Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi behöver nog inte testa alla som kommer hit från länder med smitthärdar för dom som kommer hit är förstås friska. :crash

Edit:
-Fallet föranleder inga ytterligare smittskyddsåtgärder, säger Olivia Wigzell Vikarierande generaldirektör Folkhälsomyndigheten.

Ibland är det jobbigt att ha rätt...😟
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag kan inget om ureagödning men ordningen i vilken träden vattnas är visst av vikt…och att du sjunger för dem.

Keep us posted!
Med tanke på min sångförmåga borde jag kanske istället testa att sjunga för ogräset, mördarsniglarna och grannens katt som brukar skita i min rabatt.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så du tror också att en MP-regering hade skött det hela bättre än nuvarande SD-influerade? Ja då är vi två, men förvånad över att du når den insikten...
Hej och välkommen tillbaka med din otrevliga och raljanta stil, den har varit saknad!
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Är hemma förkyld med extra djävulskap, så jag tänkte det vore kul och se om man kunde dramatisera till det. Ett test kostar bara 25 kr dessa dagar, senaste testet ett par år sen visade "negativt". Men nu äntligen har jag drabbats av .. DET.

IMG_2834.JPG

IMG_2833.JPG

.. fast nu vet jag inte hur pålitligt testet är. Jag har hört om folk som 'testat' testerna och fått varierat resultat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Falskt positivt har jag inte hört om, och extra tack för att du har med slembehållaren på bilden.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är hemma förkyld med extra djävulskap, så jag tänkte det vore kul och se om man kunde dramatisera till det. Ett test kostar bara 25 kr dessa dagar, senaste testet ett par år sen visade "negativt". Men nu äntligen har jag drabbats av .. DET.

View attachment 502571

View attachment 502572

.. fast nu vet jag inte hur pålitligt testet är. Jag har hört om folk som 'testat' testerna och fått varierat resultat.
Hoppas du får en mild resa.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag åkte till Paris samma dag OS började och finns risk att jag smittade mina medresenärer har jag förstått i efterhand.

Så om ni vill göra avtryck på historien, var sjuka, åk flygplan. Yolo
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag åkte till Paris samma dag OS började och finns risk att jag smittade mina medresenärer har jag förstått i efterhand.

Så om ni vill göra avtryck på historien, var sjuka, åk flygplan. Yolo
Hoppas du också haft en mild resa och att du inte ovetandes smittat någon.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hoppas du också haft en mild resa och att du inte ovetandes smittat någon.
Det var en förkylning och jag har ingen aning om vad det var för virus.

Fattar inte riktigt att detta är en diskussion snart fem år senare, är det att det var skapat i Kina laboratorium och allt runtomkring med munskydd och toapapper och vaccin som bidrar till mystiken och intresset kanske.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
extra tack för att du har med slembehållaren på bilden.
😄 varsågod.

Hoppas du får en mild resa.
Tackar. Idag har jag egentligen bara snuva och lite matthet kvar. Hostan och nysningarna är över, och den värsta yrseln med konstant smärta i hela kroppen samt sömnlösheten är också över. Det varade i kanske 2-3 dagar för mig, nu känner jag mig bara lite hes och håglös. Tänkte börja jobba imorgon men tvivlar lite då risken att jag kanske smittar ner nån på jobbet kanske fortfarande finns.

Hela grejen började med att jag åkte med två yngre kollegor förra veckan som satt och nyste och hostade. På eftermiddagen blev jag omplacerad med annan kollega. Detta pågick i två dagar, på eftermiddagen fick jag ytterligare annan kollega, samt senare samma eftermiddag byttes det kollega igen. Dag två redan på förmiddagen kände jag mig lite 'off' med aningens värk kring halskörtlarna.

Dom har konstiga arbetstider/scheman på jobbet så många börjar/slutar olika tider, samt att dom inte gillar att man sitter tre pers i en bil. Jag jobbar 12 timmar så dom sätter deltidarna med mig ett tag ibland. Min fasta kollega fick sparken så jag är kvar som 'joker' nu, så det är mig dom bollar runt med. I detta fall sprider virus.

Dag tre, min lediga dag, gick upp som vanligt, tog en kopp kaffe, satt vid datorn lite och internet .. , inga problem. Förmiddagen gick slött och ledigt som normalt, MEN mot lunchtid kände jag mattheten komma, och med den en slags 'träningsverk' i hela kroppen, men jag hade inte tränat på en vecka!?

Tänkte på mina hostande kollegor och beställde två st coronatester på internet, egentligen på skoj. Nu börjar jag tillfriskna, men nu är min Camilla skitsjuk! Rivig hosta, sover inte, och är som halvdöd. Så jag får hålla ett öga på henne.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
😄 varsågod.


Tackar. Idag har jag egentligen bara snuva och lite matthet kvar. Hostan och nysningarna är över, och den värsta yrseln med konstant smärta i hela kroppen samt sömnlösheten är också över. Det varade i kanske 2-3 dagar för mig, nu känner jag mig bara lite hes och håglös. Tänkte börja jobba imorgon men tvivlar lite då risken att jag kanske smittar ner nån på jobbet kanske fortfarande finns.

Hela grejen började med att jag åkte med två yngre kollegor förra veckan som satt och nyste och hostade. På eftermiddagen blev jag omplacerad med annan kollega. Detta pågick i två dagar, på eftermiddagen fick jag ytterligare annan kollega, samt senare samma eftermiddag byttes det kollega igen. Dag två redan på förmiddagen kände jag mig lite 'off' med aningens värk kring halskörtlarna.

Dom har konstiga arbetstider/scheman på jobbet så många börjar/slutar olika tider, samt att dom inte gillar att man sitter tre pers i en bil. Jag jobbar 12 timmar så dom sätter deltidarna med mig ett tag ibland. Min fasta kollega fick sparken så jag är kvar som 'joker' nu, så det är mig dom bollar runt med. I detta fall sprider virus.

Dag tre, min lediga dag, gick upp som vanligt, tog en kopp kaffe, satt vid datorn lite och internet .. , inga problem. Förmiddagen gick slött och ledigt som normalt, MEN mot lunchtid kände jag mattheten komma, och med den en slags 'träningsverk' i hela kroppen, men jag hade inte tränat på en vecka!?

Tänkte på mina hostande kollegor och beställde två st coronatester på internet, egentligen på skoj. Nu börjar jag tillfriskna, men nu är min Camilla skitsjuk! Rivig hosta, sover inte, och är som halvdöd. Så jag får hålla ett öga på henne.
Skönt att det värsta är över för dig iaf! 👍
Hoppas stackars Camilla får en mild resa!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var det kom ifrån vet vi inte, men först var dottern sjuk ett par dar (vi var på Gotland), sedan blev frugan sjuk. Hon har varit risig i närmare två veckor, i början matt och som skrivet ovan likt träningsvärk i kroppen, tappat smak. Jag har inte varit sjuk något alls. Frugan är på bättringsvägen, men det går långsamt. Hon tog två eller tre sprutor vaccin (jobbar i gruppboende så det var ett krav) och jag har bara en. Jag fick varianten från Moderna, hon den mer vanliga. Jag hade Covid, på den tiden man stod i timslång kö för att göra ett test i en buss.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
😄 varsågod.


Tackar. Idag har jag egentligen bara snuva och lite matthet kvar. Hostan och nysningarna är över, och den värsta yrseln med konstant smärta i hela kroppen samt sömnlösheten är också över. Det varade i kanske 2-3 dagar för mig, nu känner jag mig bara lite hes och håglös. Tänkte börja jobba imorgon men tvivlar lite då risken att jag kanske smittar ner nån på jobbet kanske fortfarande finns.

Hela grejen började med att jag åkte med två yngre kollegor förra veckan som satt och nyste och hostade. På eftermiddagen blev jag omplacerad med annan kollega. Detta pågick i två dagar, på eftermiddagen fick jag ytterligare annan kollega, samt senare samma eftermiddag byttes det kollega igen. Dag två redan på förmiddagen kände jag mig lite 'off' med aningens värk kring halskörtlarna.

Dom har konstiga arbetstider/scheman på jobbet så många börjar/slutar olika tider, samt att dom inte gillar att man sitter tre pers i en bil. Jag jobbar 12 timmar så dom sätter deltidarna med mig ett tag ibland. Min fasta kollega fick sparken så jag är kvar som 'joker' nu, så det är mig dom bollar runt med. I detta fall sprider virus.

Dag tre, min lediga dag, gick upp som vanligt, tog en kopp kaffe, satt vid datorn lite och internet .. , inga problem. Förmiddagen gick slött och ledigt som normalt, MEN mot lunchtid kände jag mattheten komma, och med den en slags 'träningsverk' i hela kroppen, men jag hade inte tränat på en vecka!?

Tänkte på mina hostande kollegor och beställde två st coronatester på internet, egentligen på skoj. Nu börjar jag tillfriskna, men nu är min Camilla skitsjuk! Rivig hosta, sover inte, och är som halvdöd. Så jag får hålla ett öga på henne.
gör som jag, skit i att jobba. då händer inte sånt här :rofl :rofl
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top