Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Och veckan har ännu bara börjatJag kan gå steget längre och säga att det här är denna veckans närmsta jag hamnat en bromance.
Och veckan har ännu bara börjatJag kan gå steget längre och säga att det här är denna veckans närmsta jag hamnat en bromance.
Schibstedt och Bonniers == Vänster ? Att dessa två koncerner som äger det mesta av medier i Sverige skulle vara vänster?Det är ändå symptomatiskt hur samhället ser ut:
Boxare tycker något om cancervården, dåligt enligt vänstern och bra enligt högern
Operasångerska tycker något om migration, bra enligt vänstern och dåligt enligt högern
Skillnaden är främst att vänstern sitter fortfarande på mainstream media.
Schibstedt och Bonniers == Vänster ? Att dessa två koncerner som äger det mesta av medier i Sverige skulle vara vänster?
Hur ägandet respektive ledare ser ut är väl två väsensskilda av ting? Om du nu vill dra just dessa två exempel.Schibstedt och Bonniers == Vänster ? Att dessa två koncerner som äger det mesta av medier i Sverige skulle vara vänster?
Den amerikanska underrättelsetjänsten CIA säger nu att en labbläcka i Wuhan troligen ligger bakom pandemin, skriver New York Times och Reuters.
Såg också det där.Var inte labbläcka en konspirationsteori enligt experterna?
![]()
CIA: Pandemin orsakades nog av labbläcka i Wuhan
Den amerikanska underrättelsetjänsten CIA säger nu att en labbläcka i Wuhan troligen ligger bakom pandemin, skriver New York Times och Reuters. I flera år har CIA sagt att de inte har tillräckligt med information för att slå fast huruvida coronaviruset började spridas från en marknad eller från...omni.se
Alla visste detta tidigt på våren då SvD skrev om det, faktaresistenta regimtrogna tomtar har fortfarande inte förståttVar inte labbläcka en konspirationsteori enligt experterna?
![]()
CIA: Pandemin orsakades nog av labbläcka i Wuhan
Den amerikanska underrättelsetjänsten CIA säger nu att en labbläcka i Wuhan troligen ligger bakom pandemin, skriver New York Times och Reuters. I flera år har CIA sagt att de inte har tillräckligt med information för att slå fast huruvida coronaviruset började spridas från en marknad eller från...omni.se
Såg också det där.
Tyckte det var tämligen vattentätt tidigt när det fanns ett "Wuhan Covid Research Center".
Också förstås iom de vilda protesterna från Kina...
Riktigt så dramatiskt är kanske inte uttalandet. Som jag förstod det är det egentligen inga nya bevis som framkommit. CIA har länge inte tyckt sig ha tillräckliga bevis för att dra några säkra slutsatser. Sen tryckte Biden på via sin säkerhetsrådgivare om att gå igenom materialet igen och komma med ett tydligt utlåtande oavsett vad resultatet blev. Den rapporten har tydligen varit klar en tid internt. Sen tillsatte Trump en ny direktör för CIA (som länge drivit frågan om att det är en labbläcka) som beordrade att resultatet skulle publiceras, så nu säger man något i stil med att teorin om labbläckan är något mer sannolik. Men fortfarande inget som går att säga med säkerhet.
Exakt så är det och alla fattade väl att det inte var fladdermussoppa, det befängda med den teorin var redan initialt just att den lanserades direkt, det var en uppenbar nödlögn och inte en "möjlig teori" utan alla visste minsann hur det var på en kinesisk sk wet market plötsligt, så jävla pinsamt.Ja, men faktum kvarstår att det som för 4-5 år sedan betraktades som konspirationsteorier från foliehattar är nu enligt CIA den mest sannolika orsaken.
När det inte finns entydiga fakta skall man nog inte lyssna på varken foliehattar eller de som beskyller andra för att vara foliehattar. Fanns rätt många som uttalade sig tvärsäkert om att det skulle vara en labbläcka, utan att veta. Likaledes fanns det de som uttalade sig tvärsäkert om att det INTE var en labbläcka och tjatade om att det var konspirationsteorier, utan att veta. Båda dessa sidor betraktar jag som oseriösa. Typiskt fenomen av idag med sociala medier där det mest verkar handla om att tycka som ens eget "lag" i politiken tycker.Ja, men faktum kvarstår att det som för 4-5 år sedan betraktades som konspirationsteorier från foliehattar är nu enligt CIA den mest sannolika orsaken.
