Jag kan vara lite egen av mig, men jag är egentligen ganska snäll, framförallt ärlig. Det jag med säkerhet kan säga är att jag inte vet exakt vad som pågår med denna pandemi-hysteri. Jag kan endast tala utifrån instinkt och den erfarenhet jag samlat på mig genom livet, vilket alltid fungerat i syfte för min självbevarelse.
Dessvärre kan jag inte kan ta något av dagens 'information' på allvar. Jag ser inget som skulle antyda att vi har en empidemi i samhället. Den enda 'epidemi' jag konstaterar är den rädsla som myndigheter sprider via media, och historier om någon som känner någon som dött eller blivit mycket sjuk .. osv. Dock är det inget som drabbat mig, eller någon av dom jag känner, lever och arbetar med. Jag kan ju nämna att min mamma dog i februari i år, hon snarkade ihjäl sig, fick en stroke i sömnen och vaknade inte på tre dagar, och sen somnade hon in. Jag vet inte vad doktorn på hemmet skrev i attestet, om det var av "corona" eller "stroke", jag orkar inte bry mig. Mamma var hur som helst "frisk", möjligtvis lite trög i huvet efter småstroken hon fått på äldre dagar, (hon kunde inte prata, och inte röra höger kroppshalva) men annars "helt frisk". Hon blev 85 år, grattis mamma!
(Det är nu folk blir arga på mig) För att jag ska bli övertygad om att det härjar en regelrätt pandemi i världen vill jag se människor, kvinnor, män, gamla, unga och barn ligga döda, eller halvdöda, på gator och allmänna platser, kanske hostandes blod och med utslag eller annat som tyder på en sjukdom med dödlig utgång. Och folk som ännu inte drabbats gå omkring och samla ihop liken på kärror för bortforsling till massgravar.
Jag vill INTE se sjuksköterskor som gråter i TV, inga snyfthistorier om hur "vi måste ta ansvar" eller om hur viktigt det är med munskydd och att hålla avstånd. Sen vill jag heller inte höra olika varianter av högre utbildade människor som motsäger varandra, eller se hur olika länder löser 'problemet' på olika sätt. En *pandemi* kan bara skötas på ett sätt, annars dör vi. Det är inte enklare än så, allt annat är slöseri med tid, bandbredd och pengar.