GixxerJensa skrev:VARFÖR! sålde jag min ktm380sx???! Skulle haft den nu med finndubb på
MrX skrev:Vilken årsmodell har du?
Hur menar du då att starta upp den? Varmkörning osv?
Vad kör du med för bestyckning då?
//Niklas
Jag såg där på den bifogade länken du hade att det fanns finndubb på den sidan.
Vad ligger dem på i pris?
//Niklas
doordie skrev:Den som inte bestyckar en tvåtakt om det är +25 eller -25 har definitivt
ingen aning vad som är "Rätt" bestyckning och har antagligen "tokfett"
bestyckat på sommaren. :kocko
//doordie
MrX skrev:Vilken årsmodell har du?
Hur menar du då att starta upp den? Varmkörning osv?
Vad kör du med för bestyckning då?
//Niklas
tyvärr den är på nästan 80mb tror jag,nån som kan ta den på msn och lägga upp?Loy skrev:Är den inte för stor så testa att lägga upp den på www.putfile.com
skulle bra gärna vela veta hur stor skillnaden är mellan att kicka igång en cr500 mot min FE 501. 2taktarna måste väl ändå vara lättare att få igång iom lägre komp samt tändning för varje varv.Brännström skrev:en 93:a, som Jösse säger så är det inte som att kicka en 125/250,man får oftast bara ett kolvslag på sig.Jag tycker min 500 är betydligt mer tungkickad än kompisarnas 250,men jag har lärt mig att kicka igång min sittandes nu
182 på huvudmunstycket,nål och lågfarts har jag ingen aning om!
tyvärr den är på nästan 80mb tror jag,nån som kan ta den på msn och lägga upp?
philsson skrev:skulle bra gärna vela veta hur stor skillnaden är mellan att kicka igång en cr500 mot min FE 501. 2taktarna måste väl ändå vara lättare att få igång iom lägre komp samt tändning för varje varv.
Olof Eriksson skrev:Nog är det tyngre att kicka fyrtakt nog, iaf de större hojjarna. 400 och 450 går ganska bra, där äre mest veva, däremot de större typ husa 650 får man trycka till ordentligt på.
CR500 har så kort kick dock, så den blir tung å kicka just därför. Kan tänka mig att de e ganska lika 501/CR500.
Förövrigt så fick jag kicka min polares CR500 de första gångerna han körde med den, för han fick inte igång den själv Och han väger dubbelt så mycket som jag...
Jag menar inte att den inte räcker till, men att det blir tyngre å kicka den jämför med andra pga det.Jag heter Lasse skrev:En CR500:a ska starta på första kicken, undantagsfall andra kicken. Annars är något inte som det ska.
Kort kick? Tycker den räcker till.
Vikten spelar ingen roll när man kicka igång den. Bara teknik. Kan vara lite bökigt om man har hög kompression iofs.
Jag heter Lasse skrev:En CR500:a ska starta på första kicken, undantagsfall andra kicken. Annars är något inte som det ska.
Kort kick? Tycker den räcker till.
Vikten spelar ingen roll när man kicka igång den. Bara teknik. Kan vara lite bökigt om man har hög kompression iofs.
huvudmunstycke 175-182 beroende på temp
tomgång 55-65
Allt detta står i manualen.
Är du snäll kanske jag kan sälja en av mina tre.
MrX skrev:Vad har du för extra munstycken?
Jag är intresserad av dem
doordie skrev:(Tips,finns en del KX500 billiga på blocket om man vill bli "grön"! )
//doordie
Brännström skrev:Hur är kawas 500 motför hondas i karaktär och allmännt? Skulle verkligen vilja prova en kawwa 500
doordie skrev:Kan tillägga att jag kört klassikern(stångebroslaget,ränneslätt och gotland) i år på kx500
//doordie
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |