Frågan är om det finns någon som inte skulle göra det. Stackars Dovi!Ingen tvekan om att Rossi trivs bättre på Yamahan än Ducatin...
Frågan är om det finns någon som inte skulle göra det. Stackars Dovi!Ingen tvekan om att Rossi trivs bättre på Yamahan än Ducatin...
Ingen tvekan om att Rossi trivs bättre på Yamahan än Ducatin...
2012 Qatar Race.
Totaltid: 43.17.879
Varvtid: 1.57.144
2013 Qatar race.
Totaltid: 42.45.792
Varvtid: 1.55.756
True, Losail is more of a Yamaha circuit than a Honda circuit. It’s a desert serpentine: all corner speed, with one fast, flowing corner leading into the next fast, flowing corner and only one straight worthy of the name. As tradition demands, this should be where Honda horsepower tells. Last year the fastest factory Honda had a 4.6mph advantage over the fastest factory Yamaha at Losail. That’s a huge difference and a guaranteed easy overtake on the start-finish straight – it’s like one person standing still and another coming past at a fast walking rate.
This time the difference between the fastest factory Honda and Yamaha was just 1.6mph, which isn’t an easy overtake at all. With such a slim advantage the Hondas required a decent slipstream to make a pass on the main straight, and with the Yamahas exiting the final corner faster, that wasn’t such an easy thing for Marquez or Pedrosa to find. In other words, Yamaha have found a lot more engine over the winter, without losing any of their traditional chassis advantage.
Är förarna i Superbike-VM större?Jag tänkte att om MotoGP förare generellt sett är lätta så kan det tyda på att vikten spelar stor roll, och att lättare då är bättre.
Det stämmer. Som jag skrev i en tidigare tråd tar det tex 50 timmar för en kille att svetsa enbart ramen till en RC213V och vid vissa partier håller han andan (inget skämt). Att 50 timmars handarbete skulle bli identiskt varje gång är osannolikt och med tanke på att i princip alla delar byggs för hand får man förmoda att två på pappret identiska hojar faktiskt är olika på banan.
Att vi vanliga dödliga inte kan känna någon skillnad är en annan femma
Och en mölla senare så får de likt förbaskat byta ut sina "favoritdelar". Jag tror inte att ett hojbyte är en ursäkt till ett sämre resultat.
Lägg en länk till inlägget du hänvisar till. Det låter som rolig läsning.
Är förarna i Superbike-VM större?
Är förarna i Superbike-VM större?
Tog upp det i en annan tråd för någon vecka sedan och Bearing hittade länken. Hoppas han läser det här och kan klistra in den igenLägg en länk till inlägget du hänvisar till. Det låter som rolig läsning.
...eller sex med tvillingarÄven fast det inte borde vara någon skillnad så är det en skillnad mentalt!
Vet att längdskidåkare som har bortåt 40par skidor likt förbannat har ett favoritpar. För att inte tala om golf...
Det var en uppriktigt menad fråga. Det är uppenbarligen så att GP-förare är lättare än män i genomsnitt. Jag är nyfiken på om Superbike-förare är mer lika genomsnittliga män (avseende vikt).Är de snabbare?
Vad vägde Simoncelli?Japp!
Spisen kommer från superbike, väger 71kg och är alltså "klassens tjocko". Hur bra går det för honom tycker du?
Det var en uppriktigt menad fråga. Det är uppenbarligen så att GP-förare är lättare än män i genomsnitt. Jag är nyfiken på om Superbike-förare är mer lika genomsnittliga män (avseende vikt).
Förare | Land | Längd | Genomsnitt | +/- |
Andrea Dovizioso | Italien | 168 | 176 | -8 |
Stefan Bradl | Tyskland | 170 | 178 | -8 |
Ben Spies | USA | 180 | 176 | +4 |
Alvaro Bautista | Spanien | 167 | 176 | -9 |
Dani Pedrosa | Spanien | 160 | 176 | -16 |
Andrea Iannone | Italien | 178 | 176 | +2 |
Cal Crutchlow | England | 168 | 175 | -7 |
Bradley Smith | England | 179 | 175 | +4 |
Valentino Rossi | Italien | 182 | 176 | +6 |
Nicky Hayden | USA | 173 | 176 | -3 |
Mark Marquez | Spanien | 168 | 176 | -8 |
Jorge Lorenzo | Spanien | 172 | 176 | -4 |
Frågan är om det finns någon som inte skulle göra det. Stackars Dovi!
...och hur gick det för honom?
nä, det kanske man inte ska skoja om?
Därav min förenkling till fotbollspelarna ovan. Fotboll har en bred rekryteringsbas både nationellt och internationellt, och framför allt lätt att få statistik på. Hockey var också lätt att hitta men anser att det inte är relevant då tacklingar gynnar storvuxna busarMan skulle ta ett genomsnitt på aktiva idrottare isf minus sumobrottare och liknande.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |