Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Bara Tegnell som är förvånad då flera forskningsavhandlingar på liknande viruset indikerat god överlevnad på ytor.

Vad var det Tegnell sagt om virusets överlevnad utanför kroppen?

Jag fick hem ett paket med dubb från Kina för ett par veckor sedan. Jag öppnade paketet med handskar, tömde över dubbarna i ett par plastburkar i vilka jag hällde kokhett vatten.

Ser ingen anledning att chansa med sånt.

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Över tusen patienter som legat i respirator 24 timmar eller mer, oavsett orsak – som trafikolyckor, blodförgiftning, hjärtinfarkt eller svår lunginflammation – ingick. Efter tre månader var mer än 40 procent döda.

Oddsen var – oavsett orsak till respiratorvården – linjärt relaterat till ålder, berättar Claes Frostell. Av 18–30-åringarna överlevde 85 procent. Bland dem som fyllt 85 år var det blott 30 procent som tre månader senare ännu var i livet.

Claes Frostell påpekar att månadsvis av krävande rehabilitering väntar de som tar sig levande ur maskinen. Om de lever så länge."

Låter ju inte så lovande..

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
"Över tusen patienter som legat i respirator 24 timmar eller mer, oavsett orsak – som trafikolyckor, blodförgiftning, hjärtinfarkt eller svår lunginflammation – ingick. Efter tre månader var mer än 40 procent döda.

Oddsen var – oavsett orsak till respiratorvården – linjärt relaterat till ålder, berättar Claes Frostell. Av 18–30-åringarna överlevde 85 procent. Bland dem som fyllt 85 år var det blott 30 procent som tre månader senare ännu var i livet.

Claes Frostell påpekar att månadsvis av krävande rehabilitering väntar de som tar sig levande ur maskinen. Om de lever så länge."

Låter ju inte så lovande..

Det är faktiskt inte så jag tolkar krönikan. Tolkar den mer som en uppmaning att naturen måste ha sin gång och världen måste fokusera på de livskraftiga.

Intressant är dock tesen som förs fram att de höga dödstalen i europa kan ha ett samband med antibiotika resistans.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är faktiskt inte så jag tolkar krönikan. Tolkar den mer som en uppmaning att naturen måste ha sin gång och världen måste fokusera på de livskraftiga.

Intressant är dock tesen som förs fram att de höga dödstalen i europa kan ha ett samband med antibiotika resistans.

Är antibiotikaresistans en faktor kommer hela USA att dö ut...

Satan vad dom (och övriga världen) proppar sin mat full med antibiotika, USA har gigantiska problem med antibiotikaresistenta bakterier.

Det kanske är därför dom tror man blir frisk av kycklingsoppa, det är ju som en hel penicillinkur här...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är ju också som Fru Wold säger i artikeln, man kan hitta genetiskt material från viruset efter 17 dagar, men hon är tveksam att det faktiskt skulle vara smittsamt efter så lång tid.

Att hitta virusets DNA och tro att det smittar borde vara ungefär lika sannolikt som att återskapa dinosaurier när man har DNA-strängen.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Tolkar den mer som en uppmaning att naturen måste ha sin gång och världen måste fokusera på de livskraftiga.

Det är tur att vissa av oss är medmänniskor och låter sådana som t.ex. Stephen Hawking leva (well, inte numera) trots trista förutsättningar. Brasiliens president, skulle vi vilja ha honom istället för Lövén? Det skall bli intressant att se hur tomten med morotssaft i fejjan där på andra sidan pölen kommer att hantera de närmsta månaderna.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Är antibiotikaresistans en faktor kommer hela USA att dö ut...

Satan vad dom (och övriga världen) proppar sin mat full med antibiotika, USA har gigantiska problem med antibiotikaresistenta bakterier.

Det kanske är därför dom tror man blir frisk av kycklingsoppa, det är ju som en hel penicillinkur här...

Penicillin/antibiotika nämns. Varför? Det är ju ett virus... :va

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Penicillin/antibiotika nämns. Varför? Det är ju ett virus... :va

Därför att patienter inte dör av själva viruset utan av följdsjukdomar till följd av infektionen, framförallt bakteriell lunginflammation. Utan antibiotika är lunginflammation ett livshotande tillstånd som måste behandlas även annars.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vad är det där för foliehattstrams?

Va, öppna ögonen och se klart! Vet du inte att vi får aluminium i oss tack vare vaccinen vi fått under vårt liv, och att aluminium ökar vår känslighet för 5G-strålning?

;)

Jag har alltså personer som i min närhet som på allvar tror detta. Som tur är inte lika nära längre...

Raderad medlem 51742

Guest
Va, öppna ögonen och se klart! Vet du inte att vi får aluminium i oss tack vare vaccinen vi fått under vårt liv, och att aluminium ökar vår känslighet för 5G-strålning?

;)

Jag har alltså personer som i min närhet som på allvar tror detta. Som tur är inte lika nära längre...

Aha, det är så det hänger ihop. :gnissla

Nu har jag inte tid att prata med dig längre. Jag har en basstation på taket mittemot, 20 meter från mitt sovrum - måste ut och hamstra aluminiumfolie omedelbart!

Eller.. fan... det var ju aluminium som var farligt. Får kolla om de har antimateria i charken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Aha, det är så det hänger ihop. :gnissla

Nu har jag inte tid att prata med dig längre. Jag har en basstation på taket mittemot, 20 meter från mitt sovrum - måste ut och hamstra aluminiumfolie omedelbart!

Eller.. fan... det var ju aluminium som var farligt. Får kolla om de har antimateria i charken.

Jösses, jag som har antenner runt hela gården och sänder själv kommer ju att bli självlysande och få Corona direkt

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vad är det där för foliehattstrams?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19398310/

EMFs disturb immune function through stimulation of various allergic and inflammatory responses, as well as effects on tissue repair processes. Such disturbances increase the risks for various diseases, including cancer. These and the EMF effects on other biological processes (e.g. DNA damage, neurological effects, etc.) are now widely reported to occur at exposure levels significantly below most current national and international safety limits.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...