Cralle SVENSK MÄSTARE IGEN!!!!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Min tippning inför loppet slog in när det gällde Jimmy. Oddsen emot var iofs inte särskilt höga. Jimmy brukar tyvärr vurpa så fort det blir viktigt.

Synd att man inte var där, även om jag är tacksam över att jag slapp gå upp tidigt dagen efter en rejäl fest.

Cralle är det enda proffset i Sverige. Jag är impressed, som vanligt.

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Suzuki sv650s
Jag var också där o såg kraschen, hoppas det inte var nått allvarligt med Lindström, det var en rätt otäck highsider han fick. Har lite halvtaskiga bilder på det om intresse fins.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag såg kraschen, satt i pariserkurvan, själva smällen var inte så otäck men man såg på jimmy att han hade ont och var omskakad, sen att han inte reste sig upp gjorde inte saken bättre. Hoppas han kryar på sig snart!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Varför har watz börjat köra ss600 har han inte stort hål nog i sin plånbok lr va det så att ett av storteamen hyrde in honom?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Freddy bröt båtbenet vid en krasch på Gelleråsen för en och en halv månad sen. Han tog av gipset i onsdags, men handen var obrukbar för motorcykelåka.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Nyteknik skrev:
Att han skulle köra ifrån fler! Är det så konstigt? :rolleyes:
Ja det är konstigt. En jävla skillnad att ratta 600 eller GP250. Starkt att köra ifrån så många han gjorde på en lånad hoj som inte har mycket gemensamt med vad han kör i vanliga fall. Tror nog att det skulle bli stor skillnad om han hade satsat mer, hunnit träna in sig på cykeln och få till personliga inställningar. Men man kan ju knappast gnälla över prestationen i ett sånt kort gästspel.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag är otroligt impad av Watz resultat. Vissa här har nog inte förstått hur djävulskt fort det faktiskt går i Veidec i år...

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Suzuki sv650s
Som vanligt så är man ju alltid försen med kameran med det här är bara ett par sekunder efter att han har ramlat av.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Re: Cralle mästare igen

mpe skrev:
Det som var sjukt var det faktum att man i år slopat de s.k airfencen som man förut använt sig av på Mantorp. Nu hade man bara de vanliga avåkningszonerna och bildäcken, helt sjukt att man tullar så på säkerheten :mad: :mad:

Kul för Cralle :tummenupp som är en värdig mästare, men jäkligt tråkigt för Jimmy Lindström som hade chansen.

//Matte
:squid

Hoppas Jimmy är ok..

Jäkla Motorevents (för det heter väl banägarnen?) förresten.. Vi hyrde mantorp i våras i Ducceklubbens regi.. Åkte på en extra avgift på 5000 spänn på fakturan för airfence som inte var på plats.. Detta hade inte avtalats eller nämnts i förväg..

Ursäkten var tydligen att det var en avgift som skulle betalas av alla oavsett eftersom det var en förbättring för framtiden eller hur det nu var.. ungefär som att SJ tog extrabetalt i efterhand för att dom ska köpa nya stolar till nästa gång man åker.. suck..

/B

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Jag stod inne i depån på "ovansidan" och kollade.
Vi såg krönet, vänstern, dubbelhögern vid depåinfarten och vänstern ut på start o mål.
på korta rakan mellan dubbelhögern o ut på start/mål var det uppsatt "fence"...ny typ som innehåller "foam" tror jag, men där var det mycket fence iallafall. :tummenupp

Enligt info så var tydligen inte funktionärerna speciellt snabba fram till Jimmy efter smällen. :confused:
Tydligen hade publik ropat åt funkisen att röra på fläsket istället för att promenera bort till Jimmy.... :skrämd
Kan någon verifiera/dementera detta????

Måste ge en stor eloge till Micke Nilsson som äntligen tog sin första Veidec-seger. :bow
Att kunna hålla tillbaka Folkesson är ingen dålig prestation, speciellt inte så fort som den hojen gick. Folke är ju inte direkt dålig som förare heller.
Folke knep väl 3:e platse i SM nu efter Cralle o Jimmy

Watz förtjänar beröm också: Tiderna visar att han skulle kunna bli riktigt farlig på en "traktor" om han fick öva lite.
Som Fredde själv sa: Det är ju lite bökigare att köra om med dessa och det gör ju inte saken bättre att det är ca 60kg mer att bända runt med.... :rock

Hur som helst var det ett väldigt bra race och att de 3 första var över linjen inom 1 sekund gjorde ju inte saken sämre...

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Mattias skrev:
Ehh, ja? Cralle har fått sitt straff.

Ja han fick ett ganska kännbart straff men i mina ögon inte tillräckligt nåt av de han fick.

Regelboken säger omkörning på gulflagg är uteslutning som gäller..

Men det jag mer ämnade det inlägget åt var att varför hacka på Jimmy det var inte han som körde om på gulflagg...

Men hur som helst så är det historia och kan gratta Cralle än en gång för han är en av de bästa vi har här i Sverige...

Och nej jag tycker inte illa om Cralle heller....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gulsnabbtrajja skrev:
Ja det är konstigt. En jävla skillnad att ratta 600 eller GP250. Starkt att köra ifrån så många han gjorde på en lånad hoj som inte har mycket gemensamt med vad han kör i vanliga fall. Tror nog att det skulle bli stor skillnad om han hade satsat mer, hunnit träna in sig på cykeln och få till personliga inställningar. Men man kan ju knappast gnälla över prestationen i ett sånt kort gästspel.

Sen när det dessutom regnar mitt i passen är det inte helt enkelt att ställa in allting, det ser man faktiskt på de flestas tider under helgen. när det absolut fortast redan på fredagen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Att han skulle köra ifrån fler! Är det så konstigt? :rolleyes:

Rätt så konstigt, hade Watz gjort en fullsatsning (gud förbjude!) på Veidec så hade han utan tvivel varit med och slagits om totalsegern. Men som ett enstaka gä´stspel var detta över min förväntan iaf.

Det är bara att inse att i Veidec har vi tre-fyra killar som håller Freddes klass.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Chris Ash skrev:
Rätt så konstigt, hade Watz gjort en fullsatsning (gud förbjude!) på Veidec så hade han utan tvivel varit med och slagits om totalsegern. Men som ett enstaka gä´stspel var detta över min förväntan iaf.

Det är bara att inse att i Veidec har vi tre-fyra killar som håller Freddes klass.

Vilka 3-4 killar är det?

Vad är det för fel på Veidec då? Visst vore det kul att få se honom i VM, men EM är ju inte så skoj för då får jag inte se honom alls. Då är Veidec bättre - det ser man både live och på TV.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
FireSalle skrev:
Vilka 3-4 killar är det?

Vad är det för fel på Veidec då? Visst vore det kul att få se honom i VM, men EM är ju inte så skoj för då får jag inte se honom alls. Då är Veidec bättre - det ser man både live och på TV.

Nu är det bara jag, vissa tycker säkert annorlunda, men åtminstone Cralle och Jimmy tror jag definitivt håller Watz-klass.
Killar som Folkesson, Nilsson och Jansson tror jag definitivt har liknande kapacitet också.

Vad blir man om man åker Veidec, svensk mästare?

Det har ju inte visat sig vara någon våldsamt bra karriärstege.

Dessutom kör man traktorer där.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...