CR500AF konverterad med CRF450 '02 Alu-ram

moddlaren

Guest
K-Man Hur får du upp den i 170? Måste vara slö isf. Min GPS visar knappt 150 max men har ju bra klipp dit :D[/QUOTE skrev:
Den har en kopia på YZ longrod motorn som gick i öppna usa mästerskapen så det är runt 50-55 hp och ett otroligt långt register ypvs,n går ej i före 130km. drevning 17-40 original 14-51. slö? nä stånkorna är en bra bit efter:))

men jag har ett problem letar kylare det blir my värme, hur stora är cr500 kylarna i höjd?? dom ser ut att ha samma anslutningar som yz,n.

sorry för ot skall inte upprepas

mvh

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Mycket effekt har sina biverkningar. Nu är det andra gången kedjan går av. Smorde innan jag gav mig ut och clipset satt i.... :brynad

Kedjebrott800.jpg

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu är ett komplett nytt FMF avgassystem beställt :)

Risken är stor att motorn åker tillbaks i stålramen över vintern för skogs- och islekar. Lättare att göra så än att få till bromsen och fjädringen mot crossfälgar (som jag inte har) i aluchassit.

Last edited:

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Hej håller själv på att rädda en E-reg CR 500 89, har du tipps på var jag hittar komplett plast och ljuddämpare.
Mvh Ulf

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hej håller själv på att rädda en E-reg CR 500 89, har du tipps på var jag hittar komplett plast och ljuddämpare.
Mvh Ulf
Kolla med Johnnymannen på www.soe.se
Han har mycket cirkulation på CR5-grejor men oddsen att han har det där över är små tyvärr. Krokodilen hade ett DEP-system till salu för ett tag sen tror jag. Säkert gått...

Crackpipe

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2012
Hoj
Dom flesta
Till k-Man,snyggt byggt! vill du sälja din gamla russinböj nu när du köpt ett nytt? jag håller på att bygga ihop en Husqvarna cr med en Maico 500 motor och skulle då behöva en krök, mest för att se hur mycket som behöver ändras innan jag köper en ny.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Till k-Man,snyggt byggt! vill du sälja din gamla russinböj nu när du köpt ett nytt? jag håller på att bygga ihop en Husqvarna cr med en Maico 500 motor och skulle då behöva en krök, mest för att se hur mycket som behöver ändras innan jag köper en ny.
Det kan jag kanske göra, även om jag har svårt att sälja saker :) Påminn mig med ett PM framöver så får vi se om jag tagit mig an 500'an då. Just nu står ett annat projekt på bänken :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Fan K-man! varje gång jag ser din tråd bläddrar jag förbi din film på youtube och ha begäret bara exploderar.

Skulle fan vilja da din hoj i den ramen, montera på annan gaffel och sving om så behövs samt krashkåpor + dreva den lite så man får ut lite högra fart på rakorna och piska den på bana.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...ha begäret bara exploderar.
... piska den på bana.
Vet inte vilken av filmerna du tittat på men den funkade ju hyfsat på Sviestad i nuvarande skick :D
Jag tror inte att denna motorn skulle passa så bra i ett gatchassi. Registret är så jäkla kort :rolleyes:
Iof har väl ganska få tvåtaktare 'Gixxerregister' öht :lol

Förstår ditt habegär. Den är oerhört rolig :tummenupp

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vet inte vilken av filmerna du tittat på men den funkade ju hyfsat på Sviestad i nuvarande skick :D
Jag tror inte att denna motorn skulle passa så bra i ett gatchassi. Registret är så jäkla kort :rolleyes:
Iof har väl ganska få tvåtaktare 'Gixxerregister' öht :lol

Förstår ditt habegär. Den är oerhört rolig :tummenupp

Den filmen då din polare testade den, och självklart de andra filmerna.

Smartast är ju att behålla den i alu ramen du har passat in den i och bara byta gaffel osv.

Självklart har den inte samma register på gixxer litern men låg vikt och en psyko-motor är alltid kul!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu är 500-rovan tillbaka i stålramen inför is-säsongen och nya FMF-systemet är monterat. Va gött det låter!! Tvååriga dottern ville åka med. Gissa om hon var coolast i pulkabacken när vi rullade upp dit på en CR500 :D

http://youtu.be/MMPaZrL3LAA

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...