Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är ett generellt råd att inte lita på uttalanden från diktaturer.
Jag har faktiskt missat att man har foliehatt för att man tror att viruset kom från ett labb.
Jag har haft min foliehatt 75% på sedan jag hörde att det forskades på just sådana virus i Wuhan.
Jag tyckte tydligen det var 75% klart i maj -21.
Det är väl fortfarande inte 100% men nog är den påskruvad hårdare än 75% idag.
👩‍🍳 (Det närmaste foliehatt jag hittade.)

BTW: var är zoda?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det sätter lite perspektiv på fenomenet med politiker som vill styra nyhetsflöden. Som när Maggan ville ha ett sanningsministerium för några år sedan.
Eller som nu när dom föreslog att det skulle bli olagligt att förneka förintelsen vilket iofs bara skulle drabbat idioter men samtidigt skulle varit ett litet men farligt steg i riktning mot ett totalitärt samhälle.
Vad hette det där Orwellska som infördes, faktiskt.se? Ullenhag hade ju sina tio myter tidigare också.
Detta tycker jag det är läge att dra upp till ytan nu, eller som Kent säger det, Då som nu för alltid.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad hette det där Orwellska som infördes, faktiskt.se? Ullenhag hade ju sina tio myter tidigare också.
Detta tycker jag det är läge att dra upp till ytan nu, eller som Kent säger det, Då som nu för alltid.

Faktiskt är nedlagt men de självutnämnda experterna finns kvar med sina subjektiva granskningar.
Jag är lite kluven till det, det är väl alltid bra om någon gräver fram sanningen men i den negativa vågskålen ligger ju det faktum att dessa tenderar att inte vara så objektiva som de själva tror och utger sig för att vara.

Lite som här på forumet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som framgår i tråden skrev jag första inlägget i ämnet utan att citera någon. Det var alltså inte riktat till någon särskild. Sen valde du att svara och citera mig och jag fortsatte diskussionen på det sättet. Att jag svarar med citat betyder alltså inte att jag anklagar någon för något, utan att det jag svarar på något sätt relaterar till det som den jag citerar har skrivit. Så funkar åtminstone normala samtal mellan människor i min värld.

Annars skulle man ju lika gärna kunna tolka "det som för 4-5 år sedan betraktades som konspirationsteorier från foliehattar" som att du anklagade mig för att kalla folk foliehattar, men så tolkade jag inte alls det, eller borde jag gjort det?

Du var nog inte så aktiv i tråden då tror jag för ifall jag hade nåt minne av att du gjort nåt sånt så skulle jag nog ha grävt fram det och slängt fram det.

Beträffande ursprunget så tror jag bara att det var en person i tråden som försvarade den så kallade vetenskapen om källan till smittan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du prickade på månaden rätt för mig. Jag tror nästan att du gjort lite arkeologiska utgrävningar på forumet.

Så här i halvtid kan man väl redan konstatera att räntan ska ner ganska mycket för att äta upp den vinst tajmingen gett så här långt.
Jag tänkte mest startdatum för pandemikäbblet, för egen del skulle en mer fördelaktig kalkyl förmodligen bli 2020-04-01 - 2030-03-31 eller möjligen ännu en månad senare.

Men ja,, borde tagit tio år

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...