varsågod.
Tackar. Idag har jag egentligen bara snuva och lite matthet kvar. Hostan och nysningarna är över, och den värsta yrseln med konstant smärta i hela kroppen samt sömnlösheten är också över. Det varade i kanske 2-3 dagar för mig, nu känner jag mig bara lite hes och håglös. Tänkte börja jobba imorgon men tvivlar lite då risken att jag kanske smittar ner nån på jobbet kanske fortfarande finns.
Hela grejen började med att jag åkte med två yngre kollegor förra veckan som satt och nyste och hostade. På eftermiddagen blev jag omplacerad med annan kollega. Detta pågick i två dagar, på eftermiddagen fick jag ytterligare annan kollega, samt senare samma eftermiddag byttes det kollega igen. Dag två redan på förmiddagen kände jag mig lite 'off' med aningens värk kring halskörtlarna.
Dom har konstiga arbetstider/scheman på jobbet så många börjar/slutar olika tider, samt att dom inte gillar att man sitter tre pers i en bil. Jag jobbar 12 timmar så dom sätter deltidarna med mig ett tag ibland. Min fasta kollega fick sparken så jag är kvar som 'joker' nu, så det är mig dom bollar runt med. I detta fall sprider virus.
Dag tre, min lediga dag, gick upp som vanligt, tog en kopp kaffe, satt vid datorn lite och internet .. , inga problem. Förmiddagen gick slött och ledigt som normalt, MEN mot lunchtid kände jag mattheten komma, och med den en slags 'träningsverk' i hela kroppen, men jag hade inte tränat på en vecka!?
Tänkte på mina hostande kollegor och beställde två st coronatester på internet, egentligen på skoj. Nu börjar jag tillfriskna, men nu är min Camilla skitsjuk! Rivig hosta, sover inte, och är som halvdöd. Så jag får hålla ett öga på henne.