Covid-19 viktig information!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Säger vem? Staten?
Jag.
Åström baserar sina tankar i Mörners teorier som åtskilliga gånger har motbevisats. Grunderna om 60-åriga cykler har stämt en och en halv gång, men inte utanför det fönstret. Till och med Lennart Bengtsson har accepterat människans påverkan på klimatet, men låter som att det främst är ett ekonomiskt problem att behöva göra något.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag.
Åström baserar sina tankar i Mörners teorier som åtskilliga gånger har motbevisats. Grunderna om 60-åriga cykler har stämt en och en halv gång, men inte utanför det fönstret. Till och med Lennart Bengtsson har accepterat människans påverkan på klimatet, men låter som att det främst är ett ekonomiskt problem att behöva göra något.
Ok då är det en personlig åsikt precis som mina. Ingen skillnad således. Allt är relativt beroende på uppväxt o miljön man vistas i. Vem som har rätt får tiden visa.
Man kämpar ju ännu att bevisa att E=mc_2 är felaktig fortfarande.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
2022-06-06
Stryk nollan
2+2+2=6
Månad 6
Dag 6
=666

Ger dig svaret/facit.
COVID=666
Nu behöver du bara klura ut hur...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Samnytt skall man vara försiktig med som källa, framförallt vad gäller analys eller orsaksbakgrund till iakttagna fenomen…
Nej inte alls, man ska vara precis lika försiktig med dem som med SVT och DN.

Grundregeln är att vara kritisk, inte att vara kritisk ibland. Problemet är att de som är kritiska ibland tror att de är kritiska.

Nu har vi SVT, SR och Samnytt med samma nyhet, men vi ska bara vara kritiska till Samnytt?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nej inte alls, man ska vara precis lika försiktig med dem som med SVT och DN.

Grundregeln är att vara kritisk, inte att vara kritisk ibland. Problemet är att de som är kritiska ibland tror att de är kritiska.

Nu har vi SVT, SR och Samnytt med samma nyhet, men vi ska bara vara kritiska till Samnytt?

Nyheten är en sak. Analysen/ det påstådda orsakssambandet är en helt annan.

Samnytt försöker i varje läge lyfta fram etnicitet i samband med viss brottslighet och på så sätt odla främlingsfientlighet. Dvs de skriver endast om den brottslighet som på något sätt kan förknippas med utlänningar, helst muslimer.

Sedan får man väl fråga sig varför och kika efter vem/vilka som står bakom sajten. Eventuella slutsatser får sedan var och en dra.

Höger eller vänster politiskt sett är inte applicerbart på denna fråga.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Samnytt försöker i varje läge lyfta fram etnicitet i samband med viss brottslighet och på så sätt odla främlingsfientlighet. Dvs de skriver endast om den brottslighet som på något sätt kan förknippas med utlänningar, helst muslimer.

Sedan får man väl fråga sig varför och kika efter vem/vilka som står bakom sajten. Eventuella slutsatser får sedan var och en dra.

Det handlar snarare om att andra medier mörkar etnicitet när det är brott begågna av bruna människor. När det handlar om svenska förövare publicerar man så mycket som möjligt.

Det du säger är lögn. Varför måste du alltid ljuga för att få fram en poäng? Hör du inte hur dumt det låter när du kör din mytomangrej i varje tråd? Ingen annan än du tror ju på det du skriver.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Tidigt kände jag en som blev väldigt dålig i covid men behövde ej sjukvård. Han blev också mycket dålig av första sprutan. Nu fick jag veta att en av mina nära kompisar fick ojämn hjärtrytm av andra sprutan och fick gå med mätare på bröstet ett tag. Något han varit tyst med länge och jag antar att det var för att han var väldigt för vaccin och hånade alla "obefintliga" risker och "konspirationsteorier". Blev lite stött när jag sade att jag inte hade tagit ett ryskt eller kinesiskt vaccin och menade på att om Sverige godkänner det så är det bra. Jag hade väl inga riktiga belägg för att vägra det då men det visar hur olika vi tänker.
En annan vän blev inte sjuk fast han delade säng med sin sjuka flickvän och hon hade verkligen alla symtom, dock ej allvarliga. Han är strax över 30 och mycket vältränad med mycket bra kondition och klarade första sprutan bra. Av andra sprutan blev han sjuk och helt sänkt och återhämtade sig ett par ggr innan det gav med sig enligt honom själv.
Jag är för övrigt vaccinerad två ggr. Strax innan 3:e åkte jag på omikron så jag skippade den och nu kommer jag förmodligen skippa 4:e men det beror på hur läget ser ut i höst/vinter.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Fast det där är en förenklad bild, främst pga:

1. De skriver visst om annan brottslighet, du har fel bild
2. De väger upp den bristfälliga rapporteringen i MSM

Du måste se dem i sin helhet, varför de finns, vad andra inte skriver osv.

Ja, Kent Ekeroth ligger bakom. Vi vet var han står.

Vi vet också att det finns annan media med annan partikoppling. Vuxna människor bör kunna se förbi det och primärt bilda sig en uppfattning om vad som står, inte vem som skriver.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fast det där är en förenklad bild, främst pga:

1. De skriver visst om annan brottslighet, du har fel bild
2. De väger upp den bristfälliga rapporteringen i MSM

Du måste se dem i sin helhet, varför de finns, vad andra inte skriver osv.

Ja, Kent Ekeroth ligger bakom. Vi vet var han står.

Vi vet också att det finns annan media med annan partikoppling. Vuxna människor bör kunna se förbi det och primärt bilda sig en uppfattning om vad som står, inte vem som skriver.

Absolut är det så. Men det är uppenbart att syftet är att underblåsa främlingsfientliga stämningar, inte primärt att förmedla nyheter…

Vi har sett i samnytts övriga vinklingar att syftet är att underblåsa missnöje/skapa en bild av samhällskollaps och en stat i förfall. Starkt stött av Putin och hans anhang, men kanske inte av verkligheten alla gånger.

Därmed inte sagt att alla nyheter är fake news, när det gäller viss brottslighet så är det absolut så att många traditionella medier har svårt att förhålla sig till att samhället är oerhört segregerat här och var.

Likväl så saknas nästan alltid någon form av analys och i den mån en sådan presenteras så handlar det mest om att vissa etniciteter/religioner helst skall kastas ut, ju förr desto bättre. Lite som man resonerade om klass, ”ras” eller vissa huvudformer för 150 år sedan…
Det gör det svårt att hysa några andra än mycket kalla känslor inför både Ekeroth och den typen av ”alternativmedier”.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Absolut är det så. Men det är uppenbart att syftet är att underblåsa främlingsfientliga stämningar, inte primärt att förmedla nyheter…

Vi har sett i samnytts övriga vinklingar att syftet är att underblåsa missnöje/skapa en bild av samhällskollaps och en stat i förfall. Starkt stött av Putin och hans anhang, men kanske inte av verkligheten alla gånger.

Därmed inte sagt att alla nyheter är fake news, när det gäller viss brottslighet så är det absolut så att många traditionella medier har svårt att förhålla sig till att samhället är oerhört segregerat här och var.

Likväl så saknas nästan alltid någon form av analys och i den mån en sådan presenteras så handlar det mest om att vissa etniciteter/religioner helst skall kastas ut, ju förr desto bättre. Lite som man resonerade om klass, ”ras” eller vissa huvudformer för 150 år sedan…
Det gör det svårt att hysa några andra än mycket kalla känslor inför både Ekeroth och den typen av ”alternativmedier”.
Jag håller inte med, Avpixlat och senare Samnytt är en reaktion på just det du beskriver fast motsatt. Det uppenbara syftet i MSM ca år 1998-2018 var att ljuga för folket om hur skadlig massinvandringen är och har varit.
Det finns liksom en historik till namnet Avpixlat dessutom...

Edit.

Tillägg, även om detta inte har något med covid att göra, ja ni vet, off topic etc:

Hur kan detta vara ett problem att det skrivs om? Sådana här nyheter kommer varje dag på Samnytt. Är de inte sanna? Borde de inte skrivas? Borde inte msm ta tag i dessa historier? Vad är problemet mer än att det inte passar kvällspressen, för de skriver ju liknande dynga varje dag, men inte så ofta om vissa ämnen.

Tycker faktiskt det är rätt oförskämt att tycka illa om Samnytt, snacka om att shoot the messenger.

1cfc8c1c1ebc897ca9e30c2b54ba2558.jpg

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag håller inte med, Avpixlat och senare Samnytt är en reaktion på just det du beskriver fast motsatt. Det uppenbara syftet i MSM ca år 1998-2018 var att ljuga för folket om hur skadlig massinvandringen är och har varit.
Det finns liksom en historik till namnet Avpixlat dessutom...

Edit.

Tillägg, även om detta inte har något med covid att göra, ja ni vet, off topic etc:

Hur kan detta vara ett problem att det skrivs om? Sådana här nyheter kommer varje dag på Samnytt. Är de inte sanna? Borde de inte skrivas? Borde inte msm ta tag i dessa historier? Vad är problemet mer än att det inte passar kvällspressen, för de skriver ju liknande dynga varje dag, men inte så ofta om vissa ämnen.

Tycker faktiskt det är rätt oförskämt att tycka illa om Samnytt, snacka om att shoot the messenger.

1cfc8c1c1ebc897ca9e30c2b54ba2558.jpg
Fortsatt väldigt off-topic, men Sydsvenskan har namngivit bröderna, både med gammalt och nytt namn samt skrivit väldigt ganska detaljerat om brödernas förehavande. Och den är liberal. Har nog mer att göra med att det är en lokal händelse som råkat hamna i den tidningens bevakningsområde (södra Skåne). Och ja, de är ett synnerligen kriminellt gäng som gång på gång köper upp företag med gott namn och blåser kunder.

Bröderna är en följetång för oss här nere där de tidigare bedrivit "sularpsfarmen" utanför Lund där först grannar klagade och sedan kommun och alla andra inblandade blev blåsta. Din polare Åkesson verkar dock tycka de gör något bra (notera namnet på personen han kramar och jämför med dina bröder).... https://www.sydsvenskan.se/2016-02-25/jimmie-akesson-besokte-sularpsfarmen . Nej, det är inte egentligen pajkastning mot Jimmy, de där bröderna har lyckats lura väldigt många med seriöst intryck först men milt sagt taskig eftersmak när du haft med dem att göra.

Vad nu allt detta har med Covid att göra. Antar att det är ditt återkommande mål att få ALLA trådar att handla om invandring.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
2022-06-06
Stryk nollan
2+2+2=6
Månad 6
Dag 6
=666

Ger dig svaret/facit.
COVID=666
Nu behöver du bara klura ut hur...
1) Varför ska man stryka nollan?
2) varför ska man lägga ihop tvåorna?
3) varför ska man översätta månaden och dagen till en siffra?

Numerologi är ganska tramsigt i sig utan att bevisa något, men om du dessutom måste tillåta dig att göra godtyckliga matematiska operationer på det och plocka bort godtyckliga detaljer blir det än mer skrattretande.

Dessutom "bevisade" det mer att nationaldagen är satanistisk än att Covid är det. Vad "lärde" vi oss av det. Att Gustav Vasa var satanist? Gäller ioff bara i år, så det kanske bara var vi som firade den detta året som är satanister?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin