H_____P
Trygghetsnarkoman
Den där artikeln får mig nästan att knyta snaran.... Jävligt obehaglig läsning.
[OT]
Tråkigt att höra, hoppas det löser sig
Det där var inte trevlig läsning
“With our coronavirus patients, once they’re on ventilators, most need about the highest settings that we can do. About 90% oxygen, and 16 of PEEP, positive end-expiratory pressure, which keeps the lung inflated. This is nearly as high as I’ve ever seen. The level we’re at means we are running out of options.
In my experience, this severity of ARDS is usually more typical of someone who has a near drowning experience — they have a bunch of dirty water in their lungs — or people who inhale caustic gas. Especially for it to have such an acute onset like that. I’ve never seen a microorganism or an infectious process cause such acute damage to the lungs so rapidly. That was what really shocked me.”
Fan frågan när man skall stänga dörren och leva på det man har utan social kontakt alls.
Toapapper hade jag redan en bal av innan det tog slut
Ja, jag tror det är dax för folk att ta det här på allvar. Jag får mat hemkörd till dörren.... Plockat hem ungarna från skolan. Blir fortfarande förvånad när jag förstår att köpcentrumen fortfarande är fulla, folk åker kommunalt osv osv.
Visst, det är väldigt få som blir så sjuka som det står beskrivet i artikeln, men jag vill inte att någon i min familj eller jag själv blir en av dom. Fy fan.
Man säger väl Darwin award.
”För närvarande finns inte resurser för att provta personal. Med anledning av det så är rekommendationen även fortsättningsvis att provtagning i första hand endast ska ske av patienter i behov av sjukhusvård”.
Provtagning av personal ska enbart ske om det är möjligt utifrån tillgängliga resurser, står det vidare."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8MK6/region-stockholms-beslut-slutar-provta-vardpersonal
Ja, tänk om det fanns någon annan statlig organisation som kunde hjälpa till med sånt. Någon som har erfarenhet att testa i stor skala efter just coronavirus, som fågelinfluensan och alla andra varianter av den. Någon som har labb och personal som kan hjälpa till med kort varsel.
Typ som Statens Vetrinärmedicinska Anstalt, SVA, som erbjudit sin hjälp men inte har fått en officiell förfrågan från Folkhälsomyndigheten...!
Kan vara och om Stockholm bara kör Roches färdiga testkit som är restnoterade så.När de menar att det inte finns resurser så menar de väl främst resurser i form av testkit? SVA skulle väl komma in senare i kedjan efter provtagning för analys.
Inga resurser för provtagning --> inga prover att analysera för SVA.
https://lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2020/03/Brist-pa-tester-for-nya-coronaviruset/
Läste en artikel igår om att 40-talister, alltså 70-plusare struntar i alla förmaningar om att hålla sig inne, trots detta går dom gärna ut och handlar tillsammans och strosar runt i affärer.
Det verkar stämma, kom just hem efter en timmes löprunda (sakta promenad) och det enda jag såg ute var just typ 70-plusare, inte fan flyttar dom på sig, nää ut i cykelbanan med dig gubbjävel
Man undrar ju om dom fattar trögt, eller helt enkelt skiter i om dom dör.Och det är just det här som är det största problemet.
Man undrar ju om dom fattar trögt, eller helt enkelt skiter i om dom dör.
Snart drar ju pollenhelvetet igång också, riskerar man att bli skjuten om man nyser?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|