starholk skrev:yamaha`n har väl ganska dålig växellåda. jag vet många som pajjat i mina kretsar ( 5st) . växlarna börjar hoppa ur , så dreverna slits sönder.
dom kör enbart cross. endel med koppling och endel utan. . alltfrån väldigt duktiga förare till nästan nybörjare. det är oftast den högsta växeln som börjar hoppa ur ner till en lägre. om man åker på en grusväg eller nåt rycker det hela tiden. kör man inte så för länge är det bara byta växelföraren och gafflar om man har tur.det är det som slits ut. då blir det inte så dyrt. men mkt jobb. annars får man byta ut dreven också. men alla crossar har väl nån svag länk.IceY skrev:detta låter ju inte bra....
vad kör dom? cross eller sm? eller bara vardags kör lite?
växlar med eller utan koppling? det har ju stor betydels för vxl-lådans hållbarhet...
starholk skrev:dom kör enbart cross. endel med koppling och endel utan....
Ja, anders brukar ju inte åka så långt. hade han något framhjul överhuvudtaget.rejser skrev:kan va så att en av dom åkt 50% av körtiden på bakhjulet oxå
jag håller med no fear och motard mange det finns inga problem om man följer sevice reglerna med lite förnuft ,visst finns det sjukdomar på enstaka mc men för det mesta klarar det sigMotard-Mange skrev:Nej jag håller med NoFear, ingen har väl dött av lite sevice!!! Sköter man servicen så håller den utan några problem...
hondan e smidigare som cross kan jag tänka mig jag har själv en 426a som cross och den e klart tyngreMotard-Mange skrev:Nej jag håller med NoFear, ingen har väl dött av lite sevice!!! Sköter man servicen så håller den utan några problem...
kannon sagt kunnde inte sagt det bättre man hör ju bara det dåliga om detstarholk skrev:alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.
starholk skrev:alla crossar har ju sina sjukdomar.det är ju rena race-maskiner. dom är ju inte byggda för cruising direkt. man hör ju oftast det dåliga av dom. sen kanske det finns miljoner med crossar som funkar kanon.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|