Creare's olycka

tkdrille

Guest
Vill bara säga några saker. Kul att du klara dig bra och inget allvarligt har hänt. Samtidigt ska man inte heller glömma att yrkesförare har vägarna som arbetsplats och det finns många bilister som inte respekterar det på olika sätt. Kör för långsamt 20km/h under hastighetsbegränsningen, vinglar över hela vägen, gör katastrofala omkörningar som sätter liv i fara, osv... Jag menar bara att man får bemöta andra som man själv vill bli bemött och kunna tänka lite utanför "the box".

Till exempel jag klampar inte in på ditt jobb och styr o ställer och framför allt påpekar att du är kass på någonting och du inte bör jobba med det längre bara för att du skulle göra en lite tabbe någon gång.
Som tkd_rille sa.. man ska inte dra alla över en kant.

Peace out! :tummenupp

De är rätt kriss. Men vi som kör taxi är bara dumma i huvudet och fattar ingenting. Sådana som har just den tanken blåser jag mer än gärna men jag är iallafall ärligt.
Men när någon idiot skriver på detta vis och dra exakt ALLA över en kant så måste man säga till. De finns x antal förare i hela sverige och den som skrev denne medelandet måste leva totalt inne i sin betongdjungel och du du kan lika gärna stanna där inne med.

"Kan ju bara lägga till att varenda taxiförare med utländskt ursprung borde bli av med sina taxikort och körkort.. det slår tammefan ALDRIG fel, de flesta svenska taxiförare kör lugnt och metodiskt och har respekt för andra även om det finns idioter här med."

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Ber om ursäkt, självklart är alla taxichafförer inte idoter. Finns faktiskt många som sköter sig. Däremot om man är dagspendlare som jag och ser hur vissa taxibilar håller på och beter sig och inte alls tänkter på att deras flummiga filbyte kan vara till fara för någon annan så är det lätt att man tänder till när en taxi är inblandad!! Men bra att han klarade sig oskadd iaf:)

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vill bara säga några saker. Kul att du klara dig bra och inget allvarligt har hänt. Samtidigt ska man inte heller glömma att yrkesförare har vägarna som arbetsplats och det finns många bilister som inte respekterar det på olika sätt. Kör för långsamt 20km/h under hastighetsbegränsningen, vinglar över hela vägen, gör katastrofala omkörningar som sätter liv i fara, osv... Jag menar bara att man får bemöta andra som man själv vill bli bemött och kunna tänka lite utanför "the box".

Till exempel jag klampar inte in på ditt jobb och styr o ställer och framför allt påpekar att du är kass på någonting och du inte bör jobba med det längre bara för att du skulle göra en lite tabbe någon gång.
Som tkd_rille sa.. man ska inte dra alla över en kant.

Peace out! :tummenupp

Jo, men yrkeschaffisarna är inte ett uns bättre än bilisterna.
Senaste långturen jag var ute på höll en lastbilschaffis på att trycka in mig i vajerräcket när han mitt under en pågående omkörning vred över i vänsterfilen utan att blinka eller något.
Ett par kilometer vred han över i högerfilen där det fanns en polisbil, också det utan att blinka.

Och under tiden som vägarbetare såg jag en väldigt god mängd lastbilschaffisar som gjorde fullkomligt hjärndöda saker.

Svenskar i svenskreggade lastbilar, så det inte blir något om utländska lastbilschaffisar. De har dumheter för sig med iofs. :)

Tror det är ungefär samma andel puckon i lastbilar som i personbilar, bara det att en lastbil ställer till med mer skada när den plöjer in i något.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jo, men yrkeschaffisarna är inte ett uns bättre än bilisterna.
Senaste långturen jag var ute på höll en lastbilschaffis på att trycka in mig i vajerräcket när han mitt under en pågående omkörning vred över i vänsterfilen utan att blinka eller något.
Ett par kilometer vred han över i högerfilen där det fanns en polisbil, också det utan att blinka.

Och under tiden som vägarbetare såg jag en väldigt god mängd lastbilschaffisar som gjorde fullkomligt hjärndöda saker.

Svenskar i svenskreggade lastbilar, så det inte blir något om utländska lastbilschaffisar. De har dumheter för sig med iofs. :)

Tror det är ungefär samma andel puckon i lastbilar som i personbilar, bara det att en lastbil ställer till med mer skada när den plöjer in i något.

Svenska plåtar är inget man kan lita på idag. öststatschaffisarna kör inhyrda av svenska åkerier nuförtiden..
De har lite annorlunda syn på trafiksäkerhet.

creare

Guest
Men... två olyckor på två veckor...Stillastående vurpa med sådan allvarlig följd.. Köp ingen lott! Får man fråga vad som hände mer precis denna gång?

Denna gång var det verkligen bara helt oturligt. Känns inte alls som om skadan väger upp olyckan om man kan säga så.

Onsdagseftermiddag, man är rätt mör i kroppen, tillräckligt för att bara zick-zacka en liten bit. Väljer o lägga mig i själva kön. Kön blir stillaståendes, jag sätter ner högerfoten. Andas o tittar ut höger mot den vackra utsikten (soligt & gött). Känner av en liten sidovind från vänster, inte spec. kraftig men tillräckligt för att börja vingla till lite.
Tar emot vikten på högerfoten helt men har foten och benet för tätt intill hojen så jag lyckas då inte hålla emot och jag + hoj välter.

När jag precis landat på sidan känner jag att foten gör ont så in i. Försöker lyfta bjässen men lyckas först inte. Då börjar jag vrida på mig o ta mig för huvudet i ren panik. Gjorde så sjuuuuukt ont.
Får dessa superkrafter man hört talas om o lyckas lyfta hojen så pass att foten kan slinka ut under hojen.
Därefter reser jag upp hojen med 100% stöd på den brutna foten o sätter mig på den. Antagligen adrenalinet som gjorde att jag inte "kände" att den var bruten då.
Körde nästan 2 mil efter hem och sen insåg jag att det här är nåt galet så det var bara att åka till st. görans akutmottagning.

Lite folk faktiskt så fick vård relativt snabbt. Under de första 2 timmarna var det bara typ 4 pers efter att jag kom in.

röntgenbild;
268290_10150685966660386_634370385_19334027_3624111_n.jpg
Fotknölen nästan alla människor har på insidan av fötterna, större delen av den fotknölen bröts av i smällen så den satt helt löst. Fick även en rätt grov spricka lite längre upp, dvs totalt 2 frakturer.

Så nu är det gips i tre veckor, sen ska jag byta till ett nytt alt. få en plastskena (i bästa fall) som jag ska ha i ytterligare 3 veckor.
Total återhämtningstid för att få 100% skick är på 2,5 månader. Läkarna räknar med 100% återställning.

Pga gipsets risk att ge blodproppar (som ofta gillar vader, där mitt gips sitter) har jag fått sprutor som jag skall ta varje dag i typ 10 dagar förutom övrig medicinering.

Vad jag gör på dagarna nu? -Har ont, jäävligt ont...
Man är inte heller van ännu vid att man har titanskruvar o brickor i foten, känns jävligt onaturligt.

För att dämpa detta har jag morfin av två varianter samt en jävla massa alvedon. Känner ni vinny finns han här till o från också, bra kompis.

Annars har jag fixat en sprillan ny ajfön 4 + några nya xbox-spel (SBK 2011 + Just Case 2 bl.a.) som jag ska fördriva min sjukskrivningsperiod med :yoparty
Blir en sh.com häng också ;)

må gött alla!

//creare

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det är så trist när en sån liten detalj(fötterna för nära mcn) gör att säsongen tar slut på ett sådant sätt. Du får jobba på solbrännan och njuta av sommaren så mycket det går :)

creare

Guest
Det är så trist när en sån liten detalj(fötterna för nära mcn) gör att säsongen tar slut på ett sådant sätt. Du får jobba på solbrännan och njuta av sommaren så mycket det går :)

hehe, exakt man får se det positiva i det hela, även om det är svårt..

Hoppas alla tänker på vart dem placerar fötterna nu, detta kanske blev en reminder för vissa :)

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Surt surt... Bra att du blir återställd iaf, ledskador är inte att leka med!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Svenska plåtar är inget man kan lita på idag. öststatschaffisarna kör inhyrda av svenska åkerier nuförtiden..
De har lite annorlunda syn på trafiksäkerhet.

Det är ju sant. Men de jag fått stanna för att de kör som idioter vid vägbyggen har definitivt varit svenskar när jag pratat med dem. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!