Covid-19 viktig information!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dessa resenärer brukar väl inte vara de som mest lyssnar på dylika direktiv, eller?
Weidmo Uvell skrev om hur det flygs som aldrig förr till/från ett flertal afrikanska och mellanösternländer. Kontrollen var enligt (anonym) flygplatspersonal på Arlanda inte så rigorös. Alternativ media har lagt upp filmer på trängsel och anstormning. Som vanligt är det lättare att piska in lydiga svenskar i fållan medan andra har fripass.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Ett gymkort, bra kost, och lite vitamin tillskott. Det är bättre än detta vaccin som ingen vet vad det kommer ge för långtidseffekt. Bring the hate!!! ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Absolut har vi gjort det, poängen är som sagt att det inte är över på länge. Och som många gånger tidigare påtalat så är det snarare Norge och Finland som avviker, inte Sverige…

Nej du är absolut inget ryskt troll. :) Möjligen lite för negativt inställd till samhället men vi har alla våra erfarenheter och perspektiv. :krama

:näsblod

Bifogat

• R0.png
    R0.png
    58.4 KB · Visningar: 14

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Verkar ju som vi redan har "inreseförbud"?
Även inreseförbudet för resor till Sverige från länder utanför EU/EES gäller sedan tidigare till och med den 31 januari 2022.
Så får man eller får man inte komma in i landet om man kommer från tex Sydafrika?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Så får man eller får man inte komma in i landet om man kommer från tex Sydafrika?
Kanske. Om du får landingstillstånd i Sverige för din Cessna du flugit från Sydafrika kanske möjligheten finns, om du är svensk. Vadan anledningen till frågan? Tror knappast att economic-migrants-charter-from-soweto ens får starttillstånd i Sydafrika, än mindre landa i Sverige.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vadan anledningen till frågan?
Vill förstå hur det fungerar helt enkelt. Lite map det som skrivits ovan map nya varianten/de inreseförbud det talas om.
Behövs alltså ingen grundlagsändring för att införa inreseförbud om jag förstår rätt?

Raderad medlem 51742

Guest
Vet inte hur många resenärer till Sverige det är från de berörda länderna. Mig veterligen finns inga direktflyg därifrån iaf. Från Sydafrika finns säkert en del återvändande turister samt affärsresenärer. Men förstås en risk att resenärer till Sverige tar med sig smittan via en bytesflygplats eller smittas där. Här krävs det sannerligen att man är på tå med testning och att så långt det är möjligt försöker fånga upp resenärer som riskerar att bära på smitta, så alla förstår vikten av självisolering innan man vet om man är smittad eller ej.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vet inte hur många resenärer till Sverige det är från de berörda länderna. Mig veterligen finns inga direktflyg därifrån iaf. Från Sydafrika finns säkert en del återvändande turister samt affärsresenärer. Men förstås en risk att resenärer till Sverige tar med sig smittan via en bytesflygplats eller smittas där. Här krävs det sannerligen att man är på tå med testning och att så långt det är möjligt försöker fånga upp resenärer som riskerar att bära på smitta, så alla förstår vikten av självisolering innan man vet om man är smittad eller ej.
Men det sker ingen påbjuden testning, eller? Det är helt upp till den inresande själv att se till att bli testad?

Raderad medlem 51742

Guest
Men det sker ingen påbjuden testning, eller? Det är helt upp till den inresande själv att se till att bli testad?
Mig veterligen är det inte direkt så att man möts upp på flygplatsen och uppmanas att testa sig. Snarare någon affisch och ställ med foldrar som uppmanar människor att själv ta kontakt med sjukvården och testa sig.

Raderad medlem 51742

Guest
Idioter föds ju hela tiden så den skrivningen är ju bara av symboliskt värde. Just nu 61 satta i karantän i Holland.
Ja, det finns alltid de som struntar i det, men om exempelvis 10 av 100 inresande skulle vara smittade och man får 75% av dessa att testa sig istället för 50% kan det ändå göra stor skillnad för att minska den inledande spridningstakten och köpa sig tid så man hinner förbereda samhället. Dvs att man ändå inte kan få stopp på smittan till 100% är inget argument för att ändå inte försöka dämpa spridningen så mycket som går.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nu tror jag att vi har en veritabel smittbomb i Stockholmsområdet. Minst två skolor i Järfälla har skickat hem gurgeltest igår med barnen eftersom det har upptäckts smittad personal som potentiellt sett jobbat och smittat. Jag testades positivt i veckan trots att jag träffar väldigt få människor. En av de jag träffat är också smittad och har blivit smittad antingen av mig eller en annan bekant (de enda han träffat). Alla vi tre är smittade och alla fullvaccinerade. Utöver detta kommer det in mängder med liknande historier från bekanta och alla smittade samma vecka med några dagars skillnad. Det verkar spridas som en löpeld på ett helt annat sätt än tidigare bland fullvaccinerade, så jag tror att detta är nådastöten från virusets sida åtmninstonde på norra sidan av Stockholm.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ett gymkort, bra kost, och lite vitamin tillskott. Det är bättre än detta vaccin som ingen vet vad det kommer ge för långtidseffekt. Bring the hate!!! ?
Haha , snackade me somalierna o mena folket på gymmet , dom verkar inte vaxa sig.

Å andra sidan blev många smittade under förra året så dom är la immuna ändå.

Dom var knappt sjuka av det ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Haha , snackade me somalierna o mena folket på gymmet , dom verkar inte vaxa sig.

Å andra sidan blev många smittade under förra året så dom är la immuna ändå.

Dom var knappt sjuka av det ?
Ja, blir intressant när vaccin tagit kål på alla vita blodkroppar för att man förbjöd medicin som funkar. Vi har nog inte sett mer än början på experimentet.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ja tror inte vaxxet är farligt så , dom är killarna sådana här sportiga jobbande ickedrogande så dom tar inge corona hur som haver därför vågar dom dissa sprütan

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja tror inte vaxxet är farligt så , dom är killarna sådana här sportiga jobbande ickedrogande så dom tar inge corona hur som haver därför vågar dom dissa sprütan
Det börjar hända en del och läkare protesterar,. Den som lever får se, bokstavligen. Jag kommenterade inte gymfolket, borde kanske varit tydlig med det. Långtidseffekterna av vaccin blir spännande.
Allt blir ohyggligt spännande, alltså ohyggligt och spännande när man lyssnat på Klaus Schwab.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...