Covid-19 viktig information!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Man kan nog med ganska god grund påstå att Omikron står för i praktiken all smittspridning nu.

Vi har fortfarande inte några data över varianter för Region Västerbotten eftersom den gamla typningsmetoden bara såg om det var Delta eller inte. En kollega berättade däremot att det från en mellandag till en annan gick från 80% Delta till bara 20% Delta. Under samma vecka hade smittspridningen gått från 331 till 746 bekräftade fall. För vecka 3 är vi uppe i 4958 bekräftade fall och då har vi ändå kraftigt begränsat antalet tester.

Idag kollade jag också mina antikroppsnivåer. På 4 månader har mina nivåer gått från över 12000 AU/mL (två veckor efter andra dosen) till 3220 AU/mL. Det talar starkt för att jag lyckats undvika Omikron. Om några veckor ska jag ta min tredje dos och jag hoppas den förstärker skyddet än mer.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ni vet sånt där som förr i världen var helt vanligt journalistik.

Hur var det nu med rapporteringen av biverkningar, inga konstigheter eller?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Idag var det en bra dag. Dottern frisk nu !!! En dos räckte för att utslagen på huden skulle försvinna. Finns inte ett spår av utslag kvar. :) Behandlingen lyckades till 100%!!!

Jag som trodde att det kunde i värsta fall ta någon vecka.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det där är väl snarare den senaste efterkonstruktionen. Från början handlade ju allt om smittspridning och att de ovaccinerade stod för smittspridningen. Sen har det kommit nya förklaringar och nu när de vaccinerade sprider smittan mer än ovaccinerade så måste ju även de mest religiösa överge det narrativet.

Snarare handlar det väl om ett slags social score, belöna de lydiga med licens att sprida smitta på olika evenemang.
Sprida smitta ( för du är ju inte så sjuk att du har en tanke på att stanna hemma / kanske inga symptom alls ) till andra dubbel och trippelvaccinerade som är ute på stan / på evenemang / bio / ????? som inte heller blir allvarligt sjuka. Pga av att de klarat av vaccineringen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Danmark slopar alla sina restriktioner from 31 Januari.
Och covid-19 stryks som samhällsfarlig sjukdom from 5 Februari.

EDIT:
Hade just video-möte med några Irländare som sa att deras restriktioner också upphört from i fredags.
Inga vaccinpass, tester eller annat bara mask i "public spaces".
Dom sa att det vara full fart i Publin i helgen! :fyllisar

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Man blåser pandemin över lagom till nästa kris dyker upp om man ska tro krigsrubrikern i olika medier.

Många länder har målat in sig i hörn. Det är rätt skönt att Sverige är ett av de länderna som har haft förhållandevis lätta restriktioner. Prestigen är nog inte så hög här bland poliiker och myndigheter som i vissa andra länder.

Hur det än blir med den saken hoppas jag man kommer att granska hur pengarna spenderades på djupet. Vilka individer och bolag (i synnerhet de som nystartade våren 2019) som fick orderna från diverse kommuner, landsting och regioner. Hur det gick till och även granska hur affärerna finansierades. Följa finansieringen hela vägen helt enkelt från alla håll, även de som velat hålla sig dolda. Kriminella eller andra individer som inte velat fronta affärerna där man skott sig på skattemedel.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ni vet sånt där som förr i världen var helt vanligt journalistik.

Hur var det nu med rapporteringen av biverkningar, inga konstigheter eller?
Det kommer.
Jag ska här ge dig en "hint": "Väck inte den björn som sover".
Jag svarar inte på frågor som: Vad menar du.. hur tänker du nu.. etc etc av vilket slag de än må vara.

OT: Vad är nyckeln till framgång? Detta har det skrivits böcker om men men...

Ex: Två personer har samma utbildning, ekonomiska förutsättningar.
Den ene lyckas medan den andra misslyckas? Varför?

Har du svaret på denna fråga har du mycket goda chanser att lyckas i livet!!

Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Vi har matats med allehanda ting kring Covid-19. Du varken ser eller förstår vad som händer bakom kulisserna. Måste säga att de lyckats bra med detta till min stora sorg.

Lite som att sockra grönsakerna för småbarn så de inte fattar vad de äter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi har matats med allehanda ting kring Covid-19. Du varken ser eller förstår vad som händer bakom kulisserna. Måste säga att de lyckats bra med detta till min stora sorg.

Lite som att sockra grönsakerna för småbarn så de inte fattar vad de äter.
Du måste dela med dig mer frikostigt av din klokskap broder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du sarkastisk (hånfull kritik) mot mig..?
Nä, skämtsamt nyfiken på vad det är du har att dela med dig av.
Jag känner allt från Annie-ister till full blown konspirationsteoretiker (med fast anställning) så jag vill bara upprätthålla ett öppet sinne.
Lägg ut landskapet nu!

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Nä, skämtsamt nyfiken på vad det är du har att dela med dig av.
Jag känner allt från Annie-ister till full blown konspirationsteoretiker (med fast anställning) så jag vill bara upprätthålla ett öppet sinne.
Lägg ut landskapet nu!
Jag tror inte att det är någon bra ide..

Ex: Jag sade att min svägerska skulle få en sjukdom och det inte fanns något bot. Hon kommer att önska att hon var död men kan inte dö förrän sjukdomen gjort sitt. ALLA i min släkt skrattade och hade roligt åt mig. Sju år senare blev hon sjuk. Diagnos: ALS.Dem skrattar inte längre. Där det var tårar av skratt där är det nu tårar av sorg.

Så jag känner igen det sått jag blir bemött på SH. Inte av alla men många agerar på samma sätt. Men det är lugnt för jag tål det.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1

Ex: Jag sade att min svägerska skulle få en sjukdom och det inte fanns något bot. Hon kommer att önska att hon var död men kan inte dö förrän sjukdomen gjort sitt. ALLA i min släkt skrattade och hade roligt åt mig. Sju år senare blev hon sjuk. Diagnos: ALS.Dem skrattar inte längre. Där det var tårar av skratt där är det nu tårar av sorg.

Så jag känner igen det sått jag blir bemött på SH. Inte av alla men många agerar på samma sätt. Men det är lugnt för jag tål det.

Tror att det är en rent lysande idé faktiskt.
Om inte annat bör du i alla fall förklara vad som gett just dig den insikt som t.ex. jag saknar? Klart användbart framgent tänker jag.

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, låt oss ha öppna sinnen. Jag är öppen för allt som kan bringa klarhet i tillvaron, men det underlättar ju om det går att validera med den vetenskapliga metoden.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Förr eller senare kommer väl de flesta av oss få en sjukdom som vi inte kommer kunna botas ifrån?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ja, låt oss ha öppna sinnen. Jag är öppen för allt som kan bringa klarhet i tillvaron, men det underlättar ju om det går att validera med den vetenskapliga metoden.
Vetenskapen "haltar". Lite som tjuv och polis. Först när brottet begåtts som rättvisan agerar.

Vad är poängen med forskning om man redan har kunskapen.?

Raderad medlem 51742

Guest
Vetenskapen "haltar". Lite som tjuv och polis. Först när brottet begåtts som rättvisan agerar.

Vad är poängen med forskning om man redan har kunskapen.?
Vetenskapen "haltar" alltid, den utvecklas ständigt. Forskning leder till mer och bättre kunskap. Vem som helst kan tycka något och göra antaganden om något, men utan att kunna validera dessa antaganden förblir de antaganden och inte kunskap.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och den sjukdomen är..? Och vem kommer att få den sjukdomen..?

- Hjärt och kärlssjukdomar
- Tumörer
- Lungssjukdomar
- Psykiska sjukdomar
- Nervsjukdomar
- Matsmältningsorganens sjukdomar

För att nämna de vanligaste.

Fråga nr 2, är redan besvarad i inlägget du citerade.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Du har alltså en förmåga att se in i framtiden?
Det är rätt intressant, jag råkar också ha det, tar gärna en session där vi jämför framtiden

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA