andjim
Ny medlem
Vikten har betydelse...
- En lättare förare har en fördel vid acceleration och bromsning.
Vid acceleration= mindre massa totalt att få fart på för hojen.
Vid bromsning= mindre massa totalt att bromsa in
- En lättare förare kan ha vissa nackdelar vid fysiskt krävande banor.
- För förare på nationell nivå har vikten inte så stor betydelse utan då kan
körskickligheten avgöra.
Men då förarna i MotoGP är så pass skickliga så är vikten avgörande, inte kanske
1kg men börjar det bli 5kg och däröver så är det en fördel dvs om förarskickligheten är ungefär samma och man sitter på samma material vill säga. Det är ju bla därför man har viktgränser i lägre klasser....är väl det i Moto2 detta år..?
- En lättare förare har en fördel vid acceleration och bromsning.
Vid acceleration= mindre massa totalt att få fart på för hojen.
Vid bromsning= mindre massa totalt att bromsa in
- En lättare förare kan ha vissa nackdelar vid fysiskt krävande banor.
- För förare på nationell nivå har vikten inte så stor betydelse utan då kan
körskickligheten avgöra.
Men då förarna i MotoGP är så pass skickliga så är vikten avgörande, inte kanske
1kg men börjar det bli 5kg och däröver så är det en fördel dvs om förarskickligheten är ungefär samma och man sitter på samma material vill säga. Det är ju bla därför man har viktgränser i lägre klasser....är väl det i Moto2 detta år..?