CRF 450 eller yzf 426?

vilken?


  • Antal röstningar
    0

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
CRF är en bättre hoj på alla sätt förutom att den kostar mer tid och pengar att äga.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Kolla efter växellådsdelar till wrf yzf 450 (originalgrejor) vid ev växelbygge på bikebandit.com BILLIGT där.
 

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Brisbane
Hoj
2007-FIREBLADE
Jag kör crf slarvar ganska rejält med service men har roligt som faaae :lol :gnissla :tuttar :arsele n med en grymt smidig och lättkörd hoj!!!
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
yamaha`n har väl ganska dålig växellåda. jag vet många som pajjat i mina kretsar ( 5st) . växlarna börjar hoppa ur , så dreverna slits sönder. :(
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
starholk skrev:
yamaha`n har väl ganska dålig växellåda. jag vet många som pajjat i mina kretsar ( 5st) . växlarna börjar hoppa ur , så dreverna slits sönder. :(

detta låter ju inte bra....
vad kör dom? cross eller sm? eller bara vardags kör lite?
växlar med eller utan koppling? det har ju stor betydels för vxl-lådans hållbarhet...
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
När jag köpte min YZ450 så var 4:ans drev kass. kunde inte alls köra med någon belastning... Bytade i våras och har hållt sedan dess..
Jag kör bara SM med min växlar mer eller mindre utan koppling upp och ner med koppling.
 

Hemskesven

Mostly harmless
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
xr 650 -00 crf450-08
Om du kan få tag på nya "dirt rider" någonstans så hade dom en lista på svaga punkter och extra känsliga slitage detaljer i alla 250 -450 hojar.
Jag bara skummade texten hos en polare men den verkade stämma med erfarenheter jag har sett på tävlingarna i år (typ vilka hojar som stannar när.... :gnissla )

Tänker inte säga nåt om valet då jag är ruskigt partisk och säkert inte helt objektiv.... :rolleyes:

men ...hellre herpes än honda :lol :rofl (ops slant på tbordet) ;)

Lycka till
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
IceY skrev:
detta låter ju inte bra....
vad kör dom? cross eller sm? eller bara vardags kör lite?
växlar med eller utan koppling? det har ju stor betydels för vxl-lådans hållbarhet...
dom kör enbart cross. endel med koppling och endel utan. . alltfrån väldigt duktiga förare till nästan nybörjare. det är oftast den högsta växeln som börjar hoppa ur ner till en lägre. om man åker på en grusväg eller nåt rycker det hela tiden. kör man inte så för länge är det bara byta växelföraren och gafflar om man har tur.det är det som slits ut. då blir det inte så dyrt. men mkt jobb. annars får man byta ut dreven också. :( men alla crossar har väl nån svag länk.
 

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
Peugeot 28"
Har alltid gillat Honda framför Yamaha men gillar inte crf450, dels pga utseendet och dels pga sittställningen. crf har så rak moppe-sadel på något vis .

Dessutom är en snygg 426 alltid en snygg 426 .
 

Bifogat

  • Yamaha YZ426 Motard.jpg
    Yamaha YZ426 Motard.jpg
    59.6 KB · Visningar: 308

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
rejser skrev:
kan va så att en av dom åkt 50% av körtiden på bakhjulet oxå :D
Ja, anders brukar ju inte åka så långt. hade han något framhjul överhuvudtaget. :D
 

stiffmaster

roligast på ett hjul
Gick med
12 Jan 2004
Ort
utanför lund
Hoj
honda crf450 motard-04 och yama 426-02a
håller med er

Motard-Mange skrev:
Nej jag håller med NoFear, ingen har väl dött av lite sevice!!! Sköter man servicen så håller den utan några problem...
jag håller med no fear och motard mange det finns inga problem om man följer sevice reglerna med lite förnuft ,visst finns det sjukdomar på enstaka mc men för det mesta klarar det sig
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hur många hondor som har rasat har rasat igen? Dvs uppfixade å sen rasade igen?
 

stiffmaster

roligast på ett hjul
Gick med
12 Jan 2004
Ort
utanför lund
Hoj
honda crf450 motard-04 och yama 426-02a
Motard-Mange skrev:
Nej jag håller med NoFear, ingen har väl dött av lite sevice!!! Sköter man servicen så håller den utan några problem...
hondan e smidigare som cross kan jag tänka mig jag har själv en 426a som cross och den e klart tyngre
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.
 

stiffmaster

roligast på ett hjul
Gick med
12 Jan 2004
Ort
utanför lund
Hoj
honda crf450 motard-04 och yama 426-02a
starholk skrev:
alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.
kannon sagt kunnde inte sagt det bättre man hör ju bara det dåliga om det :tummenupp
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
starholk skrev:
alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.

:tummenupp
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
personlien skulle ja aldrig köpa en yama men det är bara för jag haft så dålig erfarenhet av yamor sen tidigare har inte kört 426an tycker dock att den ser bra mycket klumpigare ut... sen är det där med servicen en individuell grej hur mycket tid man har och om man tycker det är värt det..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top