CRF stulen i gbg

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Dez skrev:
Kör rätt mycket inne i stan och ska hålla utkik!

Vad har sökningarna på det falska regnummret gett? Borde inte Gixxerägaren veta nåt?

Eller den mystiske mannens bekant.. Varför inte låta fabror blå ha kvartsamtal med den tuppkamförsedde kamraten? :fatta!

Nu finns det ju så mycket fakta i dessa trådar att ni borde kunna sammanfatta vittnen etc och lämna över till blåbären. :tummenupp
 

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Wiseguy skrev:
I Flashbacks fall så var det som så att JA (Det är ett brott mot PUL att namge personer utan deras tillstånd. Att skriva initialerna är däremot ok) hade publicerat en lista över Stockholms alla dömda våldtäktsmän i tidningen Flashback. En av våldtäktsmännen kände sig kränkt över att han hängdes ut för det brott han var dömd för och stämde Flashback. Han vann i tingsrätten.
Har för att beloppet blev 50 000+rättegångskostnader=80 000:-

Jag finner fortfarande det fallet väldigt konstigt. Personen i fråga är dömd i en svensk rättegång för att ha våldtagit en ung utvecklingstörd kvinna flertalet gånger. Det flashback gjorde var ju att publicera offentliga handlingar som dom fått i enlighet med med svensk lag från domstolen. Att våltäktsmannen känner sig kränkt över att allmänheten får reda på att han har gjort det han är dömd för finner jag rent av löjligt. Han är ju skyldig till brottet.

Hela fallet luktar rättshaveri på lång väg. Ifall det hade varit Aftonbladet eller Expressen som namngivit vederbörande så hade dom inte åkt på skadestånd.


Åter tillbaka till ursprungsämnet.
Under förutsättning att hojen är den stulna så tycker jag att det eventuellt skulle kunna vara bra att publicera bild på vederbörande. Vi måste dock veta att hojen verkligen är den stulna. Inga tveksamheter. Är det minsta tvekan = ingen bild på ansiktet.
Givetvis bör inte bilden publiceras direkt på sporthoj. Vi vill ju inte ge Sweedie problem. Den finns en massa andra ställen där man kan lägga upp bilder anonymt.

PUL gäller personuppgifter och en bild är en personuppgift. Anledningen till att Aftonbladet och andra medier kan hänga ut folk är att de är just media med en registrerad ansvarig utgivare och allt. PUL är anledningen till att VV inte ger alla uppgifter via webben eller att dommar från tingsrätter inte ligger på webben även om det är allmänna offentliga handlingar. Sedan kan man ju undra ur Eniro bar sig åt... :va

Så... Ingen bild på snubben och inget medborgargarde som kutar runt på stan med baseballträ och kedjor i högsta hugg. Polisen är ju informerad och ser ni killen så ring dem och håll killen under uppsikt. Jag har en polare som fick en biljakt sanktionerad av polisen för att kunna tala om vart bilen tog vägen och leda dem till rätt plats. :tummenupp
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tristan skrev:
PUL gäller personuppgifter och en bild är en personuppgift. Anledningen till att Aftonbladet och andra medier kan hänga ut folk är att de är just media med en registrerad ansvarig utgivare och allt. PUL är anledningen till att VV inte ger alla uppgifter via webben eller att dommar från tingsrätter inte ligger på webben även om det är allmänna offentliga handlingar. Sedan kan man ju undra ur Eniro bar sig åt...
Flashback publicerade uppgifterna i en tryckt tidning och inget annat format. Ändå dömdes dom.

Jag hade en intressant diskussion med datainspektionen angående att bilprovningen tidigare publicerade namn på ägaren till bilen när man slog in regnr. Jag fick som svar från datainspektionen att PUL inte gällde myndigheter och att dom därmed fick fortsätta publicera dom uppgifterna på nätet. Dock så tog bilprovningen bort den funktionen efter 6-8 månader.

Tristan skrev:
Så... Ingen bild på snubben och inget medborgargarde som kutar runt på stan med baseballträ och kedjor i högsta hugg.
Givetvis är jag inte för medborgargarden. Dom har ju så ofta fel och spöar fel personer.
Men ifall man är säker på att det är rätt person som stal/åker omkring på hojen så kan det underlätta ifall man har bild på vederbörande. Men det strider, som du sa, mot PUL att publicera dylikt.

Men hade det varit min hoj som var borta så hade jag nog inte brytt mig om PUL så värst mycket.


Hur går det förresten med Regnummret ni hade. Är skylten stulen eller ?
 

lelleB

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
umeå
Hoj
???
TTR skrev:
hur går det, har hojjen hittat tillbaks till rätt ägare än?

Tyvär har inte hojen hittat hem, och så mycket som polisen hjälpt till i dagsläget så kommer den nog aldrig tillbaka!!
 

Lynx-D

Villhamckort.nu
Gick med
25 May 2004
Ort
Skärhamn
Hoj
Ingen :(
Stulen CRF

Verkar som om bilderna har gått ut till patrullbilarna i gbg nu enligt ägaren.
Hoppas att dom får lite fart, annars lär väl hojjen vara utomlands snart, om den inte redan är det.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Vad är status på hojen?? Fortfarande borta?

När sådana här situationer, att en stulen hoj återses, är det förbannat viktigt att agera snabbt. Det är alltså inte meningsfullt att låta lagen ha sin gilla gång efter att man informerat polisen. De har oftast andra saker för sig som anses ha högre prio (vilket de måhända kanske också har). Tjuvar är i allmänhet inte dumma och jag kan mycket väl tänka mig att dessa fått nys om uppmärksamheten här på forumet. Något som då kanske komplicerat situationen.

Hade det varit min hoj hade jag fort som fan åkt dit och låst den med ett rejält eget lås eller på annat sätt hindrat den ev förövaren att avvika. Hade det sedan visat sig att jag haft fel hade man väl fått kompensera vederbörande på lämpligt sätt.

/Olzki
 

Stef

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Gbg
Hoj
Yz 426 Motard
Lynx-D skrev:
Verkar som om bilderna har gått ut till patrullbilarna i gbg nu enligt ägaren.
Hoppas att dom får lite fart, annars lär väl hojjen vara utomlands snart, om den inte redan är det.

Mötte den här hojen idag, är helt hundra på att den var den.. Ringde snuten direkt men killen pep iväg ganska fort... Kollade på bilderna o den var jävligt lik, men dekalerna var bortrivna o den var sketen o sliten + att den saknade reg plåt...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top