Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
En sådan studie borde väl ha kunnat organiserat och finansierats av vilket fattigt land som helst?
Men behövs det egentligen? Dessa två molekyler är på intet sätt nya och otestade i människor. Ivermectin administreras i typ en miljon doser varje dag år ut och år in.

Off-label användning av läkemedel sker i parti och minut. D-vit och Ivermectin har vi redan koll på. Vill en utövare av läkekonsten i samråd med en patient prova Ivermectin eller vitamin-D mot Covid så borde det vara ok. Låt läkaren vara läkare.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En sådan studie borde väl ha kunnat organiserat och finansierats av vilket fattigt land som helst?

Det är väl begränsat med forskning i fattigare länder och frågan är hur resultatet skulle tas emot om det presenteras från någon bananrepublik. Har man inte rätt namn i ryggen så blir man ju lätt sågad, särskilt i den kultur vi haft de senaste 3 åren.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är väl begränsat med forskning i fattigare länder och frågan är hur resultatet skulle tas emot om det presenteras från någon bananrepublik. Har man inte rätt namn i ryggen så blir man ju lätt sågad, särskilt i den kultur vi haft de senaste 3 åren.
De har kanske varken råd eller bryr sig.
Man går till "medicinmannen" som med åratal av kunskap om vad som funkar och inte funkar behandlar.
Ok, den här plantan har antivirala egenskaper har vi lärt och av generationers medicinkunskapsinhämtande. Vi provar med den.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men behövs det egentligen? Dessa två molekyler är på intet sätt nya och otestade i människor. Ivermectin administreras i typ en miljon doser varje dag år ut och år in.

Off-label användning av läkemedel sker i parti och minut. D-vit och Ivermectin har vi redan koll på. Vill en utövare av läkekonsten i samråd med en patient prova Ivermectin eller vitamin-D mot Covid så borde det vara ok. Låt läkaren vara läkare.
Ja, för att veta:
- är det överhuvudtaget verksamt?
- vilken dos?
- hur ofta ska man ta dosen?
- biverkningar i de doserna osv osv.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag tror faktiskt att en hel del fattiga länder både kunde ha utfört den och kunnat föra ut resultatet.
Typ Indien, Sydafrika osv.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja, för att veta:
- är det överhuvudtaget verksamt?
- vilken dos?
- hur ofta ska man ta dosen?
- biverkningar i de doserna osv osv.

Empirin ger oss svaret tänker jag. Man provar sig fram som med all annan off-label användning.
Klarar vi av att använda cellgifter/cytostatika off-label inom cancerbehandling så klarar vi väl av det med D-vitain och Ivermectin, iaf i en ren akutsituation som Covid.

Kör på rejäla studier, absolut. Tillåt också läkare att ordinerar X mot Y precis som vanligt, förutom nu under covid, då blev det ett jäkla liv med off-label anvndande av någon anledning.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Empirin ger oss svaret tänker jag. Man provar sig fram som med all annan off-label användning.
Klarar vi av att använda cellgifter/cytostatika off-label inom cancerbehandling så klarar vi väl av det med D-vitain och Ivermectin, iaf i en ren akutsituation som Covid.

Kör på rejäla studier, absolut. Tillåt också läkare att ordinerar X mot Y precis som vanligt, förutom nu under covid, då blev det ett jäkla liv med off-label anvndande av någon anledning.
Ja, håller med, nivån blev extremt låg.
Just därför tror jag att en "riktig" studie av ett fattigt land med någorlunda renommé hade gjort skillnad.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag tror faktiskt att en hel del fattiga länder både kunde ha utfört den och kunnat föra ut resultatet.
Typ Indien, Sydafrika osv.
Finns inga incitament för "länder" att göra det väl?
Vill landet prova alvedon mot Covid för att rädda liv så gör de det utan att det finns en studie.
Nu när det lugnat ner sig så kan man ju passa på såklart men när man är mitt upp i skiten-träffar-fläkten-just-i-detta-nu-läge så kör man på med allt man tror fungerar(om inte staten själv förbjuder det). Bättre att prova med d-vitamin än att inte göra det bara för att studier saknas(vilket är självklart iom att smittan är ny).

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Finns inga incitament för "länder" att göra det väl?
Vill landet prova alvedon mot Covid för att rädda liv så gör de det utan att det finns en studie.
Nu när det lugnat ner sig så kan man ju passa på såklart men när man är mitt upp i skiten-träffar-fläkten-just-i-detta-nu-läge så kör man på med allt man tror fungerar(om inte staten själv förbjuder det). Bättre att prova med d-vitamin än att inte göra det bara för att studier saknas(vilket är självklart iom att smittan är ny).
Jo, räddade liv och sparade pengar.
Något land borde ju ha varit utanför fickan på "big pharma" tycker jag.
Och studierna är till för att inte döda fler än man räddar.
I detta fall borde det ha varit, inbillar jag mig, ganska enkelt, billigt och säkert för valfritt land utan "riktiga" resurser att utföra.
Detta just eftersom IVM/D-vitamin är tämligen säkert, billigt och lättillgängligt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jo, räddade liv och sparade pengar.
Något land borde ju ha varit utanför fickan på "big pharma" tycker jag.
Och studierna är till för att inte döda fler än man räddar.
I detta fall borde det ha varit, inbillar jag mig, ganska enkelt, billigt och säkert för valfritt land utan "riktiga" resurser att utföra.
Detta just eftersom IVM/D-vitamin är tämligen säkert, billigt och lättillgängligt.
Yes. Det jag menar är att det är dumt att inte tillåta läkare att prova att behandla med tex vitamin-d eller ivermectin bara för att man inte har studier. Det räddar man inga liv med.

Och det går ju inte att ha studier på vitamin-d mot covid innan covid ens har uppstått. Och när det väl uppstått och är ute och härjar runt är det som sagt ingen mening med att vänta i flera år på studier, iaf inte gällande d-vitamin och ivermektin. Det är bara att köra och försöka rädda liv nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Yes. Det jag menar är att det är dumt att inte tillåta läkare att prova att behandla med tex vitamin-d eller ivermectin bara för att man inte har studier. Det räddar man inga liv med.

Och det går ju inte att ha studier på vitamin-d mot covid innan covid ens har uppstått. Och när det väl uppstått och är ute och härjar runt är det som sagt ingen mening med att vänta i flera år på studier, iaf inte gällande d-vitamin och ivermektin. Det är bara att köra och försöka rädda liv nu.
Jag förstår vad du menar, och i detta fall var det ganska ofarligt.
Men för att verkligen nå ut brett hade det definitivt behövts en någorlunda storskalig studie.
Och en sådan, efter att covid uppkommit, hade inte behövt ta flera år.
Men det är bara min gissning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Gör man så måste man ju ha någon form av datainsamling på nationell eller helst global nivå så resultaten kan utvärderas.
Man kan ju inte låta läkare hålla på att bara testa godtyckligt och sedan tycka att utfallet blev bra.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vet inte om Autism har med barnafödande att göra och jag vet inte hur det förhåller sig, i likhet med tex dig då, men jag vet inte vem som är svaret skyldig, för som det är nu att "ingen vet" duger ju inte för alltid.

Conclusions
Systemic immune response after BNT162b2 vaccine is a reasonable cause for transient semen concentration and TMC decline. Long-term prognosis remains good

Eller har du någon bättre teori du vill dela?
Generation "Greta" har kommit på att den Biologiska bomben kommer orsaka vårt utdöende ?
Först tar vi livet av alla andra djur och insekter för få "lebensraum" och sedan kommer turen till oss.
Som Mao's kampanj mot fåglarna gjorde det ännu värre för befolkningen för insekterna tog över.
1670413265796.png

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Hörde jag någon säga vetenskapsförnekare? Eller hobbyepidemiolog?
I Finland hade man rekommendationerna klara 2020-12-15 Citat:

D-vitamin påverkar människans immunförsvar och ger bättre motståndskraft. Nu finns det allt mer information om sambandet mellan D-vitaminbrist och allvarlig lunginfektion som orsakas av coronaviruset.
Under normala förhållanden är den nationella rekommendationen för D-vitamintillskott för personer under 75 år från oktober till mars 10 mikrogram per dygn och för personer över 75 år 20 mikrogram per dygn året runt.
På grund av coronaepidemin har Helsingfors och Nylands sjukvårdsdistrikt uppdaterat sina direktiv och rekommenderar ett D-vitamintillägg på 20 mikrogram per dygn för personer över 70 år och vuxna som bor i dygnetruntvård.
Dessutom rekommenderas 20 mikrogram per dygn för vuxna med mörk hud, eftersom mörkhyade vanligtvis utvecklar mindre D-vitamin än vita personer.
För personer som hör till någon av de nämnda grupperna och dessutom är överviktiga med ett viktindex på över 30, är den rekommenderade dosen ännu större, 50 mikrogram per dygn.

Slut citat
att jämföra med Sverige 2 dec, 2020

Ingen D-vitamin mot covid-19 i Sverige​

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag tror det är bra att de kör sin diktatur men de kunde ju gradvis visa att de tänker mjuka upp. Någon snabb upplösning vore nog inte bra för någon, allra minst för kineserna själva.
Jag kommer osökt att tänka på shahen i Irans försök att gradvis mjuka upp diktaturen i Iran 1978. Jag var där men åkte tillbaka till Sverige när de judiska penningväxlarna på Fedrovski (? ) street i Teheran hade stängt sina butiker.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

New study links vaccines to 25 percent increase in cardiac arrest in young adults​

A new study by Israeli researchers revealed an increase of over 25 percent in cardiovascular-related emergency calls in young males and females. No similar increase was found due to Covid infection.

Published: June 5, 2022, 11:57 am
TEL AVIV
Israel health authorities have admitted that jabs cause injury in young adults. A study published in Nature showed an increase in cardiovascular complications with the risk of myocarditis after receiving a second vaccine dose is now estimated to be between 1 in 3000 to 1 in 6000 in men aged 16 to 24.
“The findings raise concerns regarding vaccine-induced undetected severe cardiovascular side-effects and underscore the already established causal relationship between vaccines and myocarditis, a frequent cause of unexpected cardiac arrest in young individuals.”
The study conducted by Israeli researchers, using data from Israel National Emergency Medical Services (EMS), revealed the uptick in “cardiac arrest and acute coronary syndrome EMS calls in the 16–39-year-old population” between 2019 and 2021.

An increase of over 25 percent was noted with “increased rates of vaccination” and more jabs “are associated with increased number of CA [cardiac arrest] and ACS [acute coronary syndrome]”. By contrast, the trial “did not detect a statistically significant association between the COVID-19 infection rates and the CA and ACS weekly call counts”.
While the dangers of myocarditis for young males have gained widespread attention, this study showed a similar risk for young jabbed females.
Myocarditis is known to be a “major cause of sudden, unexpected deaths in adults less than 40 years of age and is assessed to be responsible for 12–20 percent of these deaths,” the study’s authors note. They add that their findings have been mirrored by researchers in Germany and Scotland.
Och här kommer ännu mer i samma riktning från Tyskland.: Det finns människor som har dött av hjärtmuskelinflammation någon vecka efter vaccinering med mRNA vaccin

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Enligt denna rapporten är det vanligt att kvinnor får/fått helt annorlunda mens cykler efter MRNA vaxinet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Precis vad jag anade.
"...vaccinated people express discriminatory attitudes towards the unvaccinated, as high as the discriminatory attitudes suffered by common targets like immigrant and minority populations3,4.5. In contrast, there is an absence of evidence that unvaccinated individuals display discriminatory attitudes towards vaccinated people, except for the presence of negative affect in Germany and United States. We find evidence in support of discriminatory attitudes against the unvaccinated in all countries except Hungary and Romania and find that discriminatory attitudes are more strongly expressed in cultures with stronger cooperative norms."

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En intressant utredning som jag tolkar visar att ju fler sk Vaxin sprutor man får ju lättare får man covid o blir sjuk.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS