Covid-19 viktig information!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Särskilt läskigt för alla med mRNA-mutaioner mm. som dessa experimentella och icke godkända genterapier inte är testade på.

Tack och lov fick jag en påse precis innan injektionerna började prackas på huvuddelen av befolkningen. Man får se till att slippa i framtiden. Lyd FHM kloka råd som vi fick under pandemin: "Skada er inte". Det hade jag inte tänkt på.
Förutom skador och operationer som kräver blod undrar jag hur det går för t ex dialyspatienter? Jag antar att de kan komma att avlida i än högre utsträckning än hittills. Sviktande organ, låg förmåga till återhämtning och infektionskänsliga.
Ska det bli som man behandlade våra äldre? Man helt enkelt välkomnar det och kan frigöra resurser till prioriterade grupper.
 
Last edited:

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Blir inte slutsatsen då att vaccinet var bra initialt men har för tillfället spelat ut sin roll? Det betyder ju så varken att det var helt onödigt/skadligt från början eller att det är livsviktigt just nu.

Så tänker jag för egen del i alla fall.

Jag har tagit två sprutor, med det jag visste då tycker jag det var rätt, med det jag vet nu vill jag inte ha en tredje.
"Vaccinet" har varit onödig från dag 1 eftersom det redan fanns säkra och effektiva behandlingar som botar COVID-19. Det var billiga, gamla och beprövade läkemedel som patenten gått ut på samt vitaminer som "big pharma" inte kunde tjäna pengar på.
De har allt sedan demoniserats i nyheterna trots tydliga data på effektivitet i de delarna av världen man inte haft vaccinet tillgängligt och därefter heller ej behövt.

Viktigt att komma ihåg är att om myndigheter har varit tvungna att cencurera och ljuga om youtubers, influencers, läkare och sjuksköterskor som visat på dessa enkla, billiga och säkra metoder att behandla COVID. Tänk då hur mycket de ljuger om större personer, företag, organisationer och händelser. :fakta
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Någon som vet om munskydd hjälper?
Det läskiga är att till och med vårdpersonal blev helt indoktrinerade, känner en fd op sköterska som upprepade att munskydd inte hjälper.

Så starkt är grupptrycket i Sverige. Gaskran sade någon, indeed.
De stjälper mer än de hjälper.
För det första är maskerna till för att skydda andra från din utandningsluft vilket inte alla förstår. För det andra skyddar det främst från symptom som hosta och nysningar när man ändå inte ska vara bland folk.
De flesta inom vården visste från början att munskydd som används på fel sätt (som i flesta fall) orsakar mer skada än nytta. Folk går runt och rättar till, kladdar på och flyttar ner munskyddet på hakan som exponerats och kontaminerar insidan som man sen sätter på munnen/näsan och man får i sig mer virusmängder än om de bara "fastnat i skägget".
Som du säger så blev de också indoktrinerade och gick alltså emot den kunskap de hade från sjukvårdsutbildningen. Det visar på kraften hos propaganda och repetativ exponering för halvsanningar, faktoider och lögner.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
De stjälper mer än de hjälper.
För det första är maskerna till för att skydda andra från din utandningsluft vilket inte alla förstår. För det andra skyddar det främst från symptom som hosta och nysningar när man ändå inte ska vara bland folk.
De flesta inom vården visste från början att munskydd som används på fel sätt (som i flesta fall) orsakar mer skada än nytta. Folk går runt och rättar till, kladdar på och flyttar ner munskyddet på hakan som exponerats och kontaminerar insidan som man sen sätter på munnen/näsan och man får i sig mer virusmängder än om de bara "fastnat i skägget".
Som du säger så blev de också indoktrinerade och gick alltså emot den kunskap de hade från sjukvårdsutbildningen. Det visar på kraften hos propaganda och repetativ exponering för halvsanningar, faktoider och lögner.

Att det skyddar andra är/var väl bra ursäkt nog för att det skulle vara krav i offentliga miljöer?

De flesta smittöverföringar har väl ändå skett just när folk varit ute på arbeten, butiker etc innan de fått symptom. Efter symptom stanna ju faktiskt de flesta hemma, särskilt under pandemin.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
@Two stroke man

Du är ju bra på att både hitta siffror och göra grafer.
Det borde ju gå att hitta siffror på smittade, hur många på sjukhus, hur många som ligger på IVA och hur många som går bort före och efter vaccinets intåg tänker jag?
Gör man en sådan graf från 2020-01 till 2022-01 så borde man ju se om kurvorna går ner, eller inte, efter att man börjat vaccinera.
Kanske för Sverige, Europa och världen?
Sedan kan man ju diskutera dessa grafer och varför dom ser ut som dom gör sas.

Jag vet att det blir en del jobb så du kan naturligtvis låta bli. :)
Men jag tror det blir sämre om jag gör dem...
Vi kan börja med att slå hål på myten om att "vaccinet" skulle hindra dödsfall.
Israel (a.k.a. Pfizrael) är intressant att titta på då de har varit snabbast på att införa vaccionsprogrammen och har hela tiden haft högst vaccinationsgrad i världen samt endast använt sig av Pfizers genterapi-produkter.

Nedan är en graf över dagliga dödsfall. De röda strecken visar datum för rollout av respektive dos. Resultaten kan ni tydligt se själva.
Pfizrael.jpg
Tydligt att se är att smittan fortsätter som vanligt efter vaccinationsprogrammet startat och dödsfallen är fler än någonsin.

Om "vaccinen" aldrig designats eller testats för smittskydd och empirin inte heller tyder på något smittskydd...varför har man då påstått det i myndigheter och media? Varför skulle vi införa vaccinpass om vaccinet inte minskade smittan?

Om "vaccinet" varken skyddar mot smitta eller död, varför ska man ens ta det?

Intressant är också att symtom på COVID-19 och biverkningar av "vaccinet" är oskiljbara varför man skäligen kan fråga sig om anledningen till att fler dör efter vaccination är att det faktiskt kan vara vaccinen som i huvudsak tar död på folk?

Dessutom är nu som sagt överdödligheten i Europa bland barn 0-14 är närmare 840% högre sedan vaccinationsprogrammen.

I länder som USA är sedan vaccinationsprogrammen den vanligaste dödsorsaken "okänd".

Varför föds det rekordfå barn i Sverige sedan 9 månader efter vaccinationsprogrammet?

De flesta vaccin som nekats godkännande pga biverkningar har ratats vid allvarliga biverkningar och dödsfall runt 5-20 st ungefär beroende på fas. Varför är det ok när vi bara i Sverige närmar oss 500 anmälda dödsfall och vi vet att anmälningsgraden är mellan 2-10% vilket betyder att närmare 5000 Svenskar dödats av "vaccinen".
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Att förneka faktumet att dessa så kallade vacciner mot COVID-19 är det dödligaste vaccinet i historien, är extremt farligt och ogenomtänkt när datan finns tillgänglig.

Här ser man tydligt hur fler dött av dessa vaccin än av SAMTLIGA övriga vacciner SAMMANLAGT de senaste decennierna, endast de inrapporterade till VAERS.

index.png
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi kan börja med att slå hål på myten om att "vaccinet" skulle hindra dödsfall.
Israel (a.k.a. Pfizrael) är intressant att titta på då de har varit snabbast på att införa vaccionsprogrammen och har hela tiden haft högst vaccinationsgrad i världen samt endast använt sig av Pfizers genterapi-produkter.

Nedan är en graf över dagliga dödsfall. De röda strecken visar datum för rollout av respektive dos. Resultaten kan ni tydligt se själva.
View attachment 477950
Tydligt att se är att smittan fortsätter som vanligt efter vaccinationsprogrammet startat och dödsfallen är fler än någonsin.

Om "vaccinen" aldrig designats eller testats för smittskydd och empirin inte heller tyder på något smittskydd...varför har man då påstått det i myndigheter och media? Varför skulle vi införa vaccinpass om vaccinet inte minskade smittan?

Om "vaccinet" varken skyddar mot smitta eller död, varför ska man ens ta det?

Intressant är också att symtom på COVID-19 och biverkningar av "vaccinet" är oskiljbara varför man skäligen kan fråga sig om anledningen till att fler dör efter vaccination är att det faktiskt kan vara vaccinen som i huvudsak tar död på folk?

Dessutom är nu som sagt överdödligheten i Europa bland barn 0-14 är närmare 840% högre sedan vaccinationsprogrammen.

I länder som USA är sedan vaccinationsprogrammen den vanligaste dödsorsaken "okänd".

Varför föds det rekordfå barn i Sverige sedan 9 månader efter vaccinationsprogrammet?

De flesta vaccin som nekats godkännande pga biverkningar har ratats vid allvarliga biverkningar och dödsfall runt 5-20 st ungefär beroende på fas. Varför är det ok när vi bara i Sverige närmar oss 500 anmälda dödsfall och vi vet att anmälningsgraden är mellan 2-10% vilket betyder att närmare 5000 Svenskar dödats av "vaccinen".
Ja, det är något liknande den kurvan jag är efter.
Tidsaxeln och de röda strecken är perfekt!
Men jag skulle vilja ha antal vaccinerade av befolkningen i %, totalt antal smittade och dödsfallen uppdelade på vaccinerade och ej.
Då borde man ju då kunna se alla samband.

Jag tror nog, iom att det är Israel, att det vaccinerades ganska brett runt, och strax efter, de röda strecken.
Uppåt 80-85% för dos 1 och 2?
BTW ang röda strecken så var väl just en kritik som angavs gällande Israel att dos 1 och 2 låg för tätt?

Bara utifrån denna kurva skulle det ha kunnat varit endast ovaccinerade som dog (även om jag på intet sett tror det).
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Men jag skulle vilja ha antal vaccinerade av befolkningen i %, totalt antal smittade och dödsfallen uppdelade på vaccinerade och ej.
Problemet med det är att man globalt definierar alla vaccinerade som ovaccinerade de första 14 dagarna när de flesta allvarliga biverkningarna (som är oskiljaktiva från COVID) äger rum samt att definitionen "vaccinerad" delades upp i 1 och 2 doser för att sedan endast ersättas av "FULLT vacinerad" som då innebar samtliga doser än så länge. Varför vaccinationsgraden kan ses gå både upp och ned på samma befolkning.
Du räknas alltså idag inte som fullt vaccinerad om du bara tagit 3 doser.
Jag tror nog, iom att det är Israel, att det vaccinerades ganska brett runt, och strax efter, de röda strecken.
Uppåt 80-85% för dos 1 och 2?
Ja på bara 2 v var redan 10% vaccinerade och strax efter var 90% av riskgruppen vaccinerad. Över 50% var vaccinerade i mars -21. Då högst vaccinationsgrad i världen.
BTW ang röda strecken så var väl just en kritik som angavs gällande Israel att dos 1 och 2 låg för tätt?
Precis. De första veckorna efter ALLA typer av vaccin så är kroppen mer mottaglig för infektion pga att kroppens immunförsvar är upptaget med att hantera vaccinet. Detta är varken nyheter eller kontroversiellt. Dessa konstanta påfyllnader är alltså en av orsakerna till ökad smittspridning och alldeles för tätt motverkar de sitt egna syfte.
Bara utifrån denna kurva skulle det ha kunnat varit endast ovaccinerade som dog (även om jag på intet sett tror det).
Även om någon skulle kunna påstå det så kan vi utesluta det enbart genom logiken att om vaccinen var effektiva skulle det i så fall ha dött betydligt fler före vaccination när beredskapen var lägre samt viruset mer dödligt. Istället ser vi motsatsen i statistiken. Mångfaldigt fler dödsfall totalt och dubbelt så många dödsfall per dag när majoriteten var vaccinerade samt virusmutationerna mindre farliga.

Bara här i Sverige är det ju främst vaccinerade på IVA trots att man då inte justerat för alla "ovacinerade" som "bara" fått 1-2 sprutor eller precis fått sin fjärde inom 14 dagar.

Jag ska förtydliga lite mer så att man lättare kan jämföra sida vid sida men som sagt. När myndigheterna fifflar med statistiken blir det svårt att skilja på vaccinerade och ovaccinerade.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, det är något liknande den kurvan jag är efter.
Tidsaxeln och de röda strecken är perfekt!
Men jag skulle vilja ha antal vaccinerade av befolkningen i %, totalt antal smittade och dödsfallen uppdelade på vaccinerade och ej.
Då borde man ju då kunna se alla samband.

Jag tror nog, iom att det är Israel, att det vaccinerades ganska brett runt, och strax efter, de röda strecken.
Uppåt 80-85% för dos 1 och 2?
BTW ang röda strecken så var väl just en kritik som angavs gällande Israel att dos 1 och 2 låg för tätt?

Bara utifrån denna kurva skulle det ha kunnat varit endast ovaccinerade som dog (även om jag på intet sett tror det).

Kolla här kanske? Finns mycket data att plocka fram.


Jämför tex med

Nu i sista länken noterade jag att Sverige hade en överdödlighet på ända uppåt 14% nu i augusti. Alltså knappast orsakat av c19.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Problemet med det är att man globalt definierar alla vaccinerade som ovaccinerade de första 14 dagarna när de flesta allvarliga biverkningarna (som är oskiljaktiva från COVID) äger rum samt att definitionen "vaccinerad" delades upp i 1 och 2 doser för att sedan endast ersättas av "FULLT vacinerad" som då innebar samtliga doser än så länge. Varför vaccinationsgraden kan ses gå både upp och ned på samma befolkning.
Du räknas alltså idag inte som fullt vaccinerad om du bara tagit 3 doser.

Ja på bara 2 v var redan 10% vaccinerade och strax efter var 90% av riskgruppen vaccinerad. Över 50% var vaccinerade i mars -21. Då högst vaccinationsgrad i världen.

Precis. De första veckorna efter ALLA typer av vaccin så är kroppen mer mottaglig för infektion pga att kroppens immunförsvar är upptaget med att hantera vaccinet. Detta är varken nyheter eller kontroversiellt. Dessa konstanta påfyllnader är alltså en av orsakerna till ökad smittspridning och alldeles för tätt motverkar de sitt egna syfte.

Även om någon skulle kunna påstå det så kan vi utesluta det enbart genom logiken att om vaccinen var effektiva skulle det i så fall ha dött betydligt fler före vaccination när beredskapen var lägre samt viruset mer dödligt. Istället ser vi motsatsen i statistiken. Mångfaldigt fler dödsfall totalt och dubbelt så många dödsfall per dag när majoriteten var vaccinerade samt virusmutationerna mindre farliga.

Bara här i Sverige är det ju främst vaccinerade på IVA trots att man då inte justerat för alla "ovacinerade" som "bara" fått 1-2 sprutor eller precis fått sin fjärde inom 14 dagar.

Jag ska förtydliga lite mer så att man lättare kan jämföra sida vid sida men som sagt. När myndigheterna fifflar med statistiken blir det svårt att skilja på vaccinerade och ovaccinerade.
Kolla här kanske? Finns mycket data att plocka fram.


Jämför tex med

Nu i sista länken noterade jag att Sverige hade en överdödlighet på ända uppåt 14% nu i augusti. Alltså knappast orsakat av c19.
Här är döda va c19 och vaccinationerna. Det ser nästan ut som att dödligheten var på väg att avta redan innan det börjat vaccineras i någon större utsträckning.
Ja, ska försöka sammanställa bara alla kunder vill sluta ringa! :gnissla

Ja, det är ett problem med hur man räknas som "vaccinerad".
Så för detta skulle jag egentligen vilja ha from spruta ett dag ett.
(Kanske kan kompletteras med dos 2,3 och antal veckor.)

Att jag vill ha dessa kurvor är just för att utesluta godtyckliga slutsatser sas.
Mitt exempel "endast ovaccinerade har dött" eller dit där "logiken" säger.
Jag säger inte att du har fel bara att jag vill utesluta slutsatser om det går.

Jag har för mig att när Two Stroke samlade siffror här så var ovaccinerade ganska övertaliga på IVA?
Kan ha varit innan omikron kanske?

Om jag någonsin gör kurvan bör man ha ett blått streck med då omikron blev dominant.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Att det skyddar andra är/var väl bra ursäkt nog för att det skulle vara krav i offentliga miljöer?
Problemet är att folk inte vet hur man använder munskydd och gör det värre än om de struntat i det helt och hållet.
De flesta smittöverföringar har väl ändå skett just när folk varit ute på arbeten, butiker etc innan de fått symptom. Efter symptom stanna ju faktiskt de flesta hemma, särskilt under pandemin.
På mitt jobb var det sååå många med mask som tog av den först när de kom nära för att kunna prata?‍♂️ eller helt enkelt klev in på 30-50 cm utan att inse vad de gjorde. Förmodligen var de alla för vaccinpassen också?‍♂️?‍♀️ Den som varit illa tvungen att åka pendeltåg och tunnelbana vet att där försvann all logik runt avstånd.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Ja, ska försöka sammanställa bara alla kunder vill sluta ringa! :gnissla

Ja, det är ett problem med hur man räknas som "vaccinerad".
Så för detta skulle jag egentligen vilja ha from spruta ett dag ett.
(Kanske kan kompletteras med dos 2,3 och antal veckor.)

Att jag vill ha dessa kurvor är just för att utesluta godtyckliga slutsatser sas.
Mitt exempel "endast ovaccinerade har dött" eller dit där "logiken" säger.
Jag säger inte att du har fel bara att jag vill utesluta slutsatser om det går.
Jag vet. Man behöver ha både hängsle och svångrem när man lägger fram argument men ändå vill inte folk lyssna när de redan bestämt sig. Tur att det inte gäller alla men kognitiv dissonans är kraftfullt. Att få reda på att tomten inte fanns var jobbigt vid 4 men verkligen ingenting man vill komma på långt upp i vuxen ålder. Det är ett hårt slag mot egot och självkänslan. Ett bevis på att man låtit sig luras. Ingen behöver vara avundsjuk...vi blir alla lurade.
Jag har för mig att när Two Stroke samlade siffror här så var ovaccinerade ganska övertaliga på IVA?
Kan ha varit innan omikron kanske?

Om jag någonsin gör kurvan bör man ha ett blått streck med då omikron blev dominant.
Egentligen har det alltid varit huvudsakligen vaccinerade på IVA sedan majoriteten blivit vaccinerad. Att man inte räknade med de som senaste 14 dagarna fått sprutan eller alla de mindre avdelningar med 3 eller färre platser som man utlämnade pga diskretion har vänt upp och ned på verkligheten. Eftersom sprutan aldrig skyddat mot smitta utan tvärtom ökat smittan genom att ge folk en falsk trygghet som nyvaccinerad så var det bara en matematisk fråga om vaccinationsgrad i landet innan det skulle bli så.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
En professor i matematik klargör på ett enkelt sätt hur fifflet med statistiken och placebo har vänt upp och ned på antal vaccinerade/ovaccinerade sjuka.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top