Cralle SVENSK MÄSTARE IGEN!!!!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Veidec är väl iofs den bästa karriärstegen hittills i Sverige, om bara fler kunde söka sig ut i Europa/världen och visa upp sig. Jansson har vunnit EM-race, Jimmy har stått på pallen i VM, Cralle likaså. Man ska inte snöa in på 250 bara för att det är mer äkta, tycker jag. Dock skulle jag kanske inte börja köra Veidec om jag hade kört wildcards i 250-VM, i alla fall inte i brådrasket.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Mattias skrev:
Veidec är väl iofs den bästa karriärstegen hittills i Sverige, om bara fler kunde söka sig ut i Europa/världen och visa upp sig. Jansson har vunnit EM-race, Jimmy har stått på pallen i VM, Cralle likaså. Man ska inte snöa in på 250 bara för att det är mer äkta, tycker jag. Dock skulle jag kanske inte börja köra Veidec om jag hade kört wildcards i 250-VM, i alla fall inte i brådrasket.

Var tror du Freddes chans ligger? Att fortsätta köra 250 eller börja köra Veidec?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mattias skrev:
Veidec är väl iofs den bästa karriärstegen hittills i Sverige, om bara fler kunde söka sig ut i Europa/världen och visa upp sig. Jansson har vunnit EM-race, Jimmy har stått på pallen i VM, Cralle likaså. Man ska inte snöa in på 250 bara för att det är mer äkta, tycker jag. Dock skulle jag kanske inte börja köra Veidec om jag hade kört wildcards i 250-VM, i alla fall inte i brådrasket.

Man kan ju göra det för skojs skull en gång. Men som sagt inte ens med massa backning hemifrån är det enkelt att ta sig vidare ut i världen från veidec heller.
Men siktar man ut i världen ska man nog köra vidare på det man är bäst på. Iofs var väl inte Jimmy helkass på 250 heller ;)
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag stod på första parkett när han fick sin highsider och funktionärerna var inte direkt snabba ur startgroparna. Visst det är inte helt enkelt att springa i sand men jag tyckte ändå att det gick sakta. Airfence hade inte spelat någon som helst roll här, jag vet inte varför den diskussionen kom upp. Han slog inte i något annat än asfalten på banan och där man man inte gärna ha en airfence. Jag tycker inte vi skall gnälla på funktionärerna, dom gjorde vad dom skulle och det gjorde dom bra, det tog ett par varv innan dom fick ut safety-bilen men dom flaggade inte av loppet utan väntade medan abulansen rensade banan, och DET gick fort, dom spillde ingen tid utan på med krage, upp med killen på båren och in i ambulansen fort som fan. Jag har sett hur lång tid det tar i vanliga fall, i trafiken och här gick det i veidec-tempo. Bra jobbat.
Bilden som fastnat i huvet är trots allt ganska komisk. Jimmy, direkt efter att han landat på huvet / axeln, fortfarnde glidandes på magen ser ut att med båda händerna knutna slå i asfalten, typ djävla skit....... Vet inte om det var medvetet eller bara en slump, men det såg precis ut som att han dunkade nävarna i asfalten i ren ilska över att ha crashat bort guldet....

/HW
 
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Från STCC.se
Tänkte på dig när jag såg det Patrik....

------------------------------------
JIMMY NYCKELBEN
Jimmy Lindström fördes till Mjölby sjukhus efter olyckan i finalloppet i VEIDEC Trophy. Från sjukhuset rapporteras...
Jimmy har brutit nyckelbenet, trolig hjärnskakning,kan ha en skada på höften samt är blåslagen.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag stod och filmade i kurvan där Jimmy gick omkull, ska se om jag fått med vurpan men jag tror inte det. Jimmy hade precis åkt förbi och jag filmade förarna en efter en allteftersom de kom genom kurvan.

Jimmy var f ö den ende av av förarna som hade något bakhjulssläpp att orda om i den kurvan, och han hade det dessutom varje gång. Vi trodde att han skulle krasha på varvet innan, han var ruggigt nära då också. Undrar varför bara han hade släpp där hela tiden, körde han mer på gränsen än de andra eller var det kassa inställningar/däck?

Hur har det gått för honom, nån som vet?
Synd som fan... grattis Cralle men jag höll på Jimmy.


Edit: Såg inte HW´s inlägg strax innan mitt, tack då vet man hur det gick iaf....
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag såg hela kraschen från första parkett, Jimmy hade grymma släpp i den kurvan alla varv utom det innan han highsidade, kan inte säga att jag är förvånad över att det gick som det gick. Hans körstil är sevärd men faktum är att Cralle plockade in på Jimmy för varje varv med en körstil som är helt outstanding. Det ser inte ut att gå fort men det gör det! Så Jimmy var nog duktigt stressad, därav kraschen.
Cralle är en klart värdig vinnare tycker jag, dessutom på en helt ny hoj för året, alla minns väl motorproblemen de hade i början av säsongen? Starkt jobbat av Cralle och team och hoppas han fortsätter även nästa år. Vem brydde sig om STCC i helgen? Not me! (Fast Peter Johansson i bil #6 i Sports car challenge som startade sist och ändå vann racet var inte tråkig att se! Tuffaste bilarna denna helg!)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
OT, men jag tycker att Camaro Cup var överlägset roligaste bilrejsingen i helgen. Förare som bjussar på lite till skillnad från STCC som var ett riktigt sömnpiller...
 

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Saxat från Jimmys hemsida


Senaste nytt

--------------------------------------------------------------------------------

Måndag 29 september kl 12:04
Det gör ont att missa ett SM-guld


Kan börja med att berätta att Jimmy mår under omständigheterna bra.
Hög som ett höghus av alla lyckopiller. Något kul måste man ju få ha i allt elände ;-)

Skade läget ser ut på följande sätt: En lättare hjärnskakning, ett brutet nyckelben och allmänt blåslagen, i övrigt intakt.
En ordentlig smäll mot ena höften känns rejält, men tack och lov ingen fraktur där (man kallas väl inte för gummi mannen för inte ;-))

Vad var det igentligen som hände?

Kort kan man sammanfatta det på detta vis.
När starten gick så tog Jimmy snabbt ledningen, drog ifrån och skapade sig en lucka ner till Jansson och "Cralle".
Ganska snart fick Jimmy signaler från depån att "Cralle" knappade in med några tiondelar för varje varv som gick.
Jimmy beslutade sig för att testa ett annat spårval i karusellen för att försöka hitta de felande tiondelarna.
Spåret som Jimmy valde i karusellen (vurp platsen) kunde genererat i att Jimmy antingen tjänat eller förlorat tid, det vet vi inte.
Vad som däremot är säkert är att spårvalet i sig inte var orsaken till vurpan, utan att det i detta spår var lite smutsigare och halare.
Smutsen fick hojen att på eget bevåg bestämma sig för att göra en liten dansuppvisning med Jimmy som ofrivillig rodeo-ryttare på.
Kort och gott kan man säga att detta inte var vad teamet och Jimmy planerat.

Teamet och framför allt Jimmy var inställda på ett tätt och nervpåfrästande race som troligtvis inte skulle avgöras föränn i sista kurvan.
Att sluta en SM-final på sjukhus utan att själv få hämta sitt andra pris och att inte få fira den faktist inte så pjåkiga placeringen tillsammans med teamet, det är vad jag kallar för antiklimax.

Jimmy:
- Grattis "Cralle" till segern.
Jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna sett mig själv kliva överst på pallen igår, men, men..
Jag håller fast vid det jag sagt tidigare, må bäste man vinna och du är en j***l på å köra, så än en gång Grattis!
Hoppas att du inte har några planer på att lägga hjälmen på hyllan, för nu om något så är jag revanschsugen.
Ska bara se till å bli hel igen först, sen blir det gasa av igen.


H/Från en som har ont och nu laddar inför nästa säsong
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top