När det inte finns entydiga fakta skall man nog inte lyssna på varken foliehattar eller de som beskyller andra för att vara foliehattar. Fanns rätt många som uttalade sig tvärsäkert om att det skulle vara en labbläcka, utan att veta. Likaledes fanns det de som uttalade sig tvärsäkert om att det INTE var en labbläcka och tjatade om att det var konspirationsteorier, utan att veta. Båda dessa sidor betraktar jag som oseriösa. Typiskt fenomen av idag med sociala medier där det mest verkar handla om att tycka som ens eget "lag" i politiken tycker.
Inte heller idag kan vi säga något med större säkerhet, även om det som CIA säger lutar åt teorin om labbläcka, vilket även FBI kommit fram till tidigare.
Bra, eftersom det uppenbarligen inte går att diskutera något här utan att ständigt bli tolkad på det minst välvilliga sättet och bemötas med otrevligheter så ser jag heller ingen idé med fortsatt diskussion.Eftersom du inte förstår ordet "sannolik" så lämnar jag diskussionen.
“CIA assesses with low confidence that a research-related origin of the COVID-19 pandemic is more likely than a natural origin based on the available body of reporting,” a CIA spokesperson said in a statement on Jan. 25. “CIA continues to assess that both research-related and natural origin scenarios of the COVID-19 pandemic remain plausible.”
The agency emphasized that this conclusion is not based on new intelligence but on a re-evaluation of existing information.
Varför då? Du behövs väl för att bemöta faktaresistens och politisk korrekthet?Eftersom du inte förstår ordet "sannolik" så lämnar jag diskussionen.
Varför då? Du behövs väl för att bemöta faktaresistens och politisk korrekthet?
Låt inte de lättkränkta sätta tonen.
Jag har mig veterligen inte smetat något på någon, så om du testar att läsa det jag skrivit på ett neutralt sätt, istället för att utgå från att jag vill dig illa, så inser nog du också det. Jag uttryckte mig i allmänna ordalag därför att jag menade just människor i allmänhet och ingen specifik. Om något är oklart kan man förslagsvis ställa en fråga om vad jag menar istället för att direkt hoppa till att bli otrevlig.Han får göra sina halmgubbar med någon annan.
Jag tror inte någon av oss som deltagit i den här tråden har påstått något av det han smetar på oss.
Jag tycker också att dina ständiga påhopp om mig är rätt tröttsamma faktiskt.Jag har mig veterligen inte smetat något på någon, så om du testar att läsa det jag skrivit på ett neutralt sätt, istället för att utgå från att jag vill dig illa, så inser nog du också det. Jag uttryckte mig i allmänna ordalag därför att jag menade just människor i allmänhet och ingen specifik. Om något är oklart kan man förslagsvis ställa en fråga om vad jag menar istället för att direkt hoppa till att bli otrevlig.
Men det verkar finnas någon slags bias här som gör att det jag skriver hela tiden skall misstolkas på det mest illvilliga sätt, påhejat av Markus ständiga gaslighting.
Riktigt så dramatiskt är kanske inte uttalandet. Som jag förstod det är det egentligen inga nya bevis som framkommit. CIA har länge inte tyckt sig ha tillräckliga bevis för att dra några säkra slutsatser. Sen tryckte Biden på via sin säkerhetsrådgivare om att gå igenom materialet igen och komma med ett tydligt utlåtande oavsett vad resultatet blev. Den rapporten har tydligen varit klar en tid internt. Sen tillsatte Trump en ny direktör för CIA (som länge drivit frågan om att det är en labbläcka) som beordrade att resultatet skulle publiceras, så nu säger man något i stil med att teorin om labbläckan är något mer sannolik. Men fortfarande inget som går att säga med säkerhet.
När det inte finns entydiga fakta skall man nog inte lyssna på varken foliehattar eller de som beskyller andra för att vara foliehattar. Fanns rätt många som uttalade sig tvärsäkert om att det skulle vara en labbläcka, utan att veta. Likaledes fanns det de som uttalade sig tvärsäkert om att det INTE var en labbläcka och tjatade om att det var konspirationsteorier, utan att veta. Båda dessa sidor betraktar jag som oseriösa. Typiskt fenomen av idag med sociala medier där det mest verkar handla om att tycka som ens eget "lag" i politiken tycker.
Inte heller idag kan vi säga något med större säkerhet, även om det som CIA säger lutar åt teorin om labbläcka, vilket även FBI kommit fram till tidigare.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |