CR 500R Motard, helrenovering!

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Hejsan alla glada!

Bakrund:

Jag hade en incident http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121162 tidigare i år. Tanken var att jag bara skulle fixa kedjan och fortsätta köra. Men det spårade ut, nu är tanken att fixa crossen till en riktig SM och renovera den totalt både kosmetiskt och mekaniskt.

Tomten kom tidigt i år och jag fick grejerna som jag beställde igår 14.00, idag! Riktigt nöjd med servicen och hjälpsamheten på Raceshop i Halmstad. 15% på allt fick jag också bara för att dom hade höjt priset på mekpallen med 40 kr!

Det som köptes var;

*Mekpall
*All plast

Det som ska göras nu är;

*Ramen ska lämnas in för blästring och pulverlackering
*Motardfälgarna ska lämnas iväg för lite massage dom också sen ska de lackas och poleras upp till superglans infinner sig! Tack Ravetrancer för putstården

Det som ska göras mekaiskt;

*Kolv ska bytas
*Nytt avgassystem
*Motorn ska få sig en allmän genomgång där allt som kan ska lackeras och poleras upp. Utseende är viktigt! :)
*Ska kolla nya skivor fram, vill helst ha två skivor modell gigantiska fram. Ska se hur det jag ska lösa detta! Tips emottages tacksamt!

Här kommer lite bilder på hur det ser ut i mitt vardagsrum just nu. Lägenheten befinner sig på tredje våningen utan hiss :gnissla Men men, tack Bobo för hjälpen att bära upp henne!
 

Bifogat

  • Bilderna 002.JPG
    Bilderna 002.JPG
    60.9 KB · Visningar: 267
  • Bilderna 004.JPG
    Bilderna 004.JPG
    38.2 KB · Visningar: 181
  • Bilderna 009.JPG
    Bilderna 009.JPG
    56.4 KB · Visningar: 180
  • Bilderna 001.JPG
    Bilderna 001.JPG
    104.5 KB · Visningar: 258

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
Heja heja låter kul :D räknar du med att vara klar till våren? skaru tävla nått med den då?
Skaru trimma nått?
Nu får du hålla tråden väll uppdaterad men massor av bilder :D
Lycka till!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Gött bygge, hur gammal är hojen?
Tänker du LV-regga den eller ska du köra bana?
Ltcka till.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Najs!

Du kan ju inte lämna en sån där hoj utan att slå på ett fint Hgs avgas och ägna dig ett par timmar å cylindern!!!

Cr 500 :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
du behöver ju inte 2 skivor fram..
ett riktigt bromsok o en 320 skiva gör jobbet..
vill du snika så köp ett ok o handtag från en sporthoj o fixa egen adapter..

på dr800 har jag en fzr 1000 pump samt ok..
va meningen jag skulle ha 2 st men ångrat mig. räcker sjukt långt..
grym känsla vart de med..
pumpen är ju för 2 ok me n funka över förväntan med 1.
bes gubben va nöjd när han hade provkört :)

sen e ju vikten inget du vill ha..
ska du ha nav med 2 skivor blir de ju från nån annan större on/offroad hoj o dom naven e ju tyngre antar jag.
de + extra ok o extra skiva gör ju sitt.


annars..stenhård hårdrock :yoparty
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
SCRAP skrev:
2670827 Heja heja låter kul :D räknar du med att vara klar till våren? skaru tävla nått med den då?
Skaru trimma nått?
Nu får du hålla tråden väll uppdaterad men massor av bilder :D
Lycka till!

Alla räknar väl att vara klara till våren, men vad som blir verklighet är en annan sak :näsblod Men jag ska ju inte göra så jätte mkt med den så jag hoppas till våren ja!

Tävla ska jag inte göra, trim, ja där får vi se! Målet är utseendet till att börja med i alla fall!

rallyfisken skrev:
Gött bygge, hur gammal är hojen?
Tänker du LV-regga den eller ska du köra bana?
Ltcka till.

Det är en -95. Och jag vet inte om det går att LV-regga den. Ska kolla upp det, går det så är det väldigt intressant!

ozeo skrev:
du behöver ju inte 2 skivor fram..
ett riktigt bromsok o en 320 skiva gör jobbet..
vill du snika så köp ett ok o handtag från en sporthoj o fixa egen adapter..

på dr800 har jag en fzr 1000 pump samt ok..
va meningen jag skulle ha 2 st men ångrat mig. räcker sjukt långt..
grym känsla vart de med..
pumpen är ju för 2 ok me n funka över förväntan med 1.
bes gubben va nöjd när han hade provkört

sen e ju vikten inget du vill ha..
ska du ha nav med 2 skivor blir de ju från nån annan större on/offroad hoj o dom naven e ju tyngre antar jag.
de + extra ok o extra skiva gör ju sitt.


annars..stenhård hårdrock :yoparty

Okej, tack för svaret! Ska kanske strunta i att ha två st då. Får se vad jag tar. Skriver så fort jag har köpt!

Så här långt har jag kommit nu iaf, ska köra till jobbet nu så jag hinner inte mer ikväll! Ha det allihopa!
 

Bifogat

  • Bilderna 014.JPG
    Bilderna 014.JPG
    141.4 KB · Visningar: 235

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
<micke> skrev:
2670835 Najs!

Du kan ju inte lämna en sån där hoj utan att slå på ett fint Hgs avgas och ägna dig ett par timmar å cylindern!!!

Cr 500 :tummenupp

Jag får se vad det blir i motorväg, ska dra iväg ett PM till Dr. Bike här på forumet när det blir dags! Har du en hemsida till HGS?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Espen skrev:
2670814 Hejsan alla glada!

Bakrund:

Jag hade en incident http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121162 tidigare i år. Tanken var att jag bara skulle fixa kedjan och fortsätta köra. Men det spårade ut, nu är tanken att fixa crossen till en riktig SM och renovera den totalt både kosmetiskt och mekaniskt.

Tomten kom tidigt i år och jag fick grejerna som jag beställde igår 14.00, idag! Riktigt nöjd med servicen och hjälpsamheten på Raceshop i Halmstad. 15% på allt fick jag också bara för att dom hade höjt priset på mekpallen med 40 kr!

Det som köptes var;

*Mekpall
*All plast

Det som ska göras nu är;

*Ramen ska lämnas in för blästring och pulverlackering
*Motardfälgarna ska lämnas iväg för lite massage dom också sen ska de lackas och poleras upp till superglans infinner sig! Tack Ravetrancer för putstården

Det som ska göras mekaiskt;

*Kolv ska bytas
*Nytt avgassystem
*Motorn ska få sig en allmän genomgång där allt som kan ska lackeras och poleras upp. Utseende är viktigt! :)
*Ska kolla nya skivor fram, vill helst ha två skivor modell gigantiska fram. Ska se hur det jag ska lösa detta! Tips emottages tacksamt!

Här kommer lite bilder på hur det ser ut i mitt vardagsrum just nu. Lägenheten befinner sig på tredje våningen utan hiss :gnissla Men men, tack Bobo för hjälpen att bära upp henne!

Ser riktigt ball ut. Var har du tänkt köra med hojen ifall den inte blir reggad? Vet du någon bra bana här i närheten?
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
ola_sandin skrev:
2675651 Ser riktigt ball ut. Var har du tänkt köra med hojen ifall den inte blir reggad? Vet du någon bra bana här i närheten?

Jag tänkte åka till SBP på onsdag och fråga vilka krav dom har för LV registrering. Jag antar att det är både utsläpp och decibelkrav så jag tror chansen är rätt liten för att det går att göra! Sen vill dom väl ha ett fordonsintyg också, och jag tror inte jag kommer få något sådant av Honda :gnissla

Men samtidigt, vet att i Belgien och Holland så finns dom gatreggade så en omöjlighet är det kanske inte! Får se...

Vart jag ska köra om jag inte får den reggad vet jag inte, vet inte om någon bra bana så det blir väl i öde industriområden kanske... vet faktiskt inte!

Hoppas du haft en bra julafton!
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Riktigt häftigt projekt! Men för att få den regad blir det nog en massa strul kan jag tro. Ska väl vara som amatörbyggt fordon i så fall.
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Hur går det eg.? Hittade en fin Cr 500 på blocket o man blir ju lite sugen på en SM.. SÅ uppdatera fö f.n!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top