YamahaJojje
Hojlös
av dem var juh 90:an snyggast!Supermoto skrev:Eftersom jag inte har nåt liv (och ändå snart får kicken) kommer här några årsmodeller...
1982
1987
1988
1990
1996
1999Motardkittad
av dem var juh 90:an snyggast!Supermoto skrev:Eftersom jag inte har nåt liv (och ändå snart får kicken) kommer här några årsmodeller...
1982
1987
1988
1990
1996
1999Motardkittad
Icarus skrev:Är det skiva bak på 88:an tro? Har iof hittat en CR500 -91 för nån tusenlapp mer som verkar lite mer intressant.
Tack för alla svar hittils
det var sista modelen va?farmerlip skrev:Ta -91:an istället. Den motorn är bättre.
YamahaJojje skrev:det var sista modelen va?
LasseR6 skrev:Fördelen(?) med rörlig avgasport är att man får bra flås i spisen genom hela registret. På hondan(orginal) kommer effekt på samma sätt som vatten kommer ur en hink som man vänder uppochner. Massor på en gång och sedan händer inget(nu pratar vi högvarv). När man sedan petar i nästa växel förlängs armarna med ca 1 dm.
Blir lite jobbigt att åka så.
Så "lösningen" blir att man höjer portarna för göra hojen snällare på låg/mellan och elakare på högvarv samt att den varvar mer.
Kawan har jag hört ska vara brutal genom hela registret, men ha en känsligare motor. Något med ramlagren eller något har jag för mig.
Skulle vilja bänka min, men verkar inte få tid till det.
Nej, inte för att få ett effekt-runk-papper utan för att se vilken skillnad olika ljudämpare gör för vridet/effekten/varvvilligheten.
Vet att jag kan provköra och kolla det den vägen, men då gör man ju inte en så objektiv utvärdering.
YamahaJojje skrev:Kolla in den här http://www.servicehonda.com/CR500AF.html den vill jag ha som motard!
devetdu skrev:min gammle 98a
LasseR6 skrev:Schysst!
Varför övergav du den "sanna" 2-taktsläran?
Silwer skrev:kontrollen över greppet rent allmänt är överlägset på en 4t, personligen saknar jag inte 2t speciellt mycket.
Men en gammal it490 kan ni ropa till om ni har att sälja
devetdu skrev:min gammle 98a
YamahaJojje skrev:Om du kan ta dig till tyskland finns denna!
Per skrev:passar hjulen rakt av mellan CR och XR?
JA det går att fixa! E dem reggade i Tyskland kan inte bilprovningen hindra det!Hagster skrev:Vaffan, är den gatreggad? Går det att fixa så den är gatreggad i Sverige med? Fan va grymt det vore isf...
Ja hehe korkade eu regler!Icarus skrev:Det går alltså inte att regga en CR500 i Sverige, men om den är reggad i något annat land o man importerar den så går det?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |