Covid-19 viktig information!

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tror argument på ämnet är utanför vår pay grade.
Det har ju inte hindrat denna tråden från att bli 336 sidor. Men det går väl åtminstone att skriva några rader om varför man tycker det man länkade till är intressant.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det har ju inte hindrat denna tråden från att bli 336 sidor. Men det går väl åtminstone att skriva några rader om varför man tycker det man länkade till är intressant.

Fast tråden är väl ändå relativt befriad från den sortens analyser även om det finns en del undantag.

Beträffande några meningar eller intressanta citat håller jag med.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag tror argument på ämnet är utanför vår pay grade.
Precis. Folk tycker för mycket inte för lite.

(Jag hittade länken ovan för typ nån vecka sedan då jag googlade runt. Hade en fästing i maj nån gång och tänkte läsa på lite. Tyckte det var intressant.)
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ta vaccinet vi vet ALLT om det och det är säkert! Vaccinera dina barn också, inte för att barn blir svårt sjuka av covid utanför att det på nåt icke vetenskapligt bevisat sätt ska hindra farmor att dö.

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ta vaccinet vi vet ALLT om det och det är säkert! Vaccinera dina barn också, inte för att barn blir svårt sjuka av covid utanför att det på nåt icke vetenskapligt bevisat sätt ska hindra farmor att dö.

Fast det var väl ganska vetenskapligt?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fast det var väl ganska vetenskapligt?

Nej, det sades att det skulle minska smittspridningen men det fanns ingen evidens för den saken. Men helt plötsligt var evidens inte viktigt.

Lite senare visade det sig i publicerade avhandlingar att vaccinerade bar på lika mycket virus i munnen som ovaccinerade.

Och så bar de ovaccinerade på viruset aningen kortare tid, så de smittade väl bara 6 dagar istället för 7.

Men största skillnaden var väl antagligen att de ovaccinerade låg hemma nedbäddade i sängen med hög feber medans de ovaccinerade sprang runt symptomfria och kindpussades.

Men lika förbannat så skulle de ovaccinerade helst gå omkring med en jude-stjärna på bröstet.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: JPT

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nej, det sades att det skulle minska smittspridningen men det fanns ingen evidens för den saken. Men helt plötsligt var evidens inte viktigt.

Lite senare visade det sig i publicerade avhandlingar att vaccinerade bar på lika mycket virus i munnen som ovaccinerade.

Och så bar de ovaccinerade på viruset aningen kortare tid, så de smittade väl bara 6 dagar istället för 7.

Men största skillnaden var väl antagligen att de ovaccinerade låg hemma nedbäddade i sängen med hög feber medans de ovaccinerade sprang runt symptomfria och kindpussades.

Men lika förbannat så skulle de ovaccinerade helst gå omkring med en jude-stjärna på bröstet.
Som vaccinerad (2 doser) låg jag också utslagen en vecka i sängen med den värsta huvudvärk jag upplevt, men det fanns säkert de som klarade sig bättre. Jag slapp iallafall dödshostan. Detta var väl troligen Delta-varianten iofs, som inte vaccinet bet så bra på.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Som vaccinerad (2 doser) låg jag också utslagen en vecka i sängen med den värsta huvudvärk jag upplevt, men det fanns säkert de som klarade sig bättre. Jag slapp iallafall dödshostan. Detta var väl troligen Delta-varianten iofs, som inte vaccinet bet så bra på.

Jag tillämpade social distansering ända fram till omikron började sprida sig och sen tog det inte lång tid innan jag blev smittad.

En dag feber, en dag feberfri, tredje dagen återigen feber och sedan feberfri. Dag 5 jobbade jag. Sen var jag ärligt talat jävligt trött flera veckor därefter men det avtog successivt. Men knappast nåt som försäkringskassan skulle ha godtagit som skäl för att vara sjukskriven. Och som egenföretagare så brukar jag ändå aldrig sjukskriva mig.

Exfrun som tog vaccinet blev sängliggande med 39-40 grader feber dygnet efter de första 2 sprutorna, hur det gick efter tredje sprutan vet jag inte för då var vi redan skilda.

Men baserat på oss två så fick hon ju minst lika många feberdagar av sprutorna som jag fick av smittan.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Har fortfarande 300 balar toapapper, 500 vevradioapparater, 10 000 munskydd och 15 kubikmeter handsprit kvar sen förra pandemin så jag tror det är lugnt.

Det som oroar mer är att varje pandemi tycks ge bestående men i form av mänsklig galenskap på global nivå. Med tanke på att galenskapen redan ligger på en orimligt hög nivå så bävar jag för vad nästa nivå innebär.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det viktigaste med toapapper är att inte ha en kvinna boende hos sig eller åtminstone inte låta henne vara för noga med hennes hygien.

Eftersom jag är mycket mån om min ekonomi så utlyste jag en tävling om vem som kan få en toarulle att räcka längst.

Trots att jag utan att gå in på för mycket detaljer måste anses vara en storförbrukare så vann jag med hästlängder.

Detta är även ett bra stresstest av äktenskapet.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det viktigaste med toapapper är att inte ha en kvinna boende hos sig eller åtminstone inte låta henne vara för noga med hennes hygien.

Eftersom jag är mycket mån om min ekonomi så utlyste jag en tävling om vem som kan få en toarulle att räcka längst.

Trots att jag utan att gå in på för mycket detaljer måste anses vara en storförbrukare så vann jag med hästlängder.

Detta är även ett bra stresstest av äktenskapet.
Antar att ni löser det genom att alla har sin personliga toapappershållare så man kan mäta åtgången? Lite cringe, men jag sympatiserar.

Påminner om min egen strävan att minimera antalet spolningar i toaletten och att istället påbjuda möjligheten att gå utanför huset och bli ett med naturen. Syftet är att minska antalet tömningar av avloppstanken, men jag kan se att det ger positiva effekter även avseende toapappersberedskapen. Det bör poängteras att det inte är en rekommenderad strategi om man bor i radhus eller villaområde.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Antar att ni löser det genom att alla har sin personliga toapappershållare så man kan mäta åtgången? Lite cringe, men jag sympatiserar.

Påminner om min egen strävan att minimera antalet spolningar i toaletten och att istället påbjuda möjligheten att gå utanför huset och bli ett med naturen. Syftet är att minska antalet tömningar av avloppstanken, men jag kan se att det ger positiva effekter även avseende toapappersberedskapen. Det bör poängteras att det inte är en rekommenderad strategi om man bor i radhus eller villaområde.
Har du fruktträd? Isf anbefalles denna dunkelt sagda aktivitet.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Har du fruktträd? Isf anbefalles denna dunkelt sagda aktivitet.
Frukten som levereras är ej tillfyllest. Oklart om det beror på överdriven eller utebliven tillämpning av principen ovan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Antar att ni löser det genom att alla har sin personliga toapappershållare så man kan mäta åtgången? Lite cringe, men jag sympatiserar.

Påminner om min egen strävan att minimera antalet spolningar i toaletten och att istället påbjuda möjligheten att gå utanför huset och bli ett med naturen. Syftet är att minska antalet tömningar av avloppstanken, men jag kan se att det ger positiva effekter även avseende toapappersberedskapen. Det bör poängteras att det inte är en rekommenderad strategi om man bor i radhus eller villaområde.
Hur ser du på frågan om man bor i lägenhet?

Ja exakt, jag skrev namn på var sin rulle.

Då toapapper kostar ca 50kr/kg så förstår alla att detta kan vara nyckeln till en ålderdom med guldkant, tex att man kan ha en torr blöja över Jul.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Hur ser du på frågan om man bor i lägenhet?
Då får man ta upp frågan i BRF-styrelsen, alternativt sätta upp arga lappar i trapphuset. Når man ingen framgång är det dags att flytta till hus.

Ja exakt, jag skrev namn på var sin rulle.
Ett bra test av hur tillitsfull relation man har i familjen. Ser en viss risk för gaming av systemet.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Sverige ser till att ligga i framkant. Första fallet av MPOX utanför afrikanska kontinenten upptäckt här.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top