Hade covid i januari och verkar ha det nu igen 10 månader senare. Två positiva hemtester igår, gjorde ett tidigare i år när jag kände av förkylning men då blev det negativt.
Symtom: kände av lätt rivighet i halsen i söndags kväll/natt och det var tydligare på måndagen. Ingen frossa som tidigare men frusen har jag känt mig ibland trots filt i soffan. Lite mindre ork när jag suttit framför datorn ett tag samt hosta de två senaste nätterna men inte så farligt. Vaknade iof ett antal ggr men hostan lade sig snabbt varje gång jag rättade till mig eller drack en klunk vatten. Lite kli utanpå halsen som tidigare. Hittills är det väldigt milt men långsam och seg utveckling som lyckligtvis inte slår till ordentligt.
Jag kanske inte ska vara för snabb men det verkar inte bli värre att bli sjuk en andra gång vilket också borde vara logiskt.
Edit: samtidigt kanske det kan ske efter ett visst antal sjukdomar/vaccinationer. Jag vet ett antal som blivit dåliga av 3:e och 4:e sprutan tex men inte reagerat tidigare. Har varje individ en viss tröskelnivå eller handlar det om immunförsvaret som varier och påverkas om sömn, kondition, vitaminer etc..
Update: Frisk på en vecka även om lite hosta kan ske. Milda tecken på förkylning som aldrig riktigt blommade ut i hals eller näsa men känslan låg kvar i ett par dagar, relativt länge faktiskt för att kännas så mild.