Var ska du?
View attachment 453005
Härligt med någon som håller sig till ämnet!
Ride Motorcycles
Ride Motorcycles
Ride Motorcycles
Ride Motorcycles
Ride Motorcycles
Ride Motorcycles
Ride Motorcycles
Håller med, Hysterin är total worldwide.... Det är klart att vi/världen skall vidta åtgärder men det vi ser nu skadar samhället asevärt mer än om vi skulle släppa viruset fritt men med normala hygienåtgärder...
Getinge är ett svenskt börsbolag, ett par mc-minuter från mcdonalds sveavägen. Åk dit och fråga varför de ska tillverka 500 respiratorer till Italien, medan Sverige pytsar in miljarder i SAS.
Vad tror du händer med ett samhälle som får så många svårt sjuka samtidigt att sjukvården kollapsar? När corona sjuka gamlingar och multisjuka lämnas döende i långa?
Jag känner mig trygg att i Sverige lyssnas det på kompetenta experter i detta fall.
Känner mig också trygg i att kunna utgå från att du inte har kompetens att veta bättre än de kompetenta experterna.
Facit kommer vi i bästa fall få i efterhand.
Kollar man på lite statistik så ser det inte så bra ut just nu.
Dippen på kurvan är när Kina började få kontroll på situationen, sen kom Europa in i matchen...
View attachment 453010
Tagen från denna sida:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Sen kan man ju alltid argumentera att siffrorna är felaktiga och alla testas inte. Det stämmer nog till en viss grad. Kina testade väl mestadels folk som kom till sjukhusen och inte de som var hemma. Sverige gör ju samma sak just nu.
Edit: Hade det varit ett bänkpapper så ser ni att turbon börjar ladda vid 3500 rpm och sen drar det iväg...
Vad tror du händer med ett samhälle som får så många svårt sjuka samtidigt att sjukvården kollapsar? När corona sjuka gamlingar och multisjuka lämnas döende i långa?
Jag känner mig trygg att i Sverige lyssnas det på kompetenta experter i detta fall.
Känner mig också trygg i att kunna utgå från att du inte har kompetens att veta bättre än de kompetenta experterna.
Facit kommer vi i bästa fall få i efterhand.
Kan inte säga emot dig. Helt riktigt har de kompetenta experterna bättre kompetens än mig
Men, sjukvården omfördelar de fåtaliga resurser de har till coronapatienter vilket enligt andra kompetenta experter kommer göra mer skada än nytta inom sjukvården då andra mer livskraftiga patienter kommer få sätta livet till.
Men - frågan är otroligt komplex och som du säger - ingen har facit.
Ungefär 125 tar livet av sig varje månad i Sverige.
Ungefär 125 dör av fallolyckor varje månad i Sverige.
Ungefär 250 dör av alkoholskador varje månad i Sverige.
Ungefär 1900 dör av tumörer varje månad i Sverige.
Ungefär 2500 dör av problem i cirkulationsorganen varje månad i Sverige.
Ungefär 1000 dör av rökning varje månad i Sverige.
Ungefär 21 dör i trafiken varje månad i Sverige.
Ungefär 200 dör direkt av säsongsinfluensan varje år, och 700-1000 till av sjukdomar relaterade till den, i Sverige.
Och nu har 8 pers dött av en dunderförkylning som får hela världen att stanna. Gissningsvis så kommer fler att ta livet av sig pga depression eller dö av stress orsakad av hysterin kring det här. Det är ju inte digerdöden som har kommit tillbaka
Det positiva är väl att folk tvingas tänka till på det moderna samhällets sårbarhet, personlig hygien och konsekvensen av att i 30 år metodiskt ha avvecklat Försvarsmakten, civilförsvaret och därmed totalförsvaret. Hade vi haft samma organisation som vi hade i slutet på 80-talet så hade vi kunnat stampa fram ett stort antal krigssjukhus som hade kunnat ta hand om sjuka, med 630 respiratorer tex.
Det där är lika logiskt resonemang som att börja räknat antalet motorcykelolyckor i januari och sedan dra slutsatser och påståenden baserat på den iakttagelsen.
Det där är lika logiskt resonemang som att börja räknat antalet motorcykelolyckor i januari och sedan dra slutsatser och påståenden baserat på den iakttagelsen.
Var ska du?
View attachment 453005
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION