Intressant Flashback-tråd som visar att Sveriges radio publicerade 126 artiklar om #covid19 på somaliska mellan 28 januari och 24 mars
https://twitter.com/mattiasreporter/status/1243231096717836289
Som svenskar i Åre då...Just Somalier var väl ovanligt hårt drabbade, dels för att dom umgås tätt, speciellt om någon blir sjuk, dessutom lyssnar dom inte så mycket på dom råd dom får från myndigheter, utan går efter vad bekanta tycker och tror...
Jag köpte ett nytt Italienskt skinnställ idag, riskerar jag att smittas?
Jag körde SportHoj till Lelles så det blev över 30 mil i sadeln idag.
När jag kom hem kunde jag setat i soffan med det nya skinnstället. Men jag kollade vilket Systembolag som hade Oppigårds påsköl och provkörde dit med det nya skinnstället istället.
Fullt med folk som höll normal lucka i kön, dvs inte alls.
Det var inte bara yngre heller.
En kompis som bor i Italien nästgårds med såväl Dainese som Alpinestars rapporterar att i princip alla Italienare nu använder skyddsmask, så det borde vara lugnt
I Sverige är det helt annorlunda. Inga ansiktsmasker och alla klänger på varandra i butiksköerna. Gick förbi den lokala kvarterskrogen och där är det trängsel värre än en löningsfredag, trots att det är torsdag.
Just Somalier var väl ovanligt hårt drabbade, dels för att dom umgås tätt, speciellt om någon blir sjuk, dessutom lyssnar dom inte så mycket på dom råd dom får från myndigheter, utan går efter vad bekanta tycker och tror...
Skönt att höra! Då kan man nästan säga att jag är skyddad!
Fast jag använder bara skinnställ när jag kör SportHoj och det blir bara några timmar om dagen...
Yahapp. Nu smäller det snart i Ryssland...........
Vad smäller där?
Det fanns en läkare som redan för 1 månad sen rapporterade att i januari, kring ryska nyåret, började få en oroväckande stor mängd med folk som hade lunginflammation. Han sa att detta togs upp att det kunde vara epidemin som fanns i Kina. Men från högre ort så sas det att det bara var vanlig lunginflammation och så förblev det.Spridningen var visst större än man trott.......... och testerna som gjorts hade väldigt dålig noggrannhet.
https://edition.cnn.com/2020/03/26/europe/coronavirus-russia-kremlin-intl/index.html
Ja, jag var också lite förvånad när jag läste det där, Corona påstods ju inte kunna överleva utanför värd i mer än ett par dagar max, det är ju det vanliga för virus, sen hittar dom skiten efter 17 dagar.
Det kan ju IOFS vara någon som lagt iväg en rejäl slemloska så coronan har haft ett eget ekosystem.
Nu blir man ju IOFS mindre ledsen att paketen från Kina fasnar i tullen i en vecka eller två
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|