@Swedie
Ok, trist men tänk varje dag att det lägger sig allt eftersom du blir friskare och friskare från covid. Du återhämtar dig så småningom.
Jag har också tinnitus (ringande ljud) men störs mest av det vid sovdags. Det kan vara svårt men det gäller att inte fokusera på oljudet. Det sämsta man kan göra är att göra sig ovän med oljudet. Radio hjälper mig, fläkt etc.. luftvärmepumpen är bäst men då måste jag sova i soffan vilket jag aldrig gjort mer än att man råkat somna till.
Har du testat white noise för tillfällig lättnad?
Vet inte vad som passar dig bäst men testa: https://www.youtube.com/results?search_query=white+noise+tinnitus+relief
Musik eller en bra pod i hörlurar kan nog vara riktigt bra för att både maska och flytta fokus.
Det där men tallrikar och högt diskantljud är jag också känslig för i många år men tycker att det har lagt sig något.
Hmm, kolsyran/bruset. Om du inte kan låta bli att fokusera på ljudet när du ska sova tänk att du badar i ett stort champagneglas :-D eller att du dyker i ett fantastiskt hav med koraller och fiskar. Bruset du hör, du sitter i en ubåt, ringande toner är morsekoder som singnaleras. Fåniga tankar har hjälpt mig att sova faktist. Testa och le lite för dig själv i natt
Jag tror faktiskt "ljudet" jag har är ljudet av "elektriciteten" i nervbanorna runt nacke/bakhuvudet. Det är ett så konsekvent ljud, helt utan avbrott eller variation i ton. Som ett vitt brus på sätt och vis, men det är inget "ljud" som det andra skallrande ljudet i öronen vid sömn. Det ljudet faktiskt "låter". Bruset i huvet är annat... Det kan varieras lite om jag hittar en udda vinkel på nacken så det halvt känns som något "kläms". Lite som att jag stoppar signalerna... Vem kan man hitta som kan mäta eller kolla upp nervbanorna?
Tyvärr är musik eller annat inte något som stör ut det längre. Det är så pass högt. Då får musiken / TV vara så pass högt att DET i sig blir störande.
Jag överlever på tankarna att det alltid finns något som har det värre. Och det finns värre saker i livet än det här. Men tankarna är dystra i vetskapen detta kan vara livet ut.