point guards i NBA som är under 1.80 och det skulle då bevisa att det inte är någon nackdel att vara kort i basketNär det gäller fotbollen så skulle man kunna hävda att det är en fördel att vara liten och lätt med tanke på vem som anses vara världens bäste spelare de senaste åren, kanske genom tiderna. Messi: 169 cm och 67 kg.
Einstein och Newton vrider sig i sina gravar. Överskottet på 10–20 kg innebär ju att den tyngre förare inte bara gör av med mer energi, utan att han också producerar mer energi.P€RRA;5779458 skrev:Kan vi iaf vara överens om att en förare som väger 10-20 Kg mer än en annan förare kommer att göra av med mer bränsle under ett race, allt annat lika?
Vilken tjockis. Tur han valde fotboll, en Yahama 250 hade aldrig orkat med honomMessi: 169 cm och 67 kg.
När det gäller fotbollen så skulle man kunna hävda att det är en fördel att vara liten och lätt med tanke på vem som anses vara världens bäste spelare de senaste åren, kanske genom tiderna.
Messi: 169 cm och 67 kg.
Nej, det känns ganska olämpligt att skoja om sånt
Nää....skämmes!!!
Satt precis och googlade på honom. Fick upp flera länkar med kraschen. Men jag ville inte titta. Kommer garanterat att börja böla här på jobbet.
Lägg en länk till inlägget du hänvisar till. Det låter som rolig läsning.
P€RRA;5779132 skrev:Tog upp det i en annan tråd för någon vecka sedan och Bearing hittade länken. Hoppas han läser det här och kan klistra in den igen
Fast om det vore så viktigt att få ut vikten, skulle inte alla GP-förare hänga ut mycket mer än de gör?
Lorenzo ser inte ut att hänga ut så extremt. Han flyttar sig antagligen mindre än vad som ger maximal däckyta. Och jag tror det beror på att mjukare rörelser ger mindre krafter i hojen. De krafterna tar sig ju ned till däckytan, och orsakar onödiga krafter. Så, mjukare rörelser gör att man kan ha mindre marginal till gränsen, tror jag.
Är man längre borde väl det i sig göra att du behöver lägga ner mindre?
men bägge kom till VM och OS trots den stora skillnaden i storlek. Resultatmässigt var ändå skillnaden liten eller hur?Att dra paraller till andra idrotter är väl rätt så knäppt?. Stefan Holm tog ju aldrig Patrik Sjöberg, förmodligen pga längden. Jag fortsätter att tro att längden har en avgörande faktor, pga att man kan flytta in mer vikt i böjjarna.
Att dra paraller till andra idrotter är väl rätt så knäppt?. Stefan Holm tog ju aldrig Patrik Sjöberg, förmodligen pga längden. Jag fortsätter att tro att längden har en avgörande faktor, pga att man kan flytta in mer vikt i böjjarna.
Inom rimliga gränser. En talangfull 12-åring i tennis som inte blir längre än 1.55 lär få problem, likaså en lovande fotbollsmålvakt som blir 1.60 eller en 13-årig RR-förare som blir 2.10Sen finns det faktiskt en sak som idrottsforskarna är helt eniga om att det har störst betydelse och det är talang. Har du det så är inte din storlek lika avgörande oavsett idrott!
Förklara nu också vattnets betydelse för sjöfarten för oss.P€RRA;5779900 skrev:Inom rimliga gränser. En talangfull 12-åring i tennis som inte blir längre än 1.55 lär få problem, likaså en lovande fotbollsmålvakt som blir 1.60 eller en 13-årig RR-förare som blir 2.10
Jag tycker nog att jag var ungefär lika övertydlig som Aryey eftersom du aldrig kan nå toppen utan talang.Förklara nu också vattnets betydelse för sjöfarten för oss.
Sen finns det faktiskt en sak som idrottsforskarna är helt eniga om att det har störst betydelse och det är talang. Har du det så är inte din storlek lika avgörande oavsett idrott!
Nja, jag hänger inte med i det resonemanget, varför det?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|