Covid-19 viktig information!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Och i dag kl 17,25 på radiokanal 102,2 gick dom ut i rix radion att covid Vaxin till alla under 35 år pausas pga att det är så stor risk för hjärtproblem att folk under 35 ej kan vaxineras längre..

Vad blir nästa sak?
Nja, nu har du nog rört ihop det.
Hörde nämligen oxå de nyheterna eftersom jag satt i bilen o lyssnade på radion.
Det är ett specifikt vaccin som heter Nuvaxovid som är stoppat för personer under 30 år då det finns ökad risk för hjärtmuskelinflammation!

Alla sidor ska beaktas men se till att korrekt info sprids!
:fakta

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nja, nu har du nog rört ihop det.
Hörde nämligen oxå de nyheterna eftersom jag satt i bilen o lyssnade på radion.
Det är ett specifikt vaccin som heter Nuvaxovid som är stoppat för personer under 30 år då det finns ökad risk för hjärtmuskelinflammation!

Alla sidor ska beaktas men se till att korrekt info sprids!
:fakta
Bra att du rättar det felet jag hörde i farten? rätt skall vara rätt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Testade man inte det innan man började ge det till livs levande människor?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och i dag kl 17,25 på radiokanal 102,2 gick dom ut i rix radion att covid Vaxin till alla under 35 år pausas pga att det är så stor risk för hjärtproblem att folk under 35 ej kan vaxineras längre..

Vad blir nästa sak?
Ja det kan man fråga sig från FHM's site idag
1667415187211.png

Och från FHM,s site idag

Nja jag hittade bara det här på Qwant .com
1667415362555.png
Men när jag följer länken till FHM, tji fick jag
1667415416344.png

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ja från ett land som i vanliga fall inte värderar sina medborgares liv särskilt högt, man undrar ju om det finns långsiktiga effekter efter man varit sjuk? Effekter som kineserna känner till men inte vi i väst?

Fast min förtroende för de som styr samhället är så lågt att jag inte ens skulle vara förvånad om kineserna faktiskt informerat ledarna för andra länder men de flesta av dessa har trots det valt en annan strategi, ekonomin får ju inte drabbas.

Det skulle ju kunna förklara hetsen att börja skjuta i fårket ett icke färdigtestat vaccin.
Ja och de första långsiktiga effekterna som jag kom på när jag funderade på detta redan under våren 2020 var att reproduktionen skulle drabbas, eller att manlöper stor risk att få cancer efter infektionen. Reproduktionen verkar vara påverkad av en eller annan anledning, så det blir intressant att följa. Tur man ynglat av sig klart och att ungarna var små när de fick detta så de förhoppningsvis inte påverkas om så nu är fallet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det här var ju lite intradesting.
Finland's Covid death toll could be exaggerated by 40%, THL says
The THL tally of Covid-related deaths stood at 6,407 on Tuesday – but that figure includes all deaths that have occurred within 30 days of a positive coronavirus test.
"You can count on the fingers of one hand the number of patients under 60 who have died solely from Covid since last March," she added.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det verkar kunna uteslutas att covid orsakat hjärtmuskelinflammationerna som ökat i antal.
Conclusions
Our data suggest that there is no increase in the incidence of myocarditis and pericarditis in COVID-19 recovered patients compared to uninfected matched controls. Further longer-term studies will be needed to estimate the incidence of pericarditis and myocarditis in patients diagnosed with COVID-19.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det verkar kunna uteslutas att covid orsakat hjärtmuskelinflammationerna som ökat i antal.

Vad kan det vara då?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Mellan 1 juli och 30 september har även Sverige haft en överdödlighet på ca 1000 personer( ca 5%) eller 10/dygn. Mäter man istället från årsskiftet till 30 september så har vi fortfarande helt normal dödlighet i Sverige.

Egentligen inget anmärkningsvärt förrän man beaktar att överdödligheten under pandemin borde ju egentligen följas av en underdödlighet nu när många av de svagaste redan dött.

Och för vår faktagranskare kommer statistiken från SCB:

mort_20221110.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nyheter från Australien som varit rent vansinniga med tvång om covid.

Logiskt. På ett amerkanskt hangarfartyg ( drygt 4000 hens) som fick ombord Covid-19 våren 2020 var vid ankomsten till Okinava (?) som jag minns det ca 700 hens positiva.
Av dessa ca 700 behövde 6 hens eller 7 hens sjukhusvård.
Dvs för yngre är det endast 1 % av de smittade som behöver sjukhusvård.
99 % överlever det hemma precis som förkylning, ont i halsen eller influensa.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Logiskt. På ett amerkanskt hangarfartyg ( drygt 4000 hens) som fick ombord Covid-19 våren 2020 var vid ankomsten till Okinava (?) som jag minns det ca 700 hens positiva.
Av dessa ca 700 behövde 6 hens eller 7 hens sjukhusvård.
Dvs för yngre är det endast 1 % av de smittade som behöver sjukhusvård.
99 % överlever det hemma precis som förkylning, ont i halsen eller influensa.

Två år senare tog den väldigt mycket lindrigare omikronmutationen över.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Altruism you say...

We identified three emergent themes: (1) Altruistic reasoning was particularly prevalent among initially hesitant late adopters—the desire to protect loved ones and others constituted a dominant motive, more powerful than protecting oneself. Vaccination was also reckoned as part of a joint effort to return to normal life; hence, it invoked a sense of responsibility or “obligation”; (2) expectation often became pressure; although most vaccinated participants stated that they respected others’ choices, late adopters or unvaccinated participants perceived differently and felt rushed or “forced” into choosing, and many resented being “targeted” or “bullied”; (3) vaccination status became a new label, frequently dividing families, thus producing familial mandates, exclusions, or social stratifications. This caused sadness and feelings of isolation, along with the formation of a camaraderie among the excluded unvaccinated. A vaccine decision builds from the complexities of individuals’ experiences and cultures. The vaccinated were not free of hesitancy nor were the unvaccinated all anti-vaxxers.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